Ons forum is al ruim 20 jaar in gebruik en een rijk archief. Voor robot bouwers is het een plek om updates en foto’s te delen van hun projecten. Voor een snelle reactie op je vragen zijn wij het meest actief op facebook en discord.
Na een lange tijd ben ik dan toch 'begonnen' aan een robot. De speed 900's heb ik al een jaar of 3 liggen, gaandeweg heb ik nog hier en daar wat onderdelen kunnen vinden.
De pile of parts:
De bot wordt een simpele featherweight flipper, de cilinder is gemaakt door Maddox. Het plan is om tegen de zomervakantie een rijdend chassis te hebben, daarna zien we wel weer...
De schroefconnectoren op de scorpion heb ik er idd zelf afgedaan. Die condensator is eigenlijk een spoel, maar degene die ik uiteindelijk zal gebruiken is een kleiner model.
Dankzij Mario is alle pneumatica af. Ik heb de cilinder al eens getest, werkt perfect.
Ziet er goed uit, eigen ontwerp?
En wat bedoel je met boost converter?
Edit: a natuurlijk je wilt hem op een hoger voltage laten schakelen dan dat je beschikbaar hebt
Kijk dan ook direct naar de optie om hem in pulsen open te schakelen als je daar nog niet aan had gedacht.
Jep eigen ontwerp. Ik bestuur de burkert nu al met pulsen van 200 - 500 ms. De LM2587 werkt goed, alleen jammer dat deze nogal heet wordt. De switch zit nu op een groot koellichaam, mss dat ik hem in de toekomst op het wapensysteem monteer, zodat de CO2 het ding koelt.