Ik denk ook dat Mischa dat heeft proberen te verwoorden. Robots zoals niet robotsbouwers het aanspreekt. Met een wellicht niet zo praktisch ontwerp. Maar wel een leuke uitstraling.Cavecrusher wrote:Ik vind eigenlijk wel dat dit juist de robot-vormen zijn die de mensen kunnen inspirerend om iets vets te bouwen. Niet de boormachine-duwdoos-typische vorm van een featherweight...
Design
Moderator: Moderators
Re: Design
What goes up must come down...
Een cirkelzaag en een bijl spreken voor zich. Ik vind het ook niet noodzakelijk om bij de standaard vormen te blijven.
De nieuwe schetsen vind ik zeker geslaagd.
De nieuwe schetsen vind ik zeker geslaagd.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Ik ben bij het ontwerp van de vormen uitgegaan van herkenbaarheid door niet-roboteers. Uitgegaan van min of meer herkenbare gereedschappen en wielen/rupsbanden, niet veel meer dan dat. Tevens vertegenwoordigen de vijf robots de vijf typen robots die we hebben; bijl/hamer, knijper, spinner, flipper/lifter en duw/rambot/passief wapen.

De lijndikte is variabel, daar zou om de duidelijkheid te verbeteren nog wat mee gespeeld kunnen worden.

De lijndikte is variabel, daar zou om de duidelijkheid te verbeteren nog wat mee gespeeld kunnen worden.
Hoe dan?
- leo-rcc
- Site Admin
Ik vind het een prima idee.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Ziet er goed uit. Publiek snapt inderdaad veel meer van de fantasie- en cliché-robotvormen dan van onze creaties.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.