Zo zou ik nou wel eens een robotgevecht in Nederland willen

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Zo zou ik nou wel eens een robotgevecht in Nederland willen

Bericht door FLEA »

Zat een beetje te surfen en vond dit filmpje:
http://pcweb.mycom.co.jp/articles/2004/ ... ges/07.wmv

Dit ziet er echt tof uit!

Eduard

P.S. Voor nog meer van dit soort filmpjes kijk hier:
http://www.teamkiss.com/roboone/robo1videos.html
[b] Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away... [/b]
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Geniaal :)
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Ik geloof dat die robotjes best prijzig zijn.. en ze zouden het nog niet redden tegen een antweight :)
Gebruikersavatar
kenshee
Berichten: 223
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:47 am

Bericht door kenshee »

Bugs schreef:Ik geloof dat die robotjes best prijzig zijn.. en ze zouden het nog niet redden tegen een antweight :)
hoopje servo's, batterijen, wat metaalrestjes en wat electronica...voor degene die het zien zitten best een leuk idee :)
Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

Je ziet dat de japanners al veel verder zijn met de ontwikkeling van robots (ook de amateurs!). In het land van de rijzende zon is het robotbouwen sneller begonnen dan b.v. in Amerika of Engeland.
Om wat je zag in het filmpje ook in Nederland te willen moet de robotsport in ons land zich ook verder ontwikkelen.
Maar zoals kenshee schreef: " voor degene die het zien zitten best een leuk idee".

Eduard
[b] Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away... [/b]
Gebruikersavatar
kenshee
Berichten: 223
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:47 am

Bericht door kenshee »

FLEA schreef:Je ziet dat de japanners al veel verder zijn met de ontwikkeling van robots (ook de amateurs!). In het land van de rijzende zon is het robotbouwen sneller begonnen dan b.v. in Amerika of Engeland.
Om wat je zag in het filmpje ook in Nederland te willen moet de robotsport in ons land zich ook verder ontwikkelen.
Maar zoals kenshee schreef: " voor degene die het zien zitten best een leuk idee".

Eduard
Van wat ik heb gehoort (van een australisch persoon die zich daar ook mee bezighoud) kunnen de japanners die dingen simpelweg in kitvorm kopen, dus waarschijnlijk zijn zij er al aardig lang mee bezig. Lijkt me wel leuk, en je zal vast even duur uitkomen als het real robots magazine en dergelijke.

Maar het blijven zoiezo leuke dingen om naar te kijken :)
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Klopt, kost ongeveer $ 1400 : http://www.wowrobot.co.kr/Shop/index.ph ... ood_no=234

Vandaar dat ik zei dat het prijzig was :)