FRA Tech checkers meeting.

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

FRA Tech checkers meeting.

Bericht door leo-rcc »

Afgelopen weekend zijn Mario, Babeth en ik naar de FRA tech checkers meeting geweest. Deels om een opfris cursus te doen, en deels om harde afspraken onderling te maken over de tech checks.

De FRA gaat komende tijd zich vooral richten op de volgende zaken:

- carrying cradles (een cradle moet specifiek voor dat doeleind gemaakt of aangepast zijn, geen feathers meer op een rol gaffa tape of een hamer);
- beveiliging tegen cherpe randen en punten;
- Leeftijd van de CO2 flessen, met name de brandblussers. Vorig evenement kwamen ze een fles tegen met het laatste keurmerk 1992.
- deugdelijke buffertanks, waar na inspectie niet meer op gelast is of dat ineens deel uit maakt van het frame zonder dat dat ervoor bedoelt is.

De buffertanks die zelfbouw zijn moeten duidelijk gemarkeerd worden als protoype, en aangegeven dat deze niet voor wederverkoop zijn.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Klinkt goed, niet onterrecht. Hoe zit het met Nederlandse events? Ik geloof niet dat Schiedam een toonbeeld was op deze punten (waaraan ik zelf ook zeker debet ben)
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Zowel Schiedam als Bergen op Zoom waren niet echt geweldig op dit punt, en daar ben ik zelf zeker debet aan. Het komende DRG evenement word Brussel, en daar zal zeker elke robot aan een tech check worden onderworpen voor deze in de arena gaat.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Niet in de laatste plaats omdat ook ik sedert afgelopen weekend een tech-checker ben geworden.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/