Regelement groep.

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

Cavecrusher

Re: Regelement groep.

Post by Cavecrusher » Mon Aug 26, 2019 9:04 pm

Mijn ervaring met de sportsman klasse na meegedaan te hebben aan een robodojo competitie in leeds is dat het echt hilarisch is.

Rambi is in principe als sportsman robot gebouwd, maar ook fcc capabel. Zodra er geen spinners in je klasse zitten, is je hele competitie een stuk relaxter en kun je je focussen op plezier hebben.
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

Iestyn

Post by Iestyn » Sat Aug 31, 2019 11:02 am

Als ik het goed begrijp gaan de whiteboards dus vervangen worden door deze sportsman klasse?

Wat ik niet begrijp is dat deze klasse, blijkbaar gericht op beginners, je ertoe dwingt een robot met een actief wapen te bouwen. Het is als nieuwkomer al heel wat om een functionerende doos te bouwen die aan de veiligheidseisen voldoet, laat staan dat daar dan nog de kosten en complexiteit van een actief wapen bij komen. (na twee robots te hebben gebouwd ben ik nu bezig iets dergelijks te ontwerpen, valt me nog vies tegen hoe lastig dat is)

Of heb ik het verkeerd begrepen en blijven de whiteboards gewoon bestaan?
Mvg,
Iestyn

404-Team Not Found

kalme nelis

Post by kalme nelis » Sun Sep 01, 2019 1:06 pm

Whiteboards zullen blijven bestaan om machines die uit de reguliere competitie geslagen zijn toch de kans te bieden wat meer meters te rijden.
Hoe zwaar we gaan tillen aan een actief wapen voor nieuwe bouwers weet ik nog niet maar we zullen hier gerust coulant in zijn.

maddox

Post by maddox » Sun Sep 01, 2019 8:05 pm

Als nieuwe roboteers met een goeie duwdoos niet bang zijn , dan mogen ze altijd meedoen in de competitie. Als oldtimers hun ouwe rakker niet meer willen voederen aan een extreme machine, dan zijn whiteboards en demo's nog steeds een optie.
Maar ik kan nu al zeggen, we hebben demo's en whiteboards gehad waar we meer schade hadden dan in de competitie.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

kalme nelis

Post by kalme nelis » Mon Sep 02, 2019 4:45 pm

Vanuit het perspectief van Iestyn begrijp ik zijn vraag en angst. Een snelle en agressieve duwbot is een wapen op zichzelf doorgaands.
Het verplichten van actieve wapens is niet mijn wens maar wel mijn voorkeur wanneer ik verder kijk dan vandaag. Hierbij mag wapen als subjectief beschouwd worden. Een servo met daaraan een ouwerwetse vliegenmepper is binnen de regels al een actief wapen.

Uiteindelijk ligt het bij de teams om deze keuze te maken. BonX bijvoorbeeld is een razendsnelle, krachtige duwdoos die al 12? jaar wapenloos rond vliegt in de arena om maar iets te noemen. BonX met een wapen zal onderhand geen BonX meer zijn...

Wat ik wil zeggen. Hou je ogen open voor de mogelijkheid om een actief wapen te monteren maar neem je tijd. Liever goed en laat dan nu en slecht.

Post Reply