12 februari 2006 Clubdag Rucphen
Moderator: Moderators
- leo-rcc
- Site Admin
- Contacteer:
Ja er zal een weegschaal aanwezig zijn. Digitaal tot 150 kg. Een plateau met los display op een karretje. Is ook los van het karretje te gebruiken.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
-
stef
- Contacteer:
ik weet nog niet zekker of ik zal komen met mijn nieuwe robot. maar ik heb even een vraag over de arena wat zijn de maten van die arena?pepe schreef:Mooi!
zo kan ik mijn robot wegen, ik wil precis weten hoe veel kilos die is.
heelaas mijn weegschal is niet betrouwbaar en oud.
Bedankt,
Gr.
Pepe
omdat ik geen lid van van de DRG moet je dan nog intree geld betalen
stef
De dag moet nog ingericht gaan worden, maar ik vermoed dat de demo-arena gebruikt zal worden. Deze is 5x5 meter.
En ik ben er die dag zeker, dus kun je mooi lid worden...
Overigens kunnen de overige leden die hun lidmaatschap voor 2006 contant willen betalen, ook bij mij terecht!
Overigens kunnen de overige leden die hun lidmaatschap voor 2006 contant willen betalen, ook bij mij terecht!
It is just a machine!!!
-
stef
- Contacteer:
okee bedankt voor de maten kan ik zelf even een arena buiten gaan maken met stoepkrijd en eens gaan kijken hoe snel ik aan de andere kant van de arena benEdwin schreef:De dag moet nog ingericht gaan worden, maar ik vermoed dat de demo-arena gebruikt zal worden. Deze is 5x5 meter.
stef
Als je een namaak-arenaatje maakt is het misschien ook verstandig om een "pit" te voorzien... een vierkant van - pakweg - 30 bij 30 cm waar je absoluut niet in mag rijden. Je zult wel merken waarom tijdens je eerste wedstrijd...
Oefen daar dus maar flink op ! Als je een kameraad kunt vinden die een rc-autootje heeft dat wat geblutst mag worden probeer dan eens tegen hem te rijden (niet vechten, gewoon duw-match) en hem in dat vierkant te krijgen. Ik kan je nu al zeggen dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan en je zelf een grote kans loopt om "erin" te donderen.
Daarom is een clubdag ook zo handig: de arena beschikbaar zonder echte gevechten zodat je goed kunt oefenen.
En je leert de kuren van de andere robotten kennen. Of, om een zeer oude en gevestigde autoriteit terzake te citeren:
If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.
- Sun Tzu
Daarom is een clubdag ook zo handig: de arena beschikbaar zonder echte gevechten zodat je goed kunt oefenen.
En je leert de kuren van de andere robotten kennen. Of, om een zeer oude en gevestigde autoriteit terzake te citeren:
If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.
- Sun Tzu
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Nog een idee voor de clubdag : een introductie in het gebruik van solidedge voor absolute CAD/CAM beginnners zoals ik...
vb. de basis di nodig is om eenvoudig tekeningen te maken zou al voldoende zijn.
....vermits er toch wel enige leden zijn die ondertussen dit pakket hebben...
MVG
Frank
vb. de basis di nodig is om eenvoudig tekeningen te maken zou al voldoende zijn.
....vermits er toch wel enige leden zijn die ondertussen dit pakket hebben...
MVG
Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian
idd Edwin. de tutorials van SE zijn goed te doen. zelfs voor beginers. Verder moet je een beetje nadenken over de opbouw van een onderdeel en van de samenstllingen. Net als dat je zou doen als je gaat freesen of draaien...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
SE is een aardig paket. maar voor mijn werk heb ik toch gekozen voor SolidWorks. Nu kijken of de baas het geld er voor wil uitgeven (9ruggen per station...)
Niels Schotten