- Tijdsduur (ik denk maximaal 5 min).
Tijdsduur: fra/roamingrobots = 3 mins, mentorn is 5 mins, laten we lekker bijdehand 4 minuten doen.
Ok voor 4 minuten maar dan gedaan indien het om een kwalificatie gevecht gaat, en dan moet de jury maar beslissen en eventueel gelijke punten kunnen geven anders ga je bij een beetje groot event in tijdsnood komen. Enkel bij een finale zou ik het gevecht langer laten doorgaan.
- Een eenduidige manier om op te geven.
eenvoudige manier om op te geven : stoooooop schreeuwen.
zoals al eerder vermeld een heel goede regel, mits hij duidelijk is.

Eigenlijk moet er voor ieder gevecht of voor het gehele event een wedstrijdleider aangeduid worden en dan kan men zich tot die persoon wenden om STOOOOP te schreeuwen, maar dit schreeuwen werkt helaas niet altijd als er een paar robots op elkaar staan te rammen........

Misschien is een bijkomend teken ( zoals armen gekruist omhoog steken) nodig om het vanaf een afstand duidelijker te maken en om zeker te zijn welk team nu juist stop heeft geroepen. En het mag duidelijk zijn dat dit team dan die wedstrijd verliest, ook al lagen ze tot op dat ogenblik aan de leiding.
- Hoeveel seconden maximaal klampen.
30 seconden is al behoorlijk lang als je er op staat te kijken, maar ook hier is er nood aan een wedstrijdleiding die dit opmeet en i.s.m. de speaker er voor zorgt dat iedereen op de hoogte blijft van het hoe en waarom van een eventuele maatregel.
- Immobiel defineren.
Nog zo een leuke, na ons laatste gevecht in het vorige WK was dit één van de grote discussie punten.... de Amerikaan bewoog nog ( had nog op één wiel aandrijving....) en de Sri-Lankees had eerst ongeveer 30 seconden stil gestaan ( wel met nog werkend wapen) om dan terug beginnen te rijden....
Ik zou dus eerder gaan naar een definieren van bestuurbaar zijn dan naar een definiering van mobiel zijn.
- Score jureren.
Voor kwalificatie gevechten gewoon jury laten bepalen naar eigen zin. Voor finale het publiek laten bepalen door applaus......
En er zou een verplichte drivers briefing moeten zijn bij de aanvang van elk evenement waarin dan de wedstrijdleiding voorgesteld wordt en eventuele specifieke bijkomende regels kunnen afgesproken worden.