Voertuig ontwerpen met 2 BLDC'S

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

BartVi72

Voertuig ontwerpen met 2 BLDC'S

Bericht door BartVi72 »

Beste robotica bouwers,

Dit is mijn eerste kennismaking met jullie forum, mijn naam is Bart.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen met jullie kennis.

Ik stel mij eerst graag even voor:
Ik ben chef kok van opleiding en beleef mijn beroep elke dag met passie, in mijn weinige vrije tijd ga ik graag eens vissen, maar nog liever organiseer ik dan vissessies.
Mijn doel is om een elektrisch ondersteunde transportkar te bouwen om vismateriaal van kinderen met een beperking en mensen in een rolstoel vlot tot aan de vijver te brengen, ik organiseer namelijk vissessies voor deze doelgroepen.

Ik heb ooit in een opleiding ietwat technische kennis vergaard, vandaar dat ik deze uitdaging durf aan te gaan, maar mijn kennis van elektronica is onvoldoende om met de huidige beschikbare toffe technologieën mijn project tot een goed einde te brengen.
Vandaar vraag ik jullie hulp.

Het doel:
Mijn doel is het maken van een transportkar die minimaal 50kg kan transporteren èn begrensd wordt op maximaal 3km/h.
De snelheidsregeling/begrenzing moet een analoge oplossing blijven (zonder programmeren) en waarbij de motoren ten alle tijde hun maximale vermogen blijven leveren bij lage snelheid en gedurende maximum 30 minuten.

Is het mogelijk om twee 350Watt BLDC motoren aan te sturen (dus onafhankelijk een linker wiel en een rechter wiel aan te sturen) met één draadloze joystick?

Wat heb ik ter beschiking:
Ik bezit momenteel over een batterij 25.2V 4Ah, én 2 de BLDC motoren van elk 350 Watt, dit afkomstig van een gedemonteerd offroad hoverboard.
Volgens de technische beschrijving van dit offroad hoverboard kan ook gebruik gemaakt worden van een zwaardere batterij, nl: 36V 4,4Ah
Ter info: Het (nu gedemonteerde) hoverboard haalde op effen terrein een maximale snelheid van 15km/h bij gebruik van de batterij van 25.2V 4Ah.