
Team RCC: Bullfrog
Moderator: Moderators
Re: Team RCC: Bullfrog
Flipperarm terug recht.
Voorbereidende werken voor de voorkant ook in orde. Morgen zien dat er een stuk hardox in kan verschijnen.
Plek gevonden voor de "Heat exchanger" tussen flessen en buffer. (Voor hen die het weten, een variante op de trombone van TAN)
Voorbereidende werken voor de voorkant ook in orde. Morgen zien dat er een stuk hardox in kan verschijnen.
Plek gevonden voor de "Heat exchanger" tussen flessen en buffer. (Voor hen die het weten, een variante op de trombone van TAN)
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
- leo-rcc
- Site Admin
- Berichten: 5883
- Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
- Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
- Contacteer:
Re: Team RCC: Bullfrog
Vorig weekend hebben we in Vilvoorde Bullfrog voor de laatste keer getest voor hij mee gaat naar Maidstone. Om te voorkomen dat Bullfrog omhoog komt met de flipper als we vol gas geven zijn de motor modules 180 gedraaid zodat de wielen verder naar achter staan. De bot is nu veel minder geneigd om te steigeren. Dit had wel als nadeel dat op de kop rijden niet meer werktte, dus heeft Mario een blokje HDPE op de flipperarm gezet zodat dat weer redelijk goed moet gaan. Ondersteboven rijden kan wel eens handig zijn.
Ondertussen was ik niet helemaal helder (komt wel vaker voor) en was bezig om een extra blok HDPE boven de accubak te plaatsen. Ik had al 4 gaten geboord in nieuwe blok en plaatste dat blok op de andere om de markering te boren zodat de gaten overeen komen. Alleen zat daar de accupack nog onder en HDPE trekt de boor prima door zich heen:

Gevolg, veel rook, en van één pack zijn 2 cellen kapot. Door de warmte is de schrinkwrap ook gaan smelten. Maar zoals het hoort met LiFe, geen vlammen, geen vuur. Kwestie van de deur van de werkplaats open zetten en rustig afwachten.
Aangezien deze packs er toch al niet al te fris meer uitzagen hebben we deze vervangen door 2 packs LiPo, wat ons op 37V zet ipv 33V, en 5000 mAh ipv 8400 mAh. Dat zou nog steeds voldoende moeten wezen. Bullfrog was al op LiPo voorbereid. Er zit al een zekering in en de packs passen prima op de plek waar de oude accus zitten. We sparen ook nog een beetje gewicht uit.
Ondertussen was ik niet helemaal helder (komt wel vaker voor) en was bezig om een extra blok HDPE boven de accubak te plaatsen. Ik had al 4 gaten geboord in nieuwe blok en plaatste dat blok op de andere om de markering te boren zodat de gaten overeen komen. Alleen zat daar de accupack nog onder en HDPE trekt de boor prima door zich heen:

Gevolg, veel rook, en van één pack zijn 2 cellen kapot. Door de warmte is de schrinkwrap ook gaan smelten. Maar zoals het hoort met LiFe, geen vlammen, geen vuur. Kwestie van de deur van de werkplaats open zetten en rustig afwachten.
Aangezien deze packs er toch al niet al te fris meer uitzagen hebben we deze vervangen door 2 packs LiPo, wat ons op 37V zet ipv 33V, en 5000 mAh ipv 8400 mAh. Dat zou nog steeds voldoende moeten wezen. Bullfrog was al op LiPo voorbereid. Er zit al een zekering in en de packs passen prima op de plek waar de oude accus zitten. We sparen ook nog een beetje gewicht uit.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Re: Team RCC: Bullfrog
Als ik de tijd vind, kan ik de 6mm hardox 450 scoop vervangen door een reep Hardox 500 van 12mm dik.
Maar da's wel heel kort dag.
Voor Maidstone wil ik nog een 100x140 FP zuiger uit zien te poepen. Da's momenteel een verzameling ruwe onderdelen.
Maar da's wel heel kort dag.
Voor Maidstone wil ik nog een 100x140 FP zuiger uit zien te poepen. Da's momenteel een verzameling ruwe onderdelen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: Team RCC: Bullfrog
Godver. Testen hier thuis, alles prima. Techcheck, geen probleem. In de arena, 30 seconden en de besturing deed raar. 1 kant bleef gewoon gaan, tot de link getrokken werd.
In de Pits, na het terugsteken van de link, leek het heel even ok, maar de besturing geeft weerom veel problemen. Testen met een andere zender/ontvanger gaf geen soelaas.
In de Pits, na het terugsteken van de link, leek het heel even ok, maar de besturing geeft weerom veel problemen. Testen met een andere zender/ontvanger gaf geen soelaas.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
- leo-rcc
- Site Admin
- Berichten: 5883
- Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
- Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
- Contacteer:
Re: Team RCC: Bullfrog
Bullfrog staat nu bij Rick. Het lijkt erop dat de fet driver het probleem is volgens hem. Hij gaat de Sidewinder uitbouwen, nakijken en weer inbouwen en testen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Re: Team RCC: Bullfrog
Dus, de sidewinder is hersteld, starten Bullfrog vandaag op de Backyard rumble bij Marco en na 30 seconden gaan als een speer komen er krakende geluiden uit de rechter gearbox.
Tussentrap ophanging losgekomen, en door het verlies van uitlijning 1 tandwiel naar de maan.... Godver.
Ergo, die tussentrap gaat een ferme nabehandeling krijgen.
Tussentrap ophanging losgekomen, en door het verlies van uitlijning 1 tandwiel naar de maan.... Godver.
Ergo, die tussentrap gaat een ferme nabehandeling krijgen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: Team RCC: Bullfrog
Zo, bijna een jaar verder. Bullfrog heeft de hele tijd stof staan happen.
In aanloop voor het nieuwe jaar hebben we die dus uit de kast getrokken en zijn bezig aan een groot onderhoud.
Kos heeft een nieuw tandwiel gefreesd en dat zit nu op zijn plek.
Maar tijdens het uitbouwen van de aandrijvingen viel het sterk op dat de hele flipperophanging nieuwe, vreemde en kwetsbare vormen heeft aangenomen.
Dat gecombineerd met nieuwe inzichten qua CO2 beheer heeft ons aangezet tot een upgrade.
Foto's volgen.
In aanloop voor het nieuwe jaar hebben we die dus uit de kast getrokken en zijn bezig aan een groot onderhoud.
Kos heeft een nieuw tandwiel gefreesd en dat zit nu op zijn plek.
Maar tijdens het uitbouwen van de aandrijvingen viel het sterk op dat de hele flipperophanging nieuwe, vreemde en kwetsbare vormen heeft aangenomen.
Dat gecombineerd met nieuwe inzichten qua CO2 beheer heeft ons aangezet tot een upgrade.
Foto's volgen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: Team RCC: Bullfrog
Zo, Bullfrog heeft wat kleine veranderingen ondergaan.
Flipperarm en ophanging is hopelijk nu sterk genoeg. (wordt ten slotte 8 ton op losgelaten nietwaar)
De luchtbanden die hun beste tijd hebben gehad zijn vervangen door runflat foamies.
Accu en electronica heeft nieuwe plekken gekregen.
Een laagje groene hamerslag hammerit zorgt voor de cosmetische noot.
Flipperarm en ophanging is hopelijk nu sterk genoeg. (wordt ten slotte 8 ton op losgelaten nietwaar)
De luchtbanden die hun beste tijd hebben gehad zijn vervangen door runflat foamies.
Accu en electronica heeft nieuwe plekken gekregen.
Een laagje groene hamerslag hammerit zorgt voor de cosmetische noot.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
- leo-rcc
- Site Admin
- Berichten: 5883
- Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
- Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
- Contacteer:
Re: Team RCC: Bullfrog


Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.