16-17 juni 2007 ABC Dragraces

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

16-17 juni 2007 ABC Dragraces

Bericht door MJM »

Geen robots maar wel racewagens bij ABC Events.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

"Drag Races" is wel heel erg veel eer voor wat zij doen hoor !!!
Het zijn gewoon sprint races = ieder rijdt met zijn eigen voertuig (meestal zelfs "street legal") een stukje zo snel mogelijk rechtdoor tegen een ander voertuig....
Wel leuk om je al dan niet getunede auto eens echt te vergelijken met een paar andere exemplaren, want ze nemen wel op een profesionele manier je tijd op en dus kan je wel echt bewijzen wat je wagen kan. Of ook gewoon met rode wangen stilletjes verdwijnen 8)

Bij "drag races" stel ik mij nitromethanol aangedreven V8 motoren en dergelijke voor ? :wink:
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

of 9000 rpm rx7 met 20B motoren...
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

400 meter sprint met stilstaande start en met voertuigen met wielen. Dat heet toch dragracing in de USA?! In welke klasse(n) dat gebeurt maakt toch niet uit? De samenwerking met DHRA is ook niet zomaar?

Anyway, ik mis de dragraces op Zandvoort. Dus hier moet ik ook maar eens heengaan.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Dragrace: 2 voertuigen tegen elkaar.
Sprint race: 1 voertuig, iedereen tegen de klok.

Heb zelf jaren mee gelopen in het DHRA circuit aan drag en sprint races. Heb hier nog een uur of 70 aan opnamens liggen die ik er van heb gemaakt.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

MJM schreef:400 meter sprint met stilstaande start en met voertuigen met wielen. Dat heet toch dragracing in de USA?! In welke klasse(n) dat gebeurt maakt toch niet uit? De samenwerking met DHRA is ook niet zomaar?
Ik vrees dat je in de USA weinig toeschouwers gaat krijgen als je met een paar standaard golfjes of corolla's gaat "drag racen" :P

Maar bij de events zoals in jouw eerste aankondiging gaat het dus meer om zelf te kunnen deelnemen dan om echt superspectaculaire machines aan het werk te zien. (Eigenlijk een beetje zoals robotwars werkt bij DRG :twisted: )

Waarmee ik gewoon wil zeggen dat er niets mis is met het event zelf maar dat je er niet naartoe moet gaan om spectakel te zien, dan ga je volgens mij beter naar een drift event, meer spectakel en leukere auto's
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Bij de DRHA draaien ze diverse auto en motor klasses. Beginend bij street legal en door naar top fuel en funny cars. Echter laat niet elke baan toe om met de hogere klasses te racen. Dat heeft te maken met de uitloop afstand. In nederland hebben we geen profesionele banen als santa pod in de UK. vliegveld Drachten komt het dichtst in de buurt daar van. en daar rijden ook de hogere klasses.
Wat ik zo lees is het een sprint race, 'run what you brung'. Dus je mag ook met je (ge tech checkte) fiat 500 een poging wagen.. Deze sprint race zal waarschijnlijk niet mee tellen voor de dhra competitie.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
Greasy claw Ruud
Berichten: 620
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 5:37 pm
Locatie: de hel
Contacteer:

Bericht door Greasy claw Ruud »

Dragrace is begonnen als normale auto's, al dan niet opgevoerd in de Ustated Knights of America, dus dat waren toen eigenlijk ook Woozen. Dus ik vind een wedstrijd tussen een Fiat Panda en een Slopel Kadett ook een echte dragrace. Mijn auto's gaan waarschijnlijk 5 minuten over 400 meter doen, whahaha. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.