TomaHawk
Moderator: Moderators
Re: TomaHawk
TMHWK gaat niet mee, geen ruimte en te weinig handen. Ook is ie nog as is hier in de schuur. Heb ondertussen wel een vervanger voor de reduceer geregeld, een druksensor met klep. Dat gaat denk ik mijn nieuwe project worden.
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Upgrades voor TMHWK:
Leds zijn smd op een flexibele strip, en bij het filmen werd 10% van het maximum vermogen gebruikt.
Test programmaatje, vanzelfsprekend is alles mogelijk. 5 meter aan leds, met 30 leds per meter . Eens kijken hoe dat mooi op de robot gemaakt kan worden.
Leds zijn smd op een flexibele strip, en bij het filmen werd 10% van het maximum vermogen gebruikt.
Test programmaatje, vanzelfsprekend is alles mogelijk. 5 meter aan leds, met 30 leds per meter . Eens kijken hoe dat mooi op de robot gemaakt kan worden.
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Mooie verlichting, echt wel, maar zijn onderstaande dingen ook in gedachten?
MJM schreef:Dit weekeinde kwamen we wat probleempjes tegen:
- Cilinder viel uit elkaar. Weer opgebouwd na opnieuw tappen van draad in Aluminium en het aanpassen van een ringsleutel.
- Bevriezen van reducer. Gaat beter wanneer gasfles maar net open staat en niet te snel achter elkaar geslagen wordt.
- Lekkage tussen gele slang en snelontluchter.
- Gasfles ligt los waardoor reducer tegen band kan lopen.
- Door wielstand is TMHWK erg tail-happy.
- Ketting liep af door vervuiling (arena vloer) tussen de schakels en tanden.
Maar, als hij eenmaal lekker slaat is het een publiekslieveling. En dit weekeinde 1 van de weinige niet-flippers.
Hij lijkt niet zo heel veel gas te verbruiken, misschien door de electronisch regeling. De nieuwe tandheugel lekt niet.
De punt ramde makkelijk door de vloer en een tegenstander.
Edit 11/9: zojuist TMHWK open gemaakt. Het was binnen erg vochtig. En, er waren weer een paar moeren van de cilinder losgetrilt!!!
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Re: TomaHawk
Even een advies nodig op een paar punten.
Ik moet door de cylinder 4 draadstangen steken zodat de voor en de achterkant goed vast blijven zitten.
Welk type draadstangen kan ik het beste kopen? ( materiaal keuze ) en waar kan ik die bestellen ?
De ketting lijkt er af te lopen door vervuiling, is er een quick en dirty fix om dit op te lossen?
Ik moet door de cylinder 4 draadstangen steken zodat de voor en de achterkant goed vast blijven zitten.
Welk type draadstangen kan ik het beste kopen? ( materiaal keuze ) en waar kan ik die bestellen ?
De ketting lijkt er af te lopen door vervuiling, is er een quick en dirty fix om dit op te lossen?
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Beste optie in dit geval is een draadstang van kwaliteit 10.9. 2de keuze is 8.8.
Gebruik geen RVS.
En kwaliteit 4.6 is al helemaal uit den boze, da's kauwgom.
Elke deftige gereedsschapshandel heeft 8.8 op voorraad.
Gebruik geen RVS.
En kwaliteit 4.6 is al helemaal uit den boze, da's kauwgom.
Elke deftige gereedsschapshandel heeft 8.8 op voorraad.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
Nog iemand slimme gedachten over de tandwielen en ketting?
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
De ophanging van de motoren en wielen moet gewoon stijver.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
de ketting moet strakker bedoel je dan? Wat zijn de richtlijnen qua spanning?
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Da's een push lock.
2 opties.
1 het blauwe ringetje indrukken en dan de slang er uit halen.
2 de koppeling zelf is in de zuiger gelijmd met 2K lijm. Heet blazen en losdraaien. Nieuwe koppeling ligt klaar.
2 opties.
1 het blauwe ringetje indrukken en dan de slang er uit halen.
2 de koppeling zelf is in de zuiger gelijmd met 2K lijm. Heet blazen en losdraaien. Nieuwe koppeling ligt klaar.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
Neen, de ophanging zelf moet stijver, nu kan dat allemaal waggelen en uit lijn komen.Jeroen schreef:de ketting moet strakker bedoel je dan? Wat zijn de richtlijnen qua spanning?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: TomaHawk
Ja toch een push lock, alleen krijg ik hem niet verder ingedrukt . Ook niet met een sleutel. Morgen nog eens proberen.
Ik zie nou trouwens ook wat marien bedoelde met vervuiling van de vloer, de kettingen zijn ERG vuil Een en al stof.
Ik zie nou trouwens ook wat marien bedoelde met vervuiling van de vloer, de kettingen zijn ERG vuil Een en al stof.
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Marien, heb je deze foto nog in hogere resolutie? Moet een foto opsturen naar john,.MJM schreef:Hier is de verbeterde TMHWK.
Zoek de verschillen...
What goes up must come down...
Re: TomaHawk
Nou hij is los :')
3 problemen:
1:
Nu Ik de onderkant goed kan zien ben ik wel een beetje geschrokken hoe krom deze is, de onderkant was geen gehard staal, en heeft een aantal bijlklappen gehad.. Wat niet ten goede komt van de motor wiel ophanging. Deze moet dus vervangen worden, net marco gemaild of hij nog materiaal heeft liggen..
2:
De M10 draadstang had ik nog liggen ( geen idee welke sterkte maar ik vond 4 lengtes van 2 meter in de opslag) maar natuurlijk is de cilinder maar een klein deel getapt.. En ik heb geen tap die 210mm diep kan, of een boor van 10 mm die 210 mm diep kan.. Daarnaast denk ik niet dat het verstandig is om zo'n lengte met de hand te boren.
3:
de bouten aan de achterkant van de cilinder lijken voorzien van een centreerring, origineel lijkt dat ook de bedoeling te zijn geweest aan de voorkant..
Zie foto:
Als die er nu aan de voor en achterkant niet opzitten, denk ik dat het mis kan gaan met zijwaartse krachten. Oftewel, daar moeten busjes voor gedraaid worden..
Al met al dus een bak extra werk.
3 problemen:
1:
Nu Ik de onderkant goed kan zien ben ik wel een beetje geschrokken hoe krom deze is, de onderkant was geen gehard staal, en heeft een aantal bijlklappen gehad.. Wat niet ten goede komt van de motor wiel ophanging. Deze moet dus vervangen worden, net marco gemaild of hij nog materiaal heeft liggen..
2:
De M10 draadstang had ik nog liggen ( geen idee welke sterkte maar ik vond 4 lengtes van 2 meter in de opslag) maar natuurlijk is de cilinder maar een klein deel getapt.. En ik heb geen tap die 210mm diep kan, of een boor van 10 mm die 210 mm diep kan.. Daarnaast denk ik niet dat het verstandig is om zo'n lengte met de hand te boren.
3:
de bouten aan de achterkant van de cilinder lijken voorzien van een centreerring, origineel lijkt dat ook de bedoeling te zijn geweest aan de voorkant..
Zie foto:
Als die er nu aan de voor en achterkant niet opzitten, denk ik dat het mis kan gaan met zijwaartse krachten. Oftewel, daar moeten busjes voor gedraaid worden..
Al met al dus een bak extra werk.
What goes up must come down...