Regelement groep.
Moderator: Moderators
Re: aantal robots per gevecht
Dan krijg je wel een ander puntensysteem en een ander wedstrijdschema. Op zich is dat prima natuurlijk. Voordeel is dat je meer gevechten hebt. Blijft de competitie nog wel steeds verdeeld over een aantal verschillende dagen?MJM wrote:Ik wil de FW competitiegevechten vanaf nu 1-tegen-1 i.p.v. met 3-tegelijk doen. Is daar bezwaar tegen?
We zijn ooit 3-tegelijk gaan doen omdat de robots niet altijd betrouwbaar genoeg waren om lang te vechten of zelfs van start te gaan. Om het publiek dan toch een show te bieden bleven er meestal wel 2 actief. Tegenwoordig zijn onze robots zo betrouwbaar dat deze reden niet meer actueel is.
Wat betreft betrouwbaarheid bemerkte ik bij de laatste keer dat ik aanwezig was toch nog wel behoorlijk wat uitval, maar dat was dan wel voordat de wedstrijden van start gingen!
Hoe dan?
Re: aantal robots per gevecht
Ja. 2 punten voor winst, 1 voor verlies, 0 voor verzuim.Mischa wrote:Dan krijg je wel een ander puntensysteem en een ander wedstrijdschema.
Ja. Ik heb het niet bekeken maar verwacht dat ook 3 rondes 1V1 geen eenduidige dagwinnaar oplevert. Tenzij we een beslissingsmatch tussen alle robots met de meeste punten doen. Deze hoeft niet voor het kampioenschap te gelden.Mischa wrote:Blijft de competitie nog wel steeds verdeeld over een aantal verschillende dagen?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Re: Regelement groep.
Ik stel voor dat we voor FACTS en daarna de competities opdelen in Full Contact (o.i.d.) en Sportsrobots. In deze laatste categorie is dan ruimte voor beginners, gepensioneerden
en low-impact-weapons.
De Sportsrobots zullen in principe altijd melee's rijden, dus 3 of 4 robots tegelijkertijd in de arena, met puntensyteem, in 3-minuten gevechten.
De Full Contact zal in principe een double elimination zijn, 1-tegen-1 gedurende 4 minuten.
Reacties welkom.

De Sportsrobots zullen in principe altijd melee's rijden, dus 3 of 4 robots tegelijkertijd in de arena, met puntensyteem, in 3-minuten gevechten.
De Full Contact zal in principe een double elimination zijn, 1-tegen-1 gedurende 4 minuten.
Reacties welkom.
Marien
Roboteer
Roboteer
Full contact 4 minuten?? Dit was toch 3.
Oorspronkelijk zelfs 5 minuten. De 3 minuten is van BB afgekomen.
Het is aan de EO zelf om dat te beslissen.
Het is aan de EO zelf om dat te beslissen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Tenzij mijn geheugen extreem spel met mij speelt hebben we de afgelopen jaren 4 minuten aangehouden.
FRA houdt ook 4 minuten aan, behalve voor ants welke 3 minuten de tijd krijgen.
FRA houdt ook 4 minuten aan, behalve voor ants welke 3 minuten de tijd krijgen.
Marien
Roboteer
Roboteer
- Cavecrusher
Volgens mij hebben wij altijd 3min aangehouden.
You know what would make great armor? Baby kittens!
Trying is having the intention to fail.
We werken al een "paar" jaar met 3 minuten.
Ik dacht dat dit tegelijk gekomen is met de overgang van 12Kg naar 13.6kg voor de feathers om meer in lijn te komen met de VS regels.
Ik dacht dat dit tegelijk gekomen is met de overgang van 12Kg naar 13.6kg voor de feathers om meer in lijn te komen met de VS regels.
Mooi, dan blijft het 3 minuten.
Maar dan dit nog:
...de competities opdelen in Full Contact (experts) en Sportsrobots (sportbots). In deze laatste categorie is dan ruimte voor beginnende en gepensioneerde robots en low-impact-weapons.
De Sportbots zullen in principe altijd melee's rijden, dus 3 of 4 robots tegelijkertijd in de arena, met puntensyteem.
De Experts competitie zal in principe een double elimination zijn.
Maar dan dit nog:
...de competities opdelen in Full Contact (experts) en Sportsrobots (sportbots). In deze laatste categorie is dan ruimte voor beginnende en gepensioneerde robots en low-impact-weapons.
De Sportbots zullen in principe altijd melee's rijden, dus 3 of 4 robots tegelijkertijd in de arena, met puntensyteem.
De Experts competitie zal in principe een double elimination zijn.
Marien
Roboteer
Roboteer
Whiteboards waren de optie om "sportbot gevechten" te hebben, waarbij hardcore gevechten ook konden als alle whiteboarders in dat gevecht daarmee akkoord gingen.
- Cavecrusher
Ik ben voor het opdelen van de competitie in FCC en Sportsman. Maar dan wel volgens de sportsman regels (geen wig-robots, actief wapen, etc. zie http://sparc.tools/wordpress/wp-content ... s_v1.3.pdf)
Dit dient dan wel ruimschoots aangekondigd te worden, en daar is FACTS te vroeg voor. Ook denk ik niet dat we genoeg robots bij elkaar krijgen voor 2 aparte competities. Ik stel voor dat we nu nog steeds FCC en whiteboards hanteren.
Dit dient dan wel ruimschoots aangekondigd te worden, en daar is FACTS te vroeg voor. Ook denk ik niet dat we genoeg robots bij elkaar krijgen voor 2 aparte competities. Ik stel voor dat we nu nog steeds FCC en whiteboards hanteren.
prima
Marien
Roboteer
Roboteer
- Cavecrusher
Mijn ervaring met de sportsman klasse na meegedaan te hebben aan een robodojo competitie in leeds is dat het echt hilarisch is.
Rambi is in principe een sportsman robot gebouwd ook ook fcc mee te kunnen doen. Zodra er geen spinners in je klasse zitten, is je hele competitie een stuk relaxter en kun je je focussen op plezier hebben.
Rambi is in principe een sportsman robot gebouwd ook ook fcc mee te kunnen doen. Zodra er geen spinners in je klasse zitten, is je hele competitie een stuk relaxter en kun je je focussen op plezier hebben.