Instemmingverklaring

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

MJM
Moderator

Instemmingverklaring

Post by MJM » Tue Mar 08, 2005 12:55 pm

DRG ondersteunt en gebruikt de FRA regels voor robots en arena's. Om mee te kunnen doen aan evenementen die door DRG, FRA, Roaming Robots en andere aangesloten organisaties worden georganiseerd of gesteund, is het nodig, per team, een instemmingverklaring te tekenen.
Door ondertekening,
- is het mogelijk de makers en bewakers van de regels door middel van een verzekering te beschermen bij onenigheid over toepassing ervan
- is het niet nodig lid te zijn van zowel DRG als FRA om aan evenementen van aangesloten organisatoren deel te nemen
- krijgt elk team 1 stem in de FRA bestuursverkiezingen en medezeggenschap in alle, door FRA te nemen, besluiten (via de DRG vertegenwoordiger in de FRA vergadering)

Wij willen van ieder team een ingevuld formulier hebben. Dit formulier is vorige week, per e-mail, verstuurd. Heb je er geen ontvangen maar wil je wel meedoen aan DRG, FRA, RR evenementen, vraag er dan naar bij Niels de Carpentier en stuur hem zo snel mogelijk weer terug.

Marien - voorzitter DRG

Formulier is hier te downloaden.
Last edited by MJM on Wed Mar 09, 2005 12:21 am, edited 2 times in total.

Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Tue Mar 08, 2005 1:05 pm

Ik vind het zo raar dat het per team gaat. Met de mate van 'team hopping' die we hier in Nederland hebben is het een beetje onzinnig. Kan het niet op individuele basis?
Daarnaast: ik ben geen team captain, maar toch wil ik inspraak. Ik ben toch ook 'donateur'?

MJM
Moderator

Post by MJM » Tue Mar 08, 2005 4:14 pm

Het gaat per team omdat dat bij FRA gebruikelijk is en de verzekeringszaken op die manier zijn ingericht. Naar analogie met de F1 autosport: Ferarri heeft een stem, niet de individuele monteurs of eigenaars.
Ieder teamlid zal met de captain praten over de kwesties en er zal zo een gezamenlijk standpunt uitkomen. Het staat je natuurlijk vrij een eigen team in te schrijven :-)
Ondanks dat hebben alle DRG betrokkenen wat mij betreft inspraak. Voor een stem (macht) binnen de internationale samenwerking is ondertekening nodig.
Dit alles in het kader van vooruitgang en proffessionalisering zoals tijdens de vorige vergadering besproken is.

Babeth

Post by Babeth » Tue Mar 08, 2005 6:17 pm

Moeten DRG-leden die reeds FRA-lid zijn ook nog mee ondertekenen ?

Het FRA werkt per team... heeft een team nu 3 robotten of 1, dat maakt niet uit. Maar dat wilt zeggen dat elke robot z'n team-captain kan hebben. Je bent begonnen een robot te bouwen, of je robot is momenteel in revisie, zolang die robot bestaat en een team heeft is er een stem.
Mario is team-captain van onze feather (in aanbouw), ikke van onze heavy (in revisie) en zjin als dusdanig beiden lid van het FRA. Wij doen regelmatig aan teamhopping en nodigen graag tijdelijke teamleden uit dus er is wel sprake van 2 afzonderlijke teams. :wink:
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

MJM
Moderator

Post by MJM » Tue Mar 08, 2005 9:05 pm

Babeth wrote:Moeten DRG-leden die reeds FRA-lid zijn ook nog mee ondertekenen ?
Niet noodzakelijk, die hebben namelijk door FRA lid te worden hun instemming laten blijken. Die personen krijgen ook een DRG pasje dat minstens gelijkwaardig is aan de FRA pas.

MJM
Moderator

Post by MJM » Wed Mar 09, 2005 12:21 am

Formulier is hier te downloaden.

WJ

Post by WJ » Thu Mar 10, 2005 11:48 am

ik stem in.
geef maar door.

;)

MJM
Moderator

Post by MJM » Fri Mar 11, 2005 12:16 pm

WJ wrote:ik stem in.
Zet ff een krabbel en stuur het op. Heb je ook je jaarlijkse financiele bijdrage al geregeld?

WJ

Post by WJ » Fri Mar 11, 2005 4:29 pm

nope.

mot ik eerst een event zien he ;)
MJM wrote:
WJ wrote:ik stem in.
Zet ff een krabbel en stuur het op. Heb je ook je jaarlijkse financiele bijdrage al geregeld?

MJM
Moderator

Post by MJM » Fri Mar 11, 2005 4:44 pm

Fijn jongen, bedankt voor je steun...
Zijn er nog meer roboteers die er zo over denken?

CreepDth

Post by CreepDth » Fri Mar 11, 2005 7:57 pm

nou marien, niet compleet zo maar ik kan het sceptische gedrag van onze nuchtere fries wel begrijpen. Begrijp wel dat wij Noorderlingen super nuchter zijn en als we dan al eens een cancelation hebben meegemaakt hebben wij gauw de neiging om te zeggen.. eerst zien dan geloven ongeacht of de DRG daar debet aan heeft of niet.

En wees eerlijk er is een hoopte stilte omtrent dit onderwerp. En zeker heb ik wel vertrouwen maar andere kant knijp ik hem ook.
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.

g-lap

Post by g-lap » Fri Mar 11, 2005 10:51 pm

inderdaad over het event zou ik (en de rest van de roboteers) ook graag wat meer duidelijkheid krijgen... :?
Alleen veronderstel ik dat Marien die wel zal geven zodra er geen twijfel meer is (lees: als alles financieel vastligt).
Wat betreft het eerst zien en dan betalen ben ik het persoonlijk helemaal niet eens, je bijdrage is toch niet bedoeld als betaling/inschrijving van het EK event ? :shock:
Voor mij is dit gewoon een bijdrage aan een club (vereniging) die het geld zo nuttig mogelijk zal besteden aan de werking van die vereniging.
In België heet dit gewoon: lidgeld. En dat betaal je elk jaar bij elke sport of hobbyvereniging losstaand van het feit of zij iets zoals een event organizeren. Meestal moet je bij zulk een event dan ook nog deelname of zelfs ingang betalen (met een korting voor de leden).
Enfin, dit zal misschien wel een cultuur verschil zijn maar ik betaal met veel plezier een jaarlijkse bijdrage. :twisted:

MJM
Moderator

Post by MJM » Sat Mar 12, 2005 2:22 am

Mmm, een hoop stilte...
Van een no nonsens Rotterdammer:
In het algemeen ben ik niet zo'n bla-bla-verhaal-verteller. Ik kan pagina's volschrijven over ideeën en plannen, en voor mijzelf heb ik dat ook gedaan, maar voor roboteers en publiek telt toch alleen zekerheid!?

Er steken nu al geruime tijd een aantal mensen, binnen en buiten DRG, veel tijd, geld en energie in het uitzetten en voorbereiden van onze robottoekomst. Die inzet is gebaseerd op de aanwezigheid van een grote groep DRG'ers die met steeds meer kennis en betere robots iets moois kunnen neerzetten in de vorm van een show en techniekpromotie.
Internationale afspraken, flinke investeringen en media-aandacht kunnen en moeten ondersteund worden door Roboteers. De ondertekening van die verklaring is een kleine investering van jullie kant die een grote steun voor allerlei projecten is. Wanneer die steun te klein is kan dat die projecten in gevaar brengen.
Tijdens de laatste vergadering was iedereen het er over eens dat we niet op het niveau van demo's moesten blijven maar dat we verder moesten gaan. Daarvoor is een mate van professionalisering, steun en inzet nodig; dat was iedereen duidelijk. Van onze (bestuurs)kant betekent dat, dat we proberen te bereiken wat we willen, dat we duidelijk zijn over definitieve afspraken en beslissingen en dat we zo min mogelijk onzekerheden willen veroorzaken. Hier hoort ook bij dat we op dit open forum iets terughoudender zijn dan wanneer we jullie direct spreken.

CreepDth

Post by CreepDth » Sat Mar 12, 2005 9:01 am

Begrijpen we marien ! Ik durf er ook bijna zeker van te zijn dat iedereen super blij is met wat de DRG als team doet hoor, begrijp me niet verkeerd.

Wat G-Lap neerzet ben ik het ook helemaal mee eens en sluit ik me ook bij aan. In de sportschool betaal je ook eens per 3 maanden.

En uiteraard snap ik dat je niet alles hier neer kan zetten, echter dringt de tijd door en we hebben nu alleen te horen gekregen dat er een plek is gevonden en dat er flyers gemaakt zijn.. maar wanneer worden de eerste bouwstenen van de nieuwe arena geslagen en kunnen we of helpen of het eerste aanblik aanschouwen ;)

En btw iedereen die zon bot heeft en team captian is vul dat Form in klaar ! dus WJ niet zeiken invullen en niet instemmen op een forum dat je ok gaat. Je weet dat die verklaring al jaar en dag gebruikt wordt en dat moest in engeland ook, dus kom met je friese reet uit die lui stoel pak een pen en papier of je pc en vul dat kreng in zodat Marien ook verder kan !
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.

kos

Post by kos » Sun Mar 13, 2005 7:14 pm

Ik moet mijn geld nog overmaken maar ik heb geen bezwaar tegen die 18 euro. Alleen wordt eind deze maand pas mijn aanvullende studiebeurs rechtgetroken. Daar heb ik 2 maanden zonder gemoeten. Zodra dat die overgemaakt is zal ik mijn contributie betalen.

Ik heb via bugs die instemmingsverklaring gekregen. Het is een pdf file en ik heb geen idee hoe ik die op mijn computer kan invullen. Daarom heb ik het nu uitgeprint en klaar liggen om in te vullen. Ik moet alleen nog een envelop zoeken en een postzegel. Dat is het ongemak eraan.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

Post Reply