Het was een leuk event.
Het was meteen al gezellig: Wij rijden de trein op en op dat moment zie ik Tim en Marco langs de auto lopen.
1ste show met YES gevochten (nieuwe robot, met de reductiekasten ontworpen door Rick). Basis was alleen te smal dus rolde soms nog wel door en landde dan net op de ene kant waar de wielen niet de grond raakte. Maar door gas te geven tipte ik net over en kon ik weer door rijden.
Gevecht wel uitgereden niet gewonnen.
Tevens ook met Pizzabox gereden, maar vrij snel in het gevecht ging er iets mis in 1 aandrijving. elke keer als ik gas gaf, reed ik een stukje rechtdoor en dan een tijdje alleen in cirkels. Maar blijkbaar vond het publiek het toch goed zat, want ik had het gevecht gewonnen
In de pauze bleek dat ik van 1 tandwiel in de reductie meer dan de helft van de tanden kwijt was, dus moet kijken of iemand dat kan maken en anders op zoek gaan naar een nieuwe reductie.
2de show werden er 2 featherweight competities gevochten en 1 featherweight melee. Aangezien ik volgende week niet naar Nottingham wou gaan, mocht ik niet meedoen aan de competitie, dus met YES mee gedaan aan de melee. Nog wel wat schroeven in de onderplaat laten uitsteken zodat hij niet zo gemakkelijk om kon "vallen". Daar werkte goed, totdat hij toch omvalde en door de schroeven niet zo meer terug kwam. Wel de hele tijd blijven rijden en aan het einde werd het publiek gevraagd wie de winnaar was en dat bleek YES te zijn
Het blijft toch apart, bijna 800 kaarten verkocht en publiek staat te dringen voor handtekeningen van iemand uit de pit. Er wordt dan ook wel een hele show van gemaakt, met veel licht, geluid en vuurwerk.
Zondag met Ronald en Ruud naar Leeds Castle geweest, was erg mooi, iets wat je totaal niet in Nederland vind. Nog bedankt voor het meerijden
Mijn leukste moment van het weekend; Ik schrijf op een poster Pizzabox en YES. jongetje loopt terug naar zijn ouders en zegt helemaal verbaasd: "Dat is de robot die net heeft gewonnen!"
En nu mag de rest vertellen hoe het bij hun is gegaan