robot wars is back ! ! !

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

robot wars is back ! ! !

Post by iceman » Mon Feb 18, 2013 1:58 pm

Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: robot wars i back ! ! !

Post by maddox » Mon Feb 18, 2013 2:13 pm

Hm, voor zover ik weet heeft Jonno een deal gemaakt ivm de naam "Robot Wars".

Mentorn en de BBC hebben zo hun eigen deeltjes van de hele franchise nog steeds in handen.

Het lijkt me een tweesnijdend zwaard. Maar we zullen wel zien.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: robot wars i back ! ! !

Post by Jeroen » Tue Feb 19, 2013 12:02 am

Dat het terug is in de oude vorm is een groot woord, maar ik zie het wel als een vooruitgang ipv een stap terug.
Wellicht is het een stap naar iets groters :)

Al vind ik dat Ed een goede opmerking maakt omtrent de show, de presentatie en de houserobots. Door de naam te gebruiken schep je een verwachting. Misschien ook wel naar een aantal deelnemers.
Als ik zo even snel nadenk kan ik me alleen maar behemoth bedenken welke regelmatig aanwezig is. Dat is dan ook de enige robot welke in veel serie's gezeten heeft.Dan heb ja natuurlijk nog Storm, maar die robot die loopt een beetje op zijn einde heb ik het idee, owja en damtonkia. Welke ook om serieus onderhoud schreeuwt.
What goes up must come down...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: robot wars i back ! ! !

Post by leo-rcc » Tue Feb 19, 2013 1:00 am

Mike is met een nieuwe Dantomkia bezig. De oude heeft al teveel afgezien.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: robot wars i back ! ! !

Post by iceman » Tue Feb 19, 2013 12:06 pm

oke ... robotwars is back is wat overdreven maar het is zeker een stap voorwaarts ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: robot wars is back ! ! !

Post by Mischa » Mon Mar 04, 2013 10:18 am

Wat ik begrijp is dat de naam RobotWars mogelijk weer gebruikt mag gaan worden en dan mogelijk enkele huisrobots gebruikt kunnen worden, mits die er nog zijn. Eventueel replica's, waarbij ik zo mijn twijfels heb (denkende aan dat zelfgebouwde gedrocht dat ze er nu bij hebben). Een kleine stap voorwaarts kan het zijn, maar als de show verder blijft zoals het de afgelopen jaren is geweest is dit nieuws voor mij niet meer dan een storm in een glas water. Kunnen we ooit weer een volwaardige full-contact eu championship verwachten? Indien dat zo is dan gaat het weer ergens over.
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: robot wars is back ! ! !

Post by leo-rcc » Tue Mar 05, 2013 9:30 am

Welk evenement is het laatste waar je geweest bent Mischa? De kwaliteit van RR evenementen is zeker sinds de O2 beter geworden. Het is niet FCC inderdaad, maar daar is een hele goede reden voor.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: robot wars is back ! ! !

Post by Mischa » Thu Mar 14, 2013 9:48 am

RobotWars is Back! Het klinkt bijna euforisch. Echter, wat hier aan de hand lijkt te zijn is dat Mentorn de naam RobotWars, en mogelijk de bijbehorende rechten van het hele concept (huisrobots e.d), van de hand wil doen. Een stap voorwaarts? Zolang Mentorn de naam en het concept in eigen beheer houden wil kan men nog zeggen; 'wat in het vat zit verzuurd niet' en was er nog hoop dat er ooit nog een comeback zou kunnen komen. Nu er echter sprake van lijkt te zijn dat zij de rechten van de hand willen doen is het laatste sprankje hoop dat het programma ooit, onder dezelfde naam en in dezelfde vorm, nog terug op tv zal verschijnen, daarmee ook verdwenen.

Nu kan men ook nog zeggen dat met de naam in bezit van een nieuwe partij nieuwe wegen naar andere (tv) kanalen (lees; geldschieters) kan worden aangeboord. Daarbij denk ik gelijk aan het laatste seizoen RobotWars op net7 (wat was het ook alweer?) en de grote moeite die het heeft gekost het programma buiten Engeland op de buis te krijgen.

Laten we niet pessimistisch worden, maar wel realistisch blijven.
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: robot wars is back ! ! !

Post by leo-rcc » Thu Mar 14, 2013 10:00 am

Realistisch is niet hopen op een TV show. Die fase zijn we al jaren geleden gepasseerd en sprekende voor mezelf mis ik dat ook totaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat welke TV maatschappij dan ook nog belangstelling heeft in een show die zo duur en onvoorspelbaar is als Robotwars.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: robot wars is back ! ! !

Post by Mischa » Thu Mar 14, 2013 11:34 am

Deels mee eens. Maar zeg eens eerlijk; als er weer een tv show zou komen sta jij als eerste in de rij om er weer bij te zijn, toch? En ik sta dan zeer waarschijnlijk naast je. RobotWars heeft 6/7 jaar goed gedraaid, daarmee is bewezen dat het concept kan werken. Dat kon toen, dus dat zou nu ook nog moeten kunnen. Wat betreft de onvoorspelbaarheid er van zijn we al een flinke stap vooruit omdat het voor ons niet nieuw meer is. Wat betreft de kosten hebben wij de arena al en de deelnemers komen uiteindelijk ook wel weer, net als wij destijds deden. Alles voor de 5 minutes of fame.

