Ons forum is al ruim 20 jaar in gebruik en een rijk archief. Voor robot bouwers is het een plek om updates en foto’s te delen van hun projecten. Voor een snelle reactie op je vragen zijn wij het meest actief op facebook en discord.
Mocht iemand een keer muziek of geluiden aan een DRG filmpje of presentatie willen toevoegen, dan kan ik dat in overleg verzorgen.
Ik heb software om geluiden en muziek te maken en/ of te bewerken en kan ook indien gewenst dingen opnemen, knippen/plakken etc.
Ik maak zelf ook nummers en wat mij betreft mogen jullie hier desnoods uit putten om geen ruzie te krijgen met platenmaatschappijen
We don't stop playing because we grow old,
we grow old because we stop playing - George Bernard Shaw -
Cool,
Welk soort muziek maak je?
Ysbrand doet dat ook, dat hebben we wel eens bij events gebruikt.
Ik ben graag weggebleven bij het gebruik van muziek; ik gun de makers graag hun inkomen maar had geen zin in gedoe met Buma-rechten voor de paar keer dat we het zouden gebruiken.
Ik heb in iedergeval als het goed is binnenkort een hoop sampels voor gevechten . ( 3 2 1 activate enzo ) die zijn een tijd geleden voor me ingesproken. Alleen moesten nog even nabewerkt worden.. ( duurt ff maar is wel gratis. )
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Hartstikke leuk! gewoon doen. let er wel op welke samples je gebruikt. als het kan zou ik zoveel mogelijk de synthese/samplelibrary kant aanhouden.
wat ik toen deed was live muziek maken, en volledig synthese gebasseerd. wat betekent dat buma/stemra no way er achteraan kan gaan, aangezien het volledig originele muziek is, zonder uberhaubt een track/nummer te zijn.
overigens is het, als je muziek tijdens de gevechten wilt, n handig idee om de muziek te sidechain compressen, zodat de stem door te praten de muziek kan wegdrukken. ik deed t toen handmatig door gewoon n paar sporen weg te muten wanneer de commentator wat wilde opmerken over het gevecht en vervolgens de muziek weer op te bouwen.
wisefire schreef:...overigens is het, als je muziek tijdens de gevechten wilt, n handig idee om de muziek te sidechain compressen, zodat de stem door te praten de muziek kan wegdrukken. ik deed t toen handmatig door gewoon n paar sporen weg te muten wanneer de commentator wat wilde opmerken over het gevecht en vervolgens de muziek weer op te bouwen...
Das een puik plan, dank voor de tip
Maar voorlopig laat de inspiratie het nogal afweten
Misschien zitten er teveel robots in mijn hoofd.
We don't stop playing because we grow old,
we grow old because we stop playing - George Bernard Shaw -
Jeroen schreef:Ik heb in iedergeval als het goed is binnenkort een hoop sampels voor gevechten . ( 3 2 1 activate enzo ) die zijn een tijd geleden voor me ingesproken. Alleen moesten nog even nabewerkt worden.. ( duurt ff maar is wel gratis. )
Jaaaah.... die wil ik graag hebben wanneer ze klaar zijn, mag dat?
We don't stop playing because we grow old,
we grow old because we stop playing - George Bernard Shaw -