Jim schreef:okey
daar snap ik dus geen ene bal van
maar wat is de beste dikte van HDPE voor een ant
Heeeel simpel gezegd betekent het gewoon "onbereikbaar" of onmogelijk te maken. Tot zo ver de grappenmakerij
Maar volgens mij ben je gewoon verkeerd aan het redeneren.
Mijn ervaring leert mij dat je best volgens de onderstaande volgorde bouwt (eender in welke klasse je zoekt te bouwen):
1)Kijk (en koop of leen) eerst wat je nodig hebt aan onmisbare onderdelen om je robot rijdende te maken (motoren, ontvanger, batterijen, etc...) Ga daarbij altijd uit van de minst zware optie (als je keuze = genoeg geld hebt tenminste).
2) leg alle onderdelen die je nodig hebt samen op een weegschaal.
3) teken je robot met pantser.
4) bereken de totale oppervlak van dit getekende pantser.
5) bereken vervolgens met het overgebleven gewicht (= verschil van toegelaten gewicht, voor ant 150 gr als ik het mij nog goed herinner, min je onderdelen. ) en de oppervlakte van je pantser hoe dik je pantser kan/mag gemaakt worden.
Eigenlijk kan je ook gewoon met stap 3 beginnen, dat is soms leuker omdat je dan al iets kan laten zien aan je vrienden en collega's en dan meteen ook wat raad kan vragen aan de meer ervaren bouwers. Maar meestal is GELD voor een beginnende bouwer de moeilijkste kant van het bouwen dus ben ik voorstander om daar mee te beginnen. Koop de nodige onmisbare onderdelen....(zender ontvanger batterijen) en bouw daar je robot rond.
Als je op deze manier werkt ga je normaal eerst een rijdende robot krijgen daarna met een beetje geluk ook nog ééntje die aan de regels voldoet en met veel geluk heeft hij ook nog een degelijk pantser.
Zoals je uit de voorgaande alinia kan opmaken komt er bij de bouw van een eerste robot behoorlijk wat geluk te pas, maar geen paniek, hoe meer ervaring je krijgt in het bouwen hoe kleiner de geluksfactor wordt... sommigen noemen dit ook ervaring