Arena Commissie

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

Post Reply
flex

Arena Commissie

Post by flex » Tue Nov 04, 2003 11:19 pm

Wijnig te melden anders dan dat de demo arena aan groot onderhoud toe is.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Friet

Post by Friet » Wed Nov 05, 2003 10:36 am

Over Arena gesproken, die van in Genk, kunnen we die in de toekomst nog gebruiken? Ik meen te weten dat de zijkanten betonkistingen waren? Misschien 'afgedankte' versies bij een bouwbedrijf op de kop tikken?

Just my 0.02ct

Cheers,

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian

flex

Post by flex » Wed Nov 05, 2003 11:56 pm

Zo heel erg sterk waren die wanden anders ook niet hoor. Ze hadden nog aardig wat support nodig om te blijven staan.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

MJM
Moderator

Re: Arena Commissie

Post by MJM » Wed Nov 26, 2003 12:13 pm

flex wrote:... de demo arena aan groot onderhoud toe is.
Hoe, wanneer, door wie? Is er hulp nodig? Wat kost dat?
Zijn er plannen voor een andere? Is er al een sponsor voor benaderd (DHZ- of metaalwinkel)?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

MJM
Moderator

Post by MJM » Thu Nov 27, 2003 10:28 pm

Stel je hebt een oplegger met huif. Met kleine wielen zodat de vloer laag is. Daar bouw je dan links en rechts een vloer, die je 90° op kunt klappen. Zo heb je een 3-delige vloer. Daar omheen een lage stalen afzetting om robots tegen te houden. Later een hek of zelfs een PC wand om brokstukken tegen te houden. Gevolgd door een opplaatsbaar dak.
Boven de zwaanshals een rijderstelling. Aan een andere zijde een bullpen.
Zo ontstaat een mobiel arena, makkelijk op te bouwen. Eventueel uit te breiden met put, zagen, vlammenwerpers. Deze parkeer je bij een transportbedrijf of vrachtwagenparkeerplaats, gratis.

Wie heeft er een oplegger over?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Mischa

Post by Mischa » Fri Nov 28, 2003 7:24 pm

MJM wrote:Stel je hebt een oplegger met huif. Met kleine wielen zodat de vloer laag is. Daar bouw je dan links en rechts een vloer, die je 90° op kunt klappen. Zo heb je een 3-delige vloer. Daar omheen een lage stalen afzetting om robots tegen te houden. Later een hek of zelfs een PC wand om brokstukken tegen te houden. Gevolgd door een opplaatsbaar dak.
Zo ontstaat een mobiel arena, makkelijk op te bouwen. Eventueel uit te breiden met put, zagen, vlammenwerpers. