heavy class rolstoel motoren

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

simonvbart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:39 pm

heavy class rolstoel motoren

Bericht door simonvbart »

ik heb een mooi setje rolstoel motoren gevonden met accu en ik krijg ook het besturing's paneel er bij maar hoe veel moet ik er voor geven ?
ik weet dat rolstoel motoren niet zo heel goed zijn en snel kapot gaan maar mijn robot weegt maar 75 kilo en ik ben er gewoon me van plan om mee rond te rijden en te showen dus daar maak ik mij geen zorgen om.
en ik heb nog een vraagje hoe snel gaat zoon 24 wat motortje nauw eigenlijk ?
Laatst gewijzigd door simonvbart op zo jan 11, 2009 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Dat snel kapot gaan valt wel mee hoor, zo slecht zijn rolstoel motoren niet. De snelheid is niet echt hoog, maar prima om een beetje leuk mee te crossen.

Qua prijs hangt het af van de staat van de motoren en de regelaars. Ik heb voor een setje dat ik van de rolstoelcentrale van Roosendaal kocht 30 euro betaald.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
simonvbart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:39 pm

rolstoel motoren

Bericht door simonvbart »

oke en zitten de regelaars ook in het onderstel van de rolstoel ?

zo niet waar kan ik die dan halen ?

en ik er ook en handel voor die motoren ?
(voor als deze kapot gaan )
simonvbart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:39 pm

Bericht door simonvbart »

leo-rcc schreef:Dat snel kapot gaan valt wel mee hoor, zo slecht zijn rolstoel motoren niet. De snelheid is niet echt hoog, maar prima om een beetje leuk mee te crossen.

Qua prijs hangt het af van de staat van de motoren en de regelaars. Ik heb voor een setje dat ik van de rolstoelcentrale van Roosendaal kocht 30 euro betaald.
ik kan dit setje voor 100euro meenemen maar ik denk dat ik er nog wel 10-20 euro eraf kan lullen de motoren weken prefect hij heet nog lampen
( leuk voor decoratie ) maar er zit geen accu meer in.
her besturing systeem zit er nog op. ( eigenlijk alles behalve accu en wielen )
http://link.marktplaats.nl/218104267
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

De accus zijn SLA, die kan je los halen. Onderdelen als de electronica van de rolstoel gebruiken we niet vaak maar het is te doen. Tartarus reed op de originele electronica tijden de BNN robotwars serie.

Voor vervangende onderdelen als ze kapot gaan, moet je bij de rolstoelcentrales zijn.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
simonvbart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:39 pm

Bericht door simonvbart »

leo-rcc schreef:De accus zijn SLA, die kan je los halen. Onderdelen als de electronica van de rolstoel gebruiken we niet vaak maar het is te doen. Tartarus reed op de originele electronica tijden de BNN robotwars serie.

Voor vervangende onderdelen als ze kapot gaan, moet je bij de rolstoelcentrales zijn.
hoe duur kost een SLA accu
mijn team heeft niet zoon heel groot budget
dus het moet goede kwaliteit zijn en niet duur :?

en weet u ook nog een Hydrauliek maatschappij want we hebben een klauw op de voorkant maar die moet ook snel dicht kunnen maar wel veel kracht hebben ( genoeg om zich stevig vast te houden aan de tegenstander )
edit: hoeveel ampère hebben die motoren nodig ??
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Een fototje helpt ons met oordelen...
maar van een rolstoel gebruik je eigenlijk niks behalve de motoren (en diens reductoren (en mischien de wielen).
Voor een heavyweight wil je zoveel mogenlijk vermogen (>300W) hebben. Wat doen deze?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
simonvbart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:39 pm

Bericht door simonvbart »

flex schreef:Een fototje helpt ons met oordelen...
maar van een rolstoel gebruik je eigenlijk niks behalve de motoren (en diens reductoren (en mischien de wielen).
Voor een heavyweight wil je zoveel mogenlijk vermogen (>300W) hebben. Wat doen deze?
ik weet niet hoeveel wat het is het zall well 150w zijn denkik want volgends mij is dat het minimem maar het zou ook gooter kunnen zijn
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

Ik weet dat bij mij in de buurt een tijd geleden een rolstoel dump was waar je een rolstoel voor 50 (euro of gulden) kon kopen. Hij is helaas verhuist en heb hem niet meer terug kunnen vinden, maar misschien wel als prijs indicatie handig.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
simonvbart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:39 pm

rolstoel motoren

Bericht door simonvbart »

ik heb nu er 90 euro voor ge geven 2 motoren en de hele rolstoel. ik ga de eigenaar nog belle hoe veel W het is en dat voeg ik zo toe als edit maar ik heb nog niemand gezien die langer als 150w hat volgens mij gaan die dingen niet lager
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Ik had een paar 75 watt motoren dus het kan wel. Maar 150, 250 en 300W is vrij standaard. Waarbij ik ook wel eens 550W uitschieters heb gezien.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
simonvbart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:39 pm

heavy class rolstoel motoren

Bericht door simonvbart »

leo-rcc schreef:Ik had een paar 75 watt motoren dus het kan wel. Maar 150, 250 en 300W is vrij standaard. Waarbij ik ook wel eens 550W uitschieters heb gezien.
oke ik bel die gozer zaterdag avond of hij will kijken hoeveel wat het is

en heeft u ook nog foto's van uw robot en waar kan ik een goede bestuuring vinde ik heb erwel een paar gezien op dealextreme dus als iemand mij een goed setje van niet alte duur kan aanbeveelen vandie site of ergens anders ben ik blij k heb het liefts dat hij stuurt als een tank
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Leverd dealextreme ook snelheidsregelaars? :?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
simonvbart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:39 pm

heavy class rolstoel motoren

Bericht door simonvbart »

inventor schreef:Leverd dealextreme ook snelheidsregelaars? :?
k kan ze niet vinden maar kijk nog maar eeven op http://www.dealextreme.com en als je ze vind wij hebben ze ook nodig

edit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5428 ik weet niet of dit iets is maar is dit bruikbaar voor een controller
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Het punt was, ik ken dealextreme. Heb er al meerdere malen besteld. Maar het is niet echt een winkel waar ik onderdelen voor de robots zou verwachten. En het verbaasde mij dus dat je zei dat je er een paar op dealextreme gevonden had.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.