Je kan de tv als een onbelangrijke factor zien, toch is het hele gebeuren daar wel uit voort gekomen. Anders was onze hobby er niet geweest. Tevens is/was daar ook het geld te vinden dat het concept mogelijk maakte. Een competitie en show vergelijkbaar met RobotWars is er sinds dien niet meer geweest en zelfs plannen die er liggen of die er nog niet liggen komen nog niet in de buurt daarvan. We weten allemaal hoe moeilijk dat is.

RR doet haar best en wat ze neerzetten wil ik zeker niet afkraken, maar het concept zoals zij dat voeren is, en dat is begrijpelijk, te commercieel om een mooie echte competitie op te zetten. Ze draaien een aantal shows per jaar waaruit ze het geld halen waarmee ze de shows kunnen blijven voortzetten. De weinige robots die ze hebben rijden moeten daarmee wel actief blijven. Ik heb er wel respect voor dat ze dat zo aandurven en dat ze het tot nog toe redden.

Eerlijkheid gebied ook te zeggen dat ze nog steeds meeliften op het succes van de toenmalige tv-show. Dat is ook de enige reden dat ze de naam RobotWars zo graag hebben willen. En als ze slim zijn investeren ze niet alleen in de naam RobotWars, maar proberen ze ook een paar bekende robots uit de show er weer bij te halen. Desnoods na te maken. Maar RR is kort gezegd nu een show geworden ipv een competitie, daar waar RobotWars nog een competitie was waar een show van gemaakt is. Het grote probleem waar RR en ook DRG mee te kampen hebben is dat nieuwe deelnemers er zonder tv niet echt meer warm voor lopen.
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: robot wars is back ! ! !

Post by leo-rcc » Thu Mar 14, 2013 1:54 pm

Mischa wrote:Deels mee eens. Maar zeg eens eerlijk; als er weer een tv show zou komen sta jij als eerste in de rij om er weer bij te zijn, toch?
Wetende wat ik nu weet van Robotwars, zou ik daar toch echt even over na moeten denken hoor. In het formaat zoals series 7 iig niet.
Je kan de tv als een onbelangrijke factor zien, toch is het hele gebeuren daar wel uit voort gekomen. Anders was onze hobby er niet geweest.
Dat we aan de TV onze hobby te danken hebben is een feit, maar dat betekent niet dat we dat nodig hebben om onze hobby voort te zetten wat de afgelopen 10 jaar al bewezen is. RR en RL doen hun best om een goede show neer te zetten voor het publiek, ik zie het meer als een gemechaniseerde sport, jij een beetje van beide geloof ik. TV zal het zeker weten weer puur een show willen maken, en dat is net hetgeen wat ik niet wil.
Wat betreft de onvoorspelbaarheid er van zijn we al een flinke stap vooruit omdat het voor ons niet nieuw meer is.
Met onvoorspelbaarheid bedoel ik dat als je de gevechten hun beloop laat gaan je niet weet wat voor gevechten je gaat filmen. Tijdens de laatste series waren de regisseurs druk doende om wedstrijden zodanig uit te kienen dat je nog een redelijke kans had op een interessant gevecht. Dat is competitievervalsing in mijn opinie. Ik snap het prima uit een TV oogpunt, maar dat betekent niet dat ik het daarmee eens ben.

Feit is zeker dat als er weer animo zou zijn voor een FCC eens per jaar voor heavies ik daar zeker interesse in zou hebben, maar of daar nou camera's omheen staan of niet boeit me totaal niet. Als het de gang van zaken in de competitie aantast dan liever niet dan wel.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: robot wars is back ! ! !

Post by Jeroen » Thu Mar 14, 2013 2:31 pm

Mischa wrote:........
RR doet haar best en wat ze neerzetten wil ik zeker niet afkraken, maar het concept zoals zij dat voeren is, en dat is begrijpelijk, te commercieel om een mooie echte competitie op te zetten. Ze draaien een aantal shows per jaar waaruit ze het geld halen waarmee ze de shows kunnen blijven voortzetten. De weinige robots die ze hebben rijden moeten daarmee wel actief blijven. Ik heb er wel respect voor dat ze dat zo aandurven en dat ze het tot nog toe redden.
....
Niet om het een of ander maar dit is de line up dit weekeinde:

Bull Frog
Steel Avenger
TR2

Eruption
Tsunami
Toon Raider

Gravity 5.2
Meggamouse
Ripper

Brutus
Mr Nasty
Behemoth
Rattler

Saint
Beast
Luzifer

Tough As Nails
Weird Malice
Maelstrom

19 Heavyweights.
Daarbij is er nog steeds ruimte voor competitie, en zeker zo leuk de witeboard gevechten.
De show die RR neerzet is knap en erg strak. Er is idd geen ruimte voor een competitie zoals die ooit bij robotwars was. Maar zeg nou eerlijk? Storm 2 was de terechte winnaar, niet typhoon.. Echter zijn er maar enkele die dit weten..

Robots zoals hypnodisk, razor, chaos 2, 13 black, pussycat, verbleken bij de kracht van de huidige robots.

Natuurlijk zijn er nog steeds oud gediende die rond rijden.
Damtonkia, bigger brother, behomoth, steel avanger, TAN, Tsunami EVA.

De shows van roaming robots zijn keer op keer goed verkocht of zelfs uitverkocht.
Als er een show is zoals robotwars, zou ik wel meedoen. Echter zodra het me niet bevalt, dus zoals bij typhoon vs storm, zal ik het showtje niet zo lekker mee spelen of zelfs mijn robot terug trekken.. Als voldoende mensen dit doen moeten ze wel luisteren.
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests