TomaHawk
Moderator: Moderators
Re: TomaHawk
Ook goed om te zien dat zowel de reduceer methode perfect werkt, en er meer dan voldoende scremec kracht is voor zowel een open als gesloten bijlarm.
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Na de herstelling van Bullfrog zou ik graag de aandrijvingen van TMHWK verder verbeteren.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
was je fles volledig leeg na een gevecht en heb je de slagen geteld ... ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
www.vizbiz.be
Re: TomaHawk
Ik heb ieder gevecht een probleem gehad met de pneumatiek, dus nog niet kunnen tellen. Thuis kwam ik met 1 kilo co2 op 18 krachtige slagen. Dus ik vermoed dat hij er 40 ofzo heeft. Ergo iedere 5 seconde mag je slaan.
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
kan je de slagkracht instellen en de terugslag ook instellen ... ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
www.vizbiz.be
Re: TomaHawk
De beste oplossing voor TMHWK's aandrijvingen. Die om te vormen naar apparte units die we in het pantser kunnen bouten. Idealerwijze met tandwielen ipv ketting, zoals in Bullfrog.
Ook zouden lucht/foambanden een sterke stap voorwaarts betekenen.
Eneuh, welk probleem met de pneumatiek?
Ook zouden lucht/foambanden een sterke stap voorwaarts betekenen.
Eneuh, welk probleem met de pneumatiek?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
Luchtbanden komen er zeker niet in, en met de minimale toloranties in ruimte ook niet iets met foam. Hooguit HDPE. Maar ik zie liever eerst een verbetering in de aandrijving. Gezien de ruimte dacht ik zelf aan een combinatie van tandwielen en een tandriem.
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Dan moeten we in de nieuwe aandrijving iets voorzien van schokdempers.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
Zoals ik het schrijf. Schokbescherming word steeds belangrijker. Zeker in een bokharde hardox doos als TMHWK.
De aandrijvingen monteren op trildempers bijvoorbeeld.
De aandrijvingen monteren op trildempers bijvoorbeeld.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
Als de robot op iets anders landt dan de wielen heb je alsnog schokken in de robot.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Re: TomaHawk
De speedo's zitten al op eigen trildempers. Dat helpt.
Als de electronica voor de rest ook zo geregeld kan worden zijn de laatste schokschade delen de motoren. De magneten in't bijzonder zijn nogal broos.
Als de electronica voor de rest ook zo geregeld kan worden zijn de laatste schokschade delen de motoren. De magneten in't bijzonder zijn nogal broos.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
Ik wil geen problemen oplossen die er (nog) niet zijn. Liever eerst een goede aandrijving erin. De vorige keer dat de aandrijving stuk ging was het puur vuil van de arenavloer, niet schokken. ( TMHWK reed de arena in en viel na 3 meter stil) Wat betreft rubbers, opzich wel voorstander van alleen kan het nieuwe problemen introduceren.
Gravity heeft heel wat klappen gehad zonder dat er iets in rubber hangt ( elektronica daargelaten). Het voordeel van zijn opzet is dat de HDPE wielen redelijk wat opvangen. TMHWK zal 9 van de 10 keer niet op zijn wielen landen maar op een ander deel van de robot. De magneten van de motoren zitten beter bevestigd dan bij een bosch, dus dat zie ik als voordeel.
Gravity heeft heel wat klappen gehad zonder dat er iets in rubber hangt ( elektronica daargelaten). Het voordeel van zijn opzet is dat de HDPE wielen redelijk wat opvangen. TMHWK zal 9 van de 10 keer niet op zijn wielen landen maar op een ander deel van de robot. De magneten van de motoren zitten beter bevestigd dan bij een bosch, dus dat zie ik als voordeel.
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Mij niet gelaten. Is minder denkwerk voor me.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.