Regelement groep.

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

Cavecrusher

Post by Cavecrusher » Tue Sep 18, 2007 9:35 am

Testen? BonX is er al dik 1 jaar, en sinds ik hem betrouwbaar heb gekregen heb ik er geen onderhoud aan gehad, voor elke event stof ik hem af en laad de batterij, that's it!

Is heel saai.

Gelukkig heb ik m'n antjes nog, daar kunnen de leukere ideeën toch iets goedkoper uitgewerkt worden.

Al is goedkoper niet helemaal waar, want in de loop van tijd heb ik genoeg materiaal en onderdelen verzamelt om nog 2 spinners (MAG en Brushless), 1 FP flipper en een electrische lifter featherweight te bouwen. Heb er alleen geen tijd voor en ook geen zin, zeker niet nu heel die event crisis aan de gang is (zowel kwantiteit als kwaliteit)
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

Carlijn

Post by Carlijn » Tue Sep 18, 2007 7:47 pm

Met pizzabox lukt hij mij nogsteeds niet om in een rechte lijn door de arena te rijden. Ik ben een slechte bestuurder :wink:; maar hij blijft een afwijking houden.
Het "actieve" wapen is redelijk ver (is ook meer fun dan effectief). Ik wou hem op het vorige frame van Pizzabox zetten voor de UK Champs. Maar toen bleek de vorige versie toch erger kapot te zijn dan ik gedacht had. Vandaar een nieuw frame gemaakt en dus niet aan het wapen gewerkt.
Het thuis testen doe ik niet, is niet leuk. En ik denk dat je dan ook kan zeggen dat je elk wapen wel thuis kan testen.

Over betaalbare bouwpakketten -> Daar bedoel ik mee, dat je de componenten zo kiest dat je niet de duurste en beste spullen hebt, maar goede prijs/kwaliteit.

Ik moet zeggen dat ik deze regel erg goed vind klinken:
"Als je een robot in competities gebruikt, heb je 12 maanden om daar een actief wapen op te zetten." Dat is de strekking van het verhaal.

Vraag is dan wanneer die 12 maanden "ingaan". Om maar ff bij mijzelf te kijken, ik bouw Pizzabox regelmatig helemaal opnieuw; andere vorm etc. Maar heet nogsteeds Pizzabox. Weet niet of hier naar gekeken is, maar misschien wel een puntje om over na te denken
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

inventor

Post by inventor » Tue Sep 18, 2007 8:28 pm

Ik zou zeggen dat de 12 maanden ingaan zodra iemand eenmaal actief is in de featherweight klasse, en dan 12maanden daarna moet er een wapen op zitten. Je kan wel zeggen dat je een 12 maanden per robot/versie hebt, maar neem mij eens als voorbeeld. Ik bouw toch redelijk wat (en ja ik weet het, voornamenlijk passief) maar geneen robot is langer "intact" dan 12 maanden. Waardoor al mijn "rambots" toegestaan zouden moeten. Ik denk dat je in 12 maanden als "beginnend roboteer" genoeg ervaring op moet kunnen doen om een wapen erop te zetten.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Tue Sep 18, 2007 8:41 pm

Inderdaad, ik meen ook dat hier roboteer hoort te staan, niet robot.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

g-lap

Post by g-lap » Thu Sep 20, 2007 1:05 pm

Gewoon actieve wapens (=wapen dat je via rc op en af zet) verplichten in kompetitie.

Tijdens events de mogelijk laten om whiteboard test fights of iets dergelijks te laten rijden (2X per dag of zoiets). Met eender welke robot die aan de veiligheids regels voldoet.
Dus kan je zo lang rondrijden/testen met een duwdoos als je zelf wilt maar nooit deelnemen aan een officiele kompetitie.

probleem opgelost :wink:

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Thu Sep 20, 2007 1:44 pm

Dat was dus net mijn voorstel.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.

Nantheos

Post by Nantheos » Thu Sep 20, 2007 10:02 pm

Vraag: Jullie keuren nu dus bijvoorbeeld BonX af voor competitie, terwijl deze robot toch al heel wat prijzen in de wacht heeft gesleept ? Of mag een roboteer ook met 2 robots, 1 actief bewapend en een duwdoos, meedoen aan de competitie ?
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Fri Sep 21, 2007 8:24 am

Vraag: Jullie keuren nu dus bijvoorbeeld BonX af voor competitie, terwijl deze robot toch al heel wat prijzen in de wacht heeft gesleept ?
Jep.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.

WJ

Post by WJ » Fri Sep 21, 2007 8:42 am

nog een reden waarom ik dus een wapen op mijn feather moet hebben ;)

g-lap

Post by g-lap » Fri Sep 21, 2007 12:19 pm

Nantheos wrote:Vraag: Jullie keuren nu dus bijvoorbeeld BonX af voor competitie, terwijl deze robot toch al heel wat prijzen in de wacht heeft gesleept ? Of mag een roboteer ook met 2 robots, 1 actief bewapend en een duwdoos, meedoen aan de competitie ?
Bonx is inderdaad "in de praktijk" de uitzondering op de regel, maar als de regel aanvaard en toegepast wordt, ben ik er zeker van dat BonX heel vlug zal aangepast worden. 8)

Een roboteer mag meedoen met alles dat aan de regels voldoet, dus met de actieve wapen robot wel, met de andere niet.

Ik snap eigenlijk niet waarom deze regel al niet lang van toepassing is ? Bij de heavy's was er toch al lang zo een regel, tenminste voor wat betreft de competities die opgenomen werden voor TV :?:

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Fri Sep 21, 2007 12:36 pm

in het begin was het zo dat het voor de meeste beginners waanzinnig moeilijk was om uberhaupt iets rijdends te hebben binnen 12kg met wat pantser erop. In de loop der jaren is het allemaal een stuk eenvoudiger geworden om alles binnen gewicht te houden (hoewel, makkelijk is het nooit) met de komst van lichtere componenten etc.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.

MJM
Moderator

aantal robots per gevecht

Post by MJM » Thu Dec 01, 2011 4:25 pm

Ik wil de FW competitiegevechten vanaf nu 1-tegen-1 i.p.v. met 3-tegelijk doen. Is daar bezwaar tegen?
We zijn ooit 3-tegelijk gaan doen omdat de robots niet altijd betrouwbaar genoeg waren om lang te vechten of zelfs van start te gaan. Om het publiek dan toch een show te bieden bleven er meestal wel 2 actief. Tegenwoordig zijn onze robots zo betrouwbaar dat deze reden niet meer actueel is.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

leo-rcc
Site Admin

Re: Regelement groep.

Post by leo-rcc » Thu Dec 01, 2011 4:38 pm

Daar ben ik altijd al voorstander van geweest, dus wat mij betreft graag.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Thu Dec 01, 2011 4:58 pm

Ik was die hele actieve wapen discussie alweer vergeten eigenlijk. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.

Cavecrusher

Post by Cavecrusher » Wed Dec 07, 2011 7:06 pm

ik 'ook' 8)
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

Post Reply