Gastles robotica

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Gastles robotica

Post by Carlijn » Thu Nov 06, 2014 12:20 pm

Ik kreeg onderstaande mail:

In de regio Oldambt is zondag 26 oktober een fantastisch initiatief gestart. Namelijk Weekendschool Oldambt. Zie bijgevoegd krantenartikel.
In 24 zondagen laten we de kinderen van groep 7 en 8 die meedoen aan de Weekendschool kennismaken met een groot scala aan beroepen. Dit doen we doormiddel van gastdocenten uit het bedrijfsleven die op zondag vrijwillig een gastles komen geven of ons ontvangen bij hen op het bedrijf / instelling. Aan de Weekendschool zitten voor de ouders geen kosten verbonden en wij worden gesponsord door verschillende fondsen, het bedrijfsleven en de gemeente.
In november en december staat het thema techniek centraal. Voor dit thema zoek ik nog één gastdocent en wel op zondag 23 november van 11.00 - 14.30 uur.

Voor het thema techniek komt Peter van der Klok van TCE GO Four, Richard IJpma, docent autotechniek en gaan we op bezoek bij Geoplus in Veendam.

Ik zou de kinderen binnen het thema techniek ook graag kennis laten maken met robotica. Robots gaan een steeds belangrijkere rol spelen in ons leven en wellicht biedt dit in de toekomst ook meer werkgelegenheid. Omdat deze kinderen geen idee hebben wat ze willen worden en op zoek zijn naar hun eigen kwaliteiten ben ik van mening dat een gastles over robots een waardevolle toevoeging kan zijn. Wij zitten in Winschoten en maken op zondag gebruik van de Stuwe, Grintweg 70.


Ik heb aangegeven dat wij hobbisten zijn en andere beroepen doen, maar ze vinden het toch wel interessant als gastles.
Als je tijd/interesse hebt om dit te doen geef het dan hieronder aan, dan stuur ik je een PM met hun contact gegevens.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests