Coming this summer - S7 Qualifiers

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

TAN zit in heat M
samen met o.a. panic attack, Morg, disco inferno, B.O.D. Robo Chicken en nog 2...
Bij grafity zat 13Black er bij. verder gaat er zo even geen belletje meer rinkelen...
Maar wat wil je na 2 uur in de file te staan op de A4!!!

Overigens waren er ong 42 qualifier wedstrijden met elk 4 robots en uit eindelijk 128 plaatsen in RW7. Daar gaan dan nog 16 seeds van af. dus van de 168 bots die konden qualifieen zouden er 112 door gaan. Dat waren in principe de nr's 1 en verder alle bots die de organisatie interesant vond. TAN was er een van. Link prong er uit. sinds dien is de link vervangen en hebben we die ook telkens van een stukje ducktape voorzien na het uplinken.
Pullie had last van de zender-ontvangen combinatie. op de camping veel aan na gekeken (electrisch systeem) en uit eindelijk de RC app. omgewisselt met de niet gebruikte set van sniper. THX!
Maar gelukkig voor Pullie waren ze seeded voor het WK.
Voor uitslagen... wachten tot de uitzendingen her en der op de buis zijn geweest. wie weet koopt een NL zender wel de rechten. we deden het nl niet slecht met z'n alleen daar de meeste immers door de qualifiers waren gekomen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
niels
Berichten: 285
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:21 pm
Contacteer:

Bericht door niels »

Het viel me inderdaad wel op dat bots met een wat zachter pantser het vaak wat beter tegen spinners volhielden, omdat de spinner zonder veel moeite door de bepansering heenkwam.

Shockmounten zal waarschijnlijk de toekomst worden. HH3 zal waarschijnlijk een gelaste hardox bepansering krijgen, wat shockmounted is op een binnenframe. De spinners winnen nu gewoon vaak doordat onderdelen (voornamelijk accus en motoren) het begeven door de extreme klappen. Die klappen moet je dus zien te verminderen, en dan moet je je bepansering zoveel mogelijk scheiden van je kwetsbare onderdelen.

Niels
Hammerhead
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Dan zou je de kwetsbare onderdelen in box(en) moeten maken die 360 graden rond kunnen draaien. Moet je wel manier vinden dat de draden oneindig kunnen draaien/twisten.... Maar dan heb je in iedergeval het probleem van een horizontale spinner opgelost... Dan blijven die boxen namelijk stilstaan terwijl de rest van de bot de klap opvangt... (ga er nu wel van uit dat de bot bij een klap op z'n plaats spint, wat natuurlijk niet zo is...)
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

360 graden draaien ???

zucht.

word een beetje moe van die onzin ideeen die op elk forum weer de kop op steken...
CyberRat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 9:58 am
Contacteer:

Bericht door CyberRat »

WJ schreef:360 graden draaien ???

zucht.

word een beetje moe van die onzin ideeen die op elk forum weer de kop op steken...
precies, als iedereen nou gewoon zichzelf bezig houdt met een goed wapen, geeft btw meer actie dan shockproof bepansering of nie wj?
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Delete deze en de vorige drie posts maar...
docproc
Berichten: 228
Lid geworden op: di jul 29, 2003 11:28 am

Bericht door docproc »

Waarom? Iedereen moet mogen mee kunnen genieten van je stomme opmerking 8)
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Dat 360° graden draaien.Waarom alles in de binnenkant appart laten draaien?Laat gewoon het buitenpantser draaien, dan ben je al van een hoop klappen af van de horizontale spinners.

Weet je wat, als je dat goed kan doen, die buitenkap laten draaien, zet er een motor bij op, en noem het een full body spinner....
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
niels
Berichten: 285
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:21 pm
Contacteer:

Bericht door niels »

CyberRat schreef:
WJ schreef:360 graden draaien ???

zucht.

word een beetje moe van die onzin ideeen die op elk forum weer de kop op steken...
precies, als iedereen nou gewoon zichzelf bezig houdt met een goed wapen, geeft btw meer actie dan shockproof bepansering of nie wj?
Tuurlijk geeft het veel spectakel als je een goed wapen hebt, dan wordt of de spinner door de arena gegooid, of de flipper wordt compleet gesloopt. WJ heeft redelijk mazzel gehad met de loting, maar wil ook meer bepansering op z'n volgende bot. De truuk is een robot te maken met een goed wapen, die snel is, en zware klappen kan hebben. Ik wil graag langer doen met m'n robot dan alleen de robotwars opnames, en ik ga dus niet m'n robot laten slopen door een grote spinner en vervolgens door de huisrobots/dropzone.

Niels
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

@ niels , ik heb zeker wat geluk gehad met mijn loting wat schade betreft. Maar nou zou ik denken dat 13 black toch wel wat schade zou kunnen doen ?
In ieder geval had ik graag een zware spinner gehad, want nu weet ik nog niet hoe sterk mijn robot is . Leuk wapen, tsja, maar ik wilde graag ook zien wat ik verdedigend in huis heb...
Friet
Berichten: 183
Lid geworden op: do aug 07, 2003 5:34 pm
Locatie: Belgium, beer country

Bericht door Friet »

Als je een ideetje wil hebben : Hammerhead is in de qualifiers door Supernova volledig gesloopt geweest ...en daar was niet veel voor nodig.

Wij (Hard) hebben enkele deuken die (mits de nodige spier/hamerkracht) er zo weer uit zijn....het verschil tussen een combinatie van aluminium en kunststof of een 4mm RVS staal monococque chassis. Enne wij zijn nog niet echt tevreden...zijn naarstig op zoek naar titanium platen....

Klote is dat wij twee keer zijn uitgeschakeld doordat een batterij het begaf (zonder zichtbare beschadiging)

Cheers,

Frank
niels
Berichten: 285
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:21 pm
Contacteer:

Bericht door niels »

Frank,

Hard heeft het inderdaad een stuk beter gehouden als HH2, en ik denk
ook dat hoogwaardig staal een van de weinige oplossingen is tegen grote spinners. (grade 5 titanium werkt ook, maar dan wordt de bevestiging het probleem). Grade 5 titanium kan je voor zover ik weet niet lassen ?
Lexaan werkt duidelijk niet, en hoogwaardig alu ook niet omdat dat te snel breekt. Verder is gebleken dat bij bepansering die met bouten vastzit de bouten/frame het zwakste punt kunnen worden. Een gelast monococque chassis is dus inderdaad nodig om je bepansering bij elkaar te houden.

Verder ben ik wel benieuwd of jullie het 5 minuten vol hadden kunnen houden tegen supernova. Nu hadden jullie het geluk dat de amerikaanse bot de meeste klappen kreeg, en jullie er redelijk ongeschonden vanaf kwamen.

Niels
Hammerhead
Friet
Berichten: 183
Lid geworden op: do aug 07, 2003 5:34 pm
Locatie: Belgium, beer country

Bericht door Friet »

Niels,

"Verder ben ik wel benieuwd of jullie het 5 minuten vol hadden kunnen houden tegen supernova. Nu hadden jullie het geluk dat de amerikaanse bot de meeste klappen kreeg, en jullie er redelijk ongeschonden vanaf kwamen. "

...Inderdaad dat vragen wij ons ook af....
;-)

MVG

Frank
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Niet te veel vertellen over de resultaten he'
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Bericht door iceman »

geef eens 1 fatsoenlijke reden waarom er niks verteld mag worden over de resultaten . De uitzendingen van s7 zijn momenteel ( en in de toekomst) nergens te zien op europese tv ( mits schotel en dan nog via via .
Anders maak een roboteers only met paswd voor resultaten . Ik ben zelf vanwege vakantie niet mee kunnen gaan naar engeland en zit vol spanning te wachten op resultaten/foto's/verslagen .
Aub help niet-engelandvaaarders aan info !!!
Groeten van een roboteerverslaafde