Voorzitter.

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

Mensen van buiten af aantrekken goed idee?

Ja
9
35%
Nee
12
46%
geen mening / Anders
5
19%

Total votes: 26

Börge
Moderator

Post by Börge » Mon Oct 04, 2004 5:48 pm

Ik denk het eigenlijk niet, iemand van buitenaf zal altijd minder bereid zijn om er tijd in te stoppen dan iemand binnen de vereniging. Wie gaat er ook in het bestuur van een vereniging zitten waar die persoon helemaal niets mee te maken heeft?
If I ever find my inner child I will shoot it.

Carlijn

Post by Carlijn » Mon Oct 04, 2004 6:33 pm

Allereerst: heel erg bedankt voor jullie inzet en tijd, Marien en Anita. Heel veel sterkte en succes toegewenst, hopelijk komen jullie eruit.

Over het aantrekken van mensen van buitenaf ben ik het met Borge eens. Tevens denk ik ook niet dat zo'n persoon enthausiast genoeg kan vertellen over de sport om bijvoorbeeld sponsor over te kunnen halen.
Over het voorstellen van mensen ben ik het niet met je eens WJ. Soms kan door het voorstellen van iemand, die persoon over na gaan denken en het toch doen. (Ik heb dat zelf gehad toen er een nieuwe voorzitter nodig was voor de studentenraad.) Maar ik denk dat het beter is zo iemand persoonlijk aan te spreken en niet via een forum.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Edwin

Post by Edwin » Mon Oct 04, 2004 6:52 pm

Het meest ideale zou zijn om een oud roboteer te hebben, die om technische omstandigheden niet kan bouwen, maar wel 120% robotgek is en de tijd heeft om zich vol enthausiastme op het voorzitterschap te storten.
It is just a machine!!!

Zenith
Site Admin

Post by Zenith » Mon Oct 04, 2004 7:36 pm

Hartstikke bedankt Marien & co...de vereniging is erop vooruit gegaan het laatste jaar :)

Over het voorstel: geen goed idee. Redenen zijn al uitgebreid genoemd.

CreepDth

Post by CreepDth » Mon Oct 04, 2004 8:10 pm

kalme nelis wrote: Ik vind remco wel een goede kandidaat, hij heeft zijn organisatorische kwaliteiten al laten zien in Schagen vooral de BBQ en het ontbijt waren strak geregeld, jammer dat er niet al te veel bots waren. Hij heeft een vrij goede babbel en de event zullen een leuk tintje krijgen. Plus er is dan een zeer direct contact tussen hem en de arenaontwerper. Minpuntje zal zijn dat er waarschijnlijk minder jupiler wordt geschonken en meer Hertog Jan :wink: ...
Natuurlijk harstikke tof dat je mij oppert ! echter ben ik bang dat ik niet de juiste man ben voor dit soort dingen, kijk trapman was voor mij alles, ik kon die toko uit me hoofd van top tot teen. Trapman was lees goed was mijn tweede thuis, ik heb er een hoop geregeld en gedaan maar niet zonder medewerking van o.a. Ruud, Mischa, Stefan en Ralph en nog meer mensen ! die tijd is nu een beetje voorbij.. trapman gaat dicht dus ja.. ik heb eigenlijk wel gezien dat hele geregel gebeuren.. tijd voor mij om te genieten van HJ en andere dingen hahahaha
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.

Mischa

Post by Mischa » Mon Oct 04, 2004 8:36 pm

Jeroen wrote:
iceman wrote:hehe , zelfkennis is inderdaad belangrijker dan zelfvertrouwen , maar tsja , nog niemand voelt zich aangesproken voor deze 2 taken.......
Soms wel ja.

Maare weinig feedback op mijn idee.. Mensen van buiten af aan trekken?
Goed idee of niet?

Edit:

Vul ook ff de pol in dan meteen
Dat is wel het beste. Je moet iemand hebben die iets van de grond weet te krijgen, maar er zelf niet teveel bij betrokken is. Iemand die zich echt volledig op de evenementen richt, en niet nog eens een robot ernaast heeft. Hij/Zij moet natuurlijk wel een beetje interesse in robots hebben natuurlijk.
Hoe dan?

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Mon Oct 04, 2004 10:46 pm

Ok, mijn 2 cent.

Iemand van buitenaf is wel een goed idee om verenigingen mee uit het slop te halen. Zij zijn niet belast met een roze bril van "hoe goed het allemaal niet was" en kunnen een frisse kijk op de zaken brengen. Enige affiniteit met hetgeen we doen is echter wel belangrijk. Je moet namelijk wel het product dutchrobotgames kunnen promoten.

Vergeet dit echter niet: We zoeken niet alleen een nieuwe voorzitter, maar ook nog een nieuwe penningmeester. Dat zijn dus 2 zware taken waar we iemand voor moeten vinden. Dit gaat geen makkie worden.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

KASAP

Post by KASAP » Mon Oct 04, 2004 11:33 pm

Op zich lijkt het me niet slecht om mensen van buitenaf aan te trekken met organisatorische eigenschappen, maar ben je niet bang dat diegene andere belangen gat stellen in de vereniging dan wij zelf?!
Het zal ergens toch iemand moeten zijn die betrokken is met robotwars, omdat ie anders niet weet wat hij voorzit.
Euhm...

Jeroen

Post by Jeroen » Tue Oct 05, 2004 12:24 am

Ik ben blij dat er toch een beetje steun komt voor mijn plan.
Maarja realiseren is een ander verhaal.
Plus dat ik van mening ben dat er idd iemand de boel wel een beetje in de gate moet kunnen houde. Penning meester bij voorkeur iemand uit de club dat wel.

Maar goed.
Mischien een advertentie ergens plaatsen ( internet? )
Ik wil me wel opperen voor de eerste selectie rond.
Samen met nog iemand....
Word het niets niets verloren.
Plus dat de eventuwele kandidaat een meerderheid ven de stemmen van de leden moet krijgen. Dus hij ( of zij) moet zichzelf wel eerst een beetje bewijzen.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Tue Oct 05, 2004 6:49 am

KASAP wrote:Op zich lijkt het me niet slecht om mensen van buitenaf aan te trekken met organisatorische eigenschappen, maar ben je niet bang dat diegene andere belangen gat stellen in de vereniging dan wij zelf?!
Het zal ergens toch iemand moeten zijn die betrokken is met robotwars, omdat ie anders niet weet wat hij voorzit.
Zoals je weet is bestuurslid nou niet echt een dankbaar baantje . Als er al iemand zich meld voor een functie, dan is dat iemand die wel eerst goed heeft gekeken wat voor vereniging het is. Als je een hekel hebt aan kaartspelen zul je nooit voorzitter worden van een Bridgeclub.

Vandaar ook mijn opmerking dat enige affiniteit met hetgeen we doen belangrijk is. Maar let wel: Komend jaar zullen we Dutchrobotgames als een business moeten runnen, niet als een joviale vereniging. Met 3 grotere evenementen in het vooruitschiet. Daarvoor is iemand met een zakelijke aanpak dus eigenlijk vereist. Anita was daar zeer goed in.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Carlijn

Post by Carlijn » Tue Oct 05, 2004 8:41 am

Op het moment denk ik dat we blij moeten zijn met iedereen die de taak op zich wil nemen.
Ik vind jeroens voorstel ok, niet geschoten is altijd mis.

Maar ook een andere vraag: Niels, wil jij volgend jaar secretaris blijven?
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Be (or not)

Post by Be (or not) » Tue Oct 05, 2004 9:13 am

Ik denk ook dat het nodig is iemand van buiten de vereniging aan te trekken. Helemaal gezien er binnen de vereniging niemand blijkt te zijn die echt wil, en ertoe in staat is. Wel inderdaad met de vereisten om het zo maar te noemen uit de eerdere posts.
Er zullen vast mensen zijn die zich aangetrokken voelen tot de sport, dus ik zou zeggen. Plaats die advertentie 8)
Ik dacht heerlijk te dromen, is het verdorie de realiteit.

Babeth

Post by Babeth » Tue Oct 05, 2004 11:26 am

Ja, zet erbij: "Omdat de leden zelf te weinig tijd hebben wegens het bouwen en repareren van hun robotten zoeken we een voorzitter die het praten/organiseren wilt doen."

Damn, waarom heb ik zo'n strenge en onbuigzame controle-arts ? Ik had de boekhouding kunnen doen maar hij verbiedt het categoriek.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

CreepDth

Post by CreepDth » Tue Oct 05, 2004 2:20 pm

Babeth wrote:Damn, waarom heb ik zo'n strenge en onbuigzame controle-arts ? Ik had de boekhouding kunnen doen maar hij verbiedt het categoriek.
Beste Babs, niet omdat ik onaardig of onbegrip vol wil doen, maar heb je die controlle niet voor niets ? je zit niet voor niks thuis toch ? je heb toch gezondheids klachten ?

De arts neemt jou in bescherming voor dit soort dingen naar mijn mening.

Als ik fout zit hoor ik het graag.
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.

Babeth

Post by Babeth » Tue Oct 05, 2004 3:02 pm

Dat kan kloppen Remco. Maar ik snap niet dat ik zelfs niet eens mag proberen om toch een klein beetje werkritme te oefenen, om te zien waar mijn grenzen liggen en hoe ik mijn arbeidstoekomst anders kan inrichten. Eigenlijk verbieden ze me ook om sociale contacten te hebben, een hobby, een manier om toch nog iets nuttigs te doen ondanks de handicaps van mijn ziekte.

Ik mag wèl een Rode Kruiscursus volgen maar ik mag niet enkele keren per jaar voor een vereniging klaar staan. Ergens vind ik dat vreemd.

En ja, ik ben nog altijd ziek. Vraag maar aan Mario wat er gebeurt als we weer eens een stukje opruimen in huis, of als ik boodschappen heb gedaan. Gewoonlijk raak ik daarvan zo uitgeput dat ik de grootste moeite heb om verder nog iets te doen, zelfs koken.
Raar, ik heb gisterenavond voor het eerst een aanval 's avonds gehad. Net na het koken. Beangstigend.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Post Reply