de nieuwe regels

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

de nieuwe regels

Bericht door Mischa »

http://www.extremefightingmachines.com

hier zijn de regels te vinden. Dat van de spinners moet een grapje zijn toch? :evil:
Hoe dan?
Börge
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: do jul 31, 2003 3:05 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Börge »

Als ze die regels handhaven zijn ze opeens erg streng. 500rpm is echt niet veel. Ook die gewichtsbeperking betekent problemen voor veel mensen.

Ik vind de toevoeging van de ornicopter bij de vliegende robots trouwens vooral grappig. Het concept is op dit moment nog puur theoretisch, er is nog niet eens een prototype gebouwd.
If I ever find my inner child I will shoot it.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Je bedoeld de regels dat als je alle 3 de "beperkingen" overschrijd, je dat eerst moet overleggen met de organisatoren?

10.2.1
Het totaal gewicht van ronddraaiende delen op 1 as, al dan niet inclusief de direkt gekoppelde motor 20% van het totaalgewicht van de robot overschrijd.
10.2.2
Het wapen zelf 500 tr/min en meer maakt
10.2.3
de doorsnee 61 cm overschrijd.

De hoofdreden is te voorkomen dat er een kwistembiebel met een 30 kg zware stalen balk van 2,3m afkomt die 1500 rpm kan draaien-volledig binnen de Mentorn regels van dit jaar- maar met een aluminium asje van 12mm als lagerpunt.

Maak je geen zorgen Micha, dit is dus gewoon om de veiligheid van iedereen te garanderen. Als je machine solide is, No problemo.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Ik dacht dat je robot niet TWEE van die drie regels mag overtreden. Dus meer dan 500 rpm en zwaarder dan 20kg. Daar zit ik dus al aan.
Hoe dan?
Gebruikersavatar
marc
Berichten: 209
Lid geworden op: wo okt 22, 2003 8:56 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door marc »

Je mag een schijf van 60cm en 20kg dus zo snel laten draaien als je wil.
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

De regels leken me in der tijd vrij duidelijk.
10.2 Rotational weapons exceeding any TWO of the three limits below must be submitted for review and be pre approved by the event organiser.

10.2.1.
The spinning element is more than 20% of the robots total weight. (This includes any directly coupled motor components rotating on the same axis)
10.2.2. The spinning element spins above 500 RPM
10.2.3. The spinning element is greater than 24 inches in diameter.
Als je spinner onder minimaal 2 van deze criteria zit is je robot standaard al goedgekeurd voor Full combat events.

zit je schijf boven die criteria (en bijna elke zelf respecterende spinner doet dat) dan moet je robot apart gekeurd worden en door de evenement organisator worden geaccepteerd. Heb je een robot, zoals bv Pulverizer, dan moet deze gekeurd worden voor het evenement.

In de praktijk komt het er op neer dat je gewoon kunt gaan, want iedere spinner bouwer houd er hopelijk wel rekening mee dat zijn spinner erg gevaarlijk kan zijn en daarom zijn frame superstevig bouwt.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
niels
Berichten: 285
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 10:21 pm
Contacteer:

Bericht door niels »

Ik ga ervan uit dat ze voor het FRA WK gewoon alle spinners zullen toelaten. (Zowel typhoon als supernova doen volgens mij mee, dus dan moet pulverizer ook wel kunnen).

De regels zijn er volgens mij vooral voor de kleinere events, waar men in beperkte mate spinners wil gaan toelaten.

Niels
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Nee, de hoofdreden is eigenlijk voor de reden die Mario al aan gaf, en als leidraad voor de nieuwe bouwers die een spinner willen "want dat is makkelijk" en verder geen idee hebben welke krachten ze los laten.

Dit geeft evenement organisatoren de mogelijkheid om spinners te weren waar ze niet zeker van zijn zonder meteen als harde kl**tzak over te komen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Wat mensen met een robot zoals Pullverizer voortaan moeten doen is ruim op voorhand een uitvoerige technische documentatie naar de organisatoren sturen met de vraag om er eens over te spreken. Eenmaal dat ze je kennen is het geen probleem voor latere evenementen van die organisatoren.

Het lijkt misschien discriminatie van de spinners maar reken er toch maar op dat ook andere wapensystemen zoals flippers in de nabije toekomst zulke regels opgelegd gaan krijgen ! Het is een kwestie van tijd.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Team Twister
Berichten: 91
Lid geworden op: za aug 02, 2003 12:43 am
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Bericht door Team Twister »

Wat ook opvalland is dat wapens nu volledig stil moeten staan na 60 seconden. Vind ik een goede aanvulling persoonlijk. Ik heb supernova al een paar keer zien spinnen en voordat die stilstond waren we volgens mij 5 min verder.

Ik vind het echter niet duidelijk of ze dat nu bedoelen bij een failsafe of op afstand stilzetten.

Sjaak
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Team Twister schreef:Wat ook opvalland is dat wapens nu volledig stil moeten staan na 60 seconden. Vind ik een goede aanvulling persoonlijk. Ik heb supernova al een paar keer zien spinnen en voordat die stilstond waren we volgens mij 5 min verder.

Ik vind het echter niet duidelijk of ze dat nu bedoelen bij een failsafe of op afstand stilzetten.

Sjaak
Ik zou het voor de zekerheid maar aan de failsafe koppelen.
Hoe dan?
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Inderdaad, zorg ervoor dat je robot op eigen kracht hetgeen wat spint binnen 60 seconden stil zet. Of dat nu door jou gebeurt of door een failsafe, het mag eigenlijk geen verschil maken.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Team Twister
Berichten: 91
Lid geworden op: za aug 02, 2003 12:43 am
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Bericht door Team Twister »

Dat denk ik zelf ook... heb jij al een oplossing? :?:
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Kan je de motor niet voor steeds om de vijf seconde een seconde lang de andere kant op laten draaien? Of belast je dan de motor nogsteeds (te veel)?
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

kan je de motor niet kortsluiten dat ze zelf als rem gaan werken?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.