Voor overleg binnen en tussen DRG commissies
Moderator: Moderators
-
KASAP
-
Jeroen wrote:Ik ben blij dat er toch een beetje steun komt voor mijn plan.
Maarja realiseren is een ander verhaal.
Plus dat ik van mening ben dat er idd iemand de boel wel een beetje in de gate moet kunnen houde. Penning meester bij voorkeur iemand uit de club dat wel.
....
Daar ben ik even een iets andere mening aangedaan. Als de penningmeester niet persoonlijk betrokken is dan is dat een heel stuk beter voor de vereniging (ja ik weet waar ik over spreek) Ik heb meer voorkeur bij een voorzitter die de vereniging een warm hart toedraagt dan een penningmeester die omwille van de vereniging aan het werk is, in plaats van een "eerlijke" balans.
Maar dat lost geen problemen op natuurlijk.
Ik vrees dat er binnen de club weinig mensen zijn die de vrije posities willen innemen, en dat heet zonder meer dat als we als vereniging wat willen we verder moeten kijken dan de eigen gelederen.
Euhm...
-
KASAP
-
Oh nog even voor de mensen die op geen mening/anders hebben gestemd (vooral zij die anders hebben gestemd)
Wat is het 'andere' in jullie ogen. Gooi alle ideen maar neer, dat kan vast geen kwaad
Euhm...
-
CreepDth
-
Babeth wrote:Dat kan kloppen Remco. Maar ik snap niet dat ik zelfs niet eens mag proberen om toch een klein beetje werkritme te oefenen, om te zien waar mijn grenzen liggen en hoe ik mijn arbeidstoekomst anders kan inrichten. Eigenlijk verbieden ze me ook om sociale contacten te hebben, een hobby, een manier om toch nog iets nuttigs te doen ondanks de handicaps van mijn ziekte.
Ik mag wèl een Rode Kruiscursus volgen maar ik mag niet enkele keren per jaar voor een vereniging klaar staan. Ergens vind ik dat vreemd.
En ja, ik ben nog altijd ziek. Vraag maar aan Mario wat er gebeurt als we weer eens een stukje opruimen in huis, of als ik boodschappen heb gedaan. Gewoonlijk raak ik daarvan zo uitgeput dat ik de grootste moeite heb om verder nog iets te doen, zelfs koken.
Raar, ik heb gisterenavond voor het eerst een aanval 's avonds gehad. Net na het koken. Beangstigend.
Ik waardeer uiteraard je ijverigheid begrijp me niet verkeerd babs

maar wees ook blij dat de overheid je situatie zo serieus neemt, er zijn zat mensen die wat mankeren net zoals jouw en totaal niet serieus genomen worden en daar wordt gewoon tegen gezegd; ga maar aan het werk terwijl ze dat fisiek of geestelijk niet aankunnen.
Hoewel ik ook van mening ben dat er ruimte moet zijn voor het proberen zoals jij dat vermeld in bovenstaand ! in iedergeval heb ik respect voor jouw en jouw situatie, tuurlijk we maken wel eens grapjes maar we weten allemaal totaal niet hoe het is hoe jij je voelt en sterker nog ik wil het ook niet weten

Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.
-
niels
-
Ik vind het geen probleem om secretaris te blijven..
Mijn voorkeur gaat toch wel duidelijk uit om de bestuursfuncties te vullen vanuit de vereniging. Als er binnen de vereniging niemand te vinden is kunnen we eventueel buiten de vereniging gaan kijken. Ik ben wel van mening dat in dat geval naar mensen gezocht moet worden die in ieder geval goede bekenden zijn van mensen binnen de vereniging.
Niels
-
j00kje
-
Als ik het goed lees, is de conclusie simpel, maar de uitvoering lastig. (als ik het niet goed begrepen heb, hoor ik dat graag).
We willen het liefst iemand uit de club als voorzitter, maar daar is geen animo voor. Dan is de enige oplossing iemand buiten de club.
Iemand die weet wat het robotgebeuren inhoudt en daar ook met plezier tijd en moeite in wil steken.
Maar hoe vind je die?
Ik stel voor dat er inderdaad advertenties geplaatst worden op bijvoorbeeld internetsites die iets met onze tak van sport te maken hebben.
Maar wij kunnen ook in onze omgeving kijken of we iemand kennen die een potentiele kandidaat kan zijn. Zowel voor een voorzitter als voor een penningmeester.
Niet geschoten is altijd mis en het zou echt zonde zijn als DRG niet verder kan omdat er geen voorzitter en penningmeester meer zijn. We waren net zo goed op weg, had ik het idee.
En als er mensen zijn, binnen de club, die twijfelen of ze de taak van voorzitter of penningmeester iets voorzichzelf vinden, denk daar dan echt even goed over na. En misschien is het handig voor die mensen om even een duidelijk functiebeschrijving te geven. Wat moet je doen, hoeveel tijd ben je er ongeveer mee kwijt?
Zorgen moet je niet maken.
Zorgen moet je doen.
-
Edwin
Misschien dat er toch iemand binnen de vereniging te vinden is, als het minder tijd zou kosten.
Dit zou kunnen door de taken meer over DRG te verdelen, door meer comissies te creeren. Zoals een demo/wedstrijd-commissie. In deze commissie zou dan iemand het contactpersoon met de mogelijke geldschieter kunnen zitten, zodat niet alles over de voorzitter loopt.
De voorzitter krijgt dan meer een controlerende taak en kan dan de commissies controleren en bijstruren, maar hoeft niet echt AL het werk te doen. Door de huidige communicatiemiddelen effectief te gebruiken kan dit functioneren, zonder bijzonder vaak te hoeven vergaderen.
Vele handen maakt licht werk!!!
It is just a machine!!!
-
niels
-
Edwin,
In principe is dit al het geval. We hebben een evenementencommissie die de organisatie van evenementen behoord te doen, een PR commissie die PR doet en sponsors zoekt etc. In de praktijk is het toch zo dat er veel werk bij de voorzitter terecht komt. Dit zou eventueel kunnen veranderen, maar dan moet er wel een heel aktieve eventementencommisie komen. En de vraag is dus of we daar dan wel mensen voor kunnen vinden. Robotbouwen laat helaas namelijk weinig tijd over voor andere aktiviteiten.
Niels
-
flex
-
We hebben nu al mensen in de evenementen commisie en de PR en de arena (de 3 belangrijkste voor de vereniging). Echter op de site van de DRG staan als contact personen eigenlijk alleen de 3 bestuurders vermeld. En niet, wat eigenlijk wel zo logies lijkt, het contact voor de evenementen.
Met die persoon zouden de afnemers van ons product (organisatoren dus) contact op moetten nemen.
Het bestuur is er om de club, bedoeldt om de roboteers te vertegenwoordigen, voor te gaan en te representeren. Niet om evenementen te organiseren e.d.
Let wel, de evenementen commisie is er voor het aantrekken van events en het ontvangen van aanvragen, en het daar bij behorende overleg te voeren. Als er eenmaal een event op de kalender staat is het voor hen en anderen om het event op te zetten. Daar toe kan dan een werkgroep worden gevormd o.a. uit de event-, pr- en arena commissies, evenals andere roboteers c.q. vrijwilligers.
Dit houd de voorzitter vrij om de contacten met de andere roboteer verenigengen en arena eigenaren te onderhouden. Uiteraard houden de diverse commisies contact met de voorzitter en de rest van het bestuur. zeker ook qua financien voor events, PR en arena onderhoud.
Ook zou het mischien niet onhandig zijn bij de contact personen pagina op de site te vermelden dat het een avonduren vereniging is (men kan overdags niet vrijuit tijd vrij maken voor de vereniging, vind de baas/leeraar niet zo leuk). Een beetje weldenkende klant kan daar toch wel begrip voor opbrengen lijkt mij.
Als alternatieve voorzitter/penningmeester: mischien dat de ouders van de jongere leden het wat lijkt?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
-
CreepDth
-
Wat we zo enzo nodig hebben naar mijn mening is een Rider, hierin staan alle eisen van ons als organisatie vermeld.
In de wereld van Bandjes is dit heel normaal.
enkele voorbeelden die dan goed geregeld zijn dan o.a.;
1. voldoende drinken per team
2. reiskosten vergoeding per team
3. eten per team
4. licht en geluid
5. EHBO (door evenement organisator geregeld)
6. Annulerings regeling/kosten (evenement gaat niet door, toch dienen wij betaald te worden)
7. Schade aan de arena niet gemaakt door robots.
Etc etc. dit is belangrijk !!!
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.
-
Babeth
-
Er werd al een tijdje gepleit voor een betere samenwerking/communicatie tussen de commissies.
De veiligheidscommissie springt waar nodig spontaan in actie maar voor een evenementen-, arena- en PR-commissie is dat heel anders, die moeten veel intensiever samenwerken en de laatste tijd gaat het de goede kant op. Ga vooral zo door !!!
Er zijn mensen die spontaan iets doen zoals bijvoorbeeld de foldertjes die door mij en Geert gemaakt werden, de catering die voorzien werd door Marien en Annita, de geluids/beeldinstallatie van Joris en de animatie waar de Pullie-Boys garant voor staan. Hopelijk doen anderen dat in het vervolg ook of meer ? Het kan alleen lukken als we allemaal iets doen. je hebt de laatste tijd toch kunnen merken dat het met de vereniging en de activiteiten beter ging ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
-
Edwin
Ik denk dat de trend die Marien en Anita begonnen zijn, om het clubgevoel te vergroten de juiste weg is. Als we (bijna) allemaal een kleinere taak op ons nemen, dat het bestuurswerk ook een kleinere taak wordt, die dan wel door iemand te dragen is.
Een kleinere deeltaak (zie de door Babeth genoemde voorbeelden) is namelijk ook te dragen naast het bouwen van een robot (Als robotbouwer weet ik hoe veel/weinig dat dat is).
Als we binnen DRG de taken beter (her)verdelen, is het voor iedereen dragelijker en leuker.
Nogmaals: Vele handen maken licht werk
It is just a machine!!!
-
WJ
-
hmmmm, zoals al mijn bots...
-
tartarus2004
-
by tartarus2004 » Fri Oct 08, 2004 7:56 am
Ik had nog niet gehoord van Marien en Anita's besluit. Heel jammer, maar ik heb begrepen dat de oorzaak in prive-sfeer ligt, dan is dit de juiste keuze. bedankt!
Ik heb gestemd voor 'niet'
Er moet gewoon clubliefde zijn. extern wordt dan lastig
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA
-
Team Twister
-
by Team Twister » Sat Oct 09, 2004 9:48 am
Django misschien (hihihi)

-
Friet
is misschien niet zo stom als het lijkt
Cheers,
Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian