12 of 13.6kg voor Feathers

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

12 of 13.6kg voor Feathers

Bericht door inventor »

Bij deze een vraag,

ik ben van plan een feather te gaan bouwen (niet de enige waarschijnlijk) maar moet deze nou op 12 of 13.6kg uitkomen? Want hier wil ik wel rekening mee houden want 13.6 zou wel gunstig zijn.

mvg Dennis
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

De regels zijn duidelijk; 12 kg is het maximum. Er is nog geen officieel voorstel om dat te wijzigen hoewel er een peiling van meningen is geweest. Wanneer er wel een voorstel ingedient wordt, wordt er tijd gegeven voor eventuele discussie en daarna een beslissing. Wanneer een andere limiet wordt aangenomen komt er nog een periode van een paar maanden voor de wijziging van kracht is en misschien ook nog een overgangsperiode.
M.a.w: hoewel een wijziging per januari 2007 handig zou zijn verwacht ik dat het januari 2008 wordt. Dan heeft Inventor al 3 feathers gebouwd en verkocht :-)
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Zolang er nog steeds geen eenduidige beslissing word meegedeelt door de FRA of DRG of FRL, zal de vraag consequent blijven komen.

Persoonlijk denk ik dat het wel 13,6kg zal worden, maar dan is de vraag altijd nog, wanneer dan?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Oke, dan word hij dus 12 :) Topic mag van mij gesloten worden.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
kalme nelis
Berichten: 1708
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 8:37 pm
Locatie: wormer
Contacteer:

Bericht door kalme nelis »

...Een mogelijkheid zou zijn om twee pantsers te hebben, eentje die zorgt dan je 12kg weegt. En een andere zwaardere om tot de 13.6 kg te komen. Uiteraard zou je die extra 1.6 kg liever gebruiken voor sterkere motoren enzo maar op deze manier kan je toch de maximale druk uitoefenen op je wielen...