FeatherHard

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Mon Apr 14, 2008 10:43 pm

Wel beste Henning,

Ik heb uiteindelijk bij DigiKey de stroommeetsensoren besteld en dan natuurlijk ook gekregen.

Nog beter ik heb met dingen een controler gebouwd die weldegelijk stroombegrenzing heeft.
Met die controller heb ik ook kunnen testen dat de continu belasting die een IRF 1405 FET kan hebben OP VOORWAARDE dat hij een uitstekende koeling heeft (10 X 5 X 3 CM ALU in mijn geval) nog heel behoorlijk is want... ik heb met die 4 FET controller met een stroombegrenzing op 70A (en dat heb ik met een stroomtang gemeten) een motor zo lang geblokkeerd gehouden (laten we zeggen 30 seconden) dat ik ermee gestopt ben omdat de motor niet meer was vast te houden van de hitte en de stank... maar de controller deed het nadien nogaltijd prima.

Die controller is degene die wij samen zijn beginnen te ontwerpen en alle files die over die controller gaan noemen "Henning" en zitten in de farde en de folder ESC-Hennig...Voila er is een controller naar u genoemd ! Maar niet afkomen met copy-right stuff hoor... daarvoor ben je er te vroeg uit gestapt.

En waarom heb ik die controller hier niet beschreven ?... dat is geen project voor een beginner.

En waarom zitten die controllers niet in mijn FeatherHard ?... omdat ze in de huidige uitvoering te groot zijn en ik nu dus weet dat met een deftige koeling ook de hierboven beschreven controller 70A aan kan (gedurende een paar tientallen seconden... en ik in Featherhard met een aangepaste batterij spanning daar niet zal over gaan.... dus heb ik daar geen stroombegrenzing nodig.

In Featherhard komen de hierboven beschreven controllers. Maar in een andere meer klassieke form factor.

Jan

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Tue Apr 15, 2008 8:09 am

Wha top! Toch leuk dat er een vrij heftig exemplaar RW-bot controller is ontstaan. En dat met het idee zeggend dat er ook ooit nog gedacht is aan een 8- 12-fetter variant.

This was jammer dat het spaak was gelopen :cry: maar top dat u er mee door bent gegaan! This dan ook deels mijn eigenschuld helaas maar helaas that's life. En over copyrights mja.. welke ? :wink: Ik vind het al top dat er een resultaat is gekomen waar ik enig idee in heb kunnen stoppen. Ik zou dan maybe graag eens een fototje ofzo willen zien maar verder is het je eigen.

Het idee controller wat je nu presenteerd is voor ieder denk ik een zeer leuk aftreksel waar menig bouwer lol aan zou kunnen hebben zonder de hoofdprijs te betalen.

Congrats!

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Tue May 06, 2008 10:51 pm

Speciaal voor Henning... ziehier de Henning ! (een DC motor controller met stroombegrenzing tot 70A Maximum.)

Zonder koelvin. Met rechts in het midden de stroomsensor.

Image

en met koelvin

Image

En als extra wil ik ook melden dat ik FeatherHard II in een nieuw kleedje heb gezet. De kleur noemde men "Poudre de canon"... het leek me wel iets voor ons soort robots.

Image

Jan

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Sat May 10, 2008 7:46 am

Heel leuk :shock: :D

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Sat May 10, 2008 7:57 am

"Poudre de canon"...

Zou ik die kleur vertalen als "kachelpoets" ?

:twisted: naaaahhhhh.... zo stout ben ik niet

Het is "buskruit".
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
A-men
Posts: 195
Joined: Tue Sep 30, 2003 10:35 pm
Location: Vilvoorde België

Post by A-men » Wed May 21, 2008 9:31 pm

I heb FeatherHard II voorzien van kleinere controllers. Die heb ik in de buitenste compartimenten gemonteerd.
Als het er echt op aan komt dan kan ik ook de twee spanningsregelaars (die ik voor mijn selfrighting mechanism gebruik) ook nog naar de buitenkant verplaatsen en als het echt gaat spannen lukt dat ook nog voor de ontvanger.

RESULTAAT... op de batterij na heb ik een leeg middencompartiment.
Wie heeft er goede voorstellen voor een leuk wapen ?
De plaats die ik heb is een halve buis. Bodemvlak is 160 X 150 mm de hoogte van de boog is 80 mm.

Het gewicht dat ik kan uitgeven aan het wapen is 4200 g.

Een schijf
Een schep
Een vanghoepel (staalband in halve cirkel waarmee ik hoop een tegenstaander te kunnen vangen.

Jan

Flatliner
Posts: 159
Joined: Wed Mar 23, 2005 2:38 am
Location: Germany
Contact:

Post by Flatliner » Thu May 22, 2008 6:15 am

Wie heeft er goede voorstellen voor een leuk wapen ?
What´s with a small fullpresure flipper system? Something like a 30*30mm cylinder and an 3,5 oz Bottle?
www.wettkampfroboter.de

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Thu May 22, 2008 6:45 am

Een electro bijl? Lijkt me haalbaar.

Anders een spinner.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu May 22, 2008 4:31 pm

Een leuke spinner waarbij de tanden net boven je kap uitkomen, en "naar beneden" slaan. Zodoende je harde klappen uit kan delen als je onder je tegenstander komt.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Sat May 24, 2008 3:31 pm

Een electro schep die ook kan flippen en tegelijk dus ook selfrighting is.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Fri Jun 13, 2008 8:56 pm

A-men wrote:Is er eigenlijk wel iemand die in de werking van de code is geïnteresseerd en zo ja... wil die meer detail dan wat ik hierboven heb omschreven ?
Is er een mogelijkheid dat je deze code vrijgeeft? Ik ben nu al een tijdje met AVR's en programeren bezig maar loop een beetje vast op het inlezen van een degelijk PWM signaal welke de ontvanger doorgeeft.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

rlvdioliee
Posts: 2
Joined: Mon Nov 17, 2014 9:46 pm

Re: FeatherHard

Post by rlvdioliee » Tue Nov 18, 2014 12:47 pm

Helaas zie ik geen verdere reacties meer in dit mooie topic. Ik heb A-men ook een PM gestuurd, aangezien hij ook bij mij interesse heeft gewekt in de software code. Zou het graag verder willen leren dan wat tot nu in dit topic beschreven is. Zou graag de speedcontroller willen nabouwen, maar zonder software gaat het helaas niets worden.. Hopelijk komt er weer nieuw leven in dit topic?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: FeatherHard

Post by maddox » Tue Nov 18, 2014 1:31 pm

Ik vrees dat Jan al een hele tijd het forum niet meer bezoekt, en dat die de PM niet gelezen heeft.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

rlvdioliee
Posts: 2
Joined: Mon Nov 17, 2014 9:46 pm

Re: FeatherHard

Post by rlvdioliee » Thu Dec 25, 2014 1:03 am

Helaas. Jan (A-Men) geeft inderdaad geen reactie meer op dit forum. (via PM nog wel recentelijk kontakt met hem gezocht, maar begrijp eruit dat er geen interesse bestaat om zijn code verder uit te leggen :?

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: FeatherHard

Post by Jeroen » Thu Dec 25, 2014 3:03 pm

rlvdioliee wrote:Helaas. Jan (A-Men) geeft inderdaad geen reactie meer op dit forum. (via PM nog wel recentelijk kontakt met hem gezocht, maar begrijp eruit dat er geen interesse bestaat om zijn code verder uit te leggen :?
Wat zoek je precies?
al eens naar de OSMC gekeken? : http://robotpower.com/downloads/
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 44 guests