Robots Live! - Hemel Hempstead 1st & 2nd September 2007

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Wij nemen eens Oostende Ramsgate, die was de goedkoopste voor deze keer. 8 uur dinsdag ochtend (is wel een uur minder rijden hier)
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Ok, ik zag dat het net zo duur is als P&O alleen is het wel 4 uur varen, als ik het goed gezien heb.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Is maar een uurtje rijden van hieruit. En dat is een belangrijke reden om toch deze boot te pakken. Ik moet namelijk nog werken maandag nacht, en heb dus pas om 6 uur 's ochtends gedaan met werken.

En dan om 8 uur afvaart.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Robotslive weet in ieder geval hoe je een evenement neer moet zetten. Een geweldige pit area, prima arena hoewel ik mijn twijfels heb over de sterkte van de arena wand (niet de lexan buitenkant maar de binnenmuur), prima licht en geluid ook tijdens de shows in zowel de pits als in de zeer goede tribunes die op een prima ruime afstand stonden.

Het enige serieuze probleem dat Babeth vond en ik het helemaal mee eens was was het gebrek aan crowd control tijdens de shows, kinderen op jacht naar handtekeningen vallen bijna in de pits of de plek waar robots stonden opgesteld voor fotos.

Verder was ook hier de zendercontrole niet erg scherp, maar minder erg dan in Wales. Ik denk ook dat die soepele houding over zendercontrole komt omdat meer dan de helft van alle robots daar op Spektrum rijd. Dat maakt het niet goed, maar het verklaart het wel een beetje.

De gevechten waren hier door de betere arena ook van een voor mijn gevoel veel hoger nivo. De heavies hebben de ruimte, de vloer is goed en word ook goed onderhouden.

Obsidian en Hannibalito 3 liepen beide meer averij op in Hemel dan in Wales. Vooral Hannibalito 3 is er erg aan toe met een cilinderkop in 2 stukken gespleten. Bij Obsidian lagen de accupacks buiten de robot tijdens een melee met onder andere Storm II . Tim Bence heeft erger leed kunnen voorkomen door met Storm II Odisian in de hoek te zetten dat de accupacks voor de rest van het gevecht een beetje beschermd waren.

Al met al was Hemel Hempstead een goed evenement, al was het een harde leerschool voor ons.
Laatst gewijzigd door leo-rcc op di sep 04, 2007 3:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Was dit een evenement met spinners? Of alleen voor de feathers met spinners? Meer heavy's dit keer? En wat waren de uitslagen?
Hoe dan?
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Net als Roaming Robots heeft Robots live geen arena waar spinners in mogen rijden, noch feather noch heavy (het dak is weliswaar 4 meter hoog maar net als RR een net, en dat is niet voldoende voglens de regels).

Ik weet niet zeker of er meer heavies waren in dit evenement, maar een aantal namen waren wel verassend. Ian Watts was er met Bigger Brother, en die heeft al gezegd dat hij dolgraag met BB naar Belgie wil komen als het evenement doorgaat en de tijd het toelaat. John Reid met TerrorHz was ook geinsteresserd om te komen. Verder waren er aardig wat teams die ook in Wales erbij waren.

De beste verassing was Pressure mk.4, die net nieuw was in in zijn eerste toernooi al meteen met de eerste prijs naar huis ging. Ook Skink van hetzelfde team werd eerste in de feathers.

Ik had het er beter naar mijn zin dan in Wales. Ik vind eigenlijk dat ze het UK championship aan Robots live over hadden moeten laten. Duidelijk is dat de betere arena, en de betere venue.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Er was ook een betere sfeer, zeker bij het publiek.

Bij elk event leren we weer iets nieuws bij. Deze was redelijk strak georganiseerd, vooral als je het vergelijkt met die van RR die nochtans elk weekend -of minstens elke maand- bezig zijn. De roboteers werden goed verzorgd met voldoende drank in een rustige kamer en we kregen een "meal voucher" die ons recht gaf op een gevulde aardappel (de mijne was gevuld met kaas, yammie...) en een doosje fruitsap (het was immers een sportcentrum).

De pits waren heeeel ruim met voldoende ruimte voor alles en iedereen. Het verwisselen van de robots in de arena ging vlot, het publiek kreeg leuke animatie van Ian Watts en zijn Dalek en nog een andere robot (maar die deed niet veel), er was een intermezzo met een boksgevecht en Ed Hoppitt babbelde lekker overal tussendoor.

Gewoon aangenaam en ontspannen je ding doen, meer moet dat niet zijn bij Robots Live.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

De foto's staan op Bug's site: hier. Enkele wazige foto's werden eruit gelaten.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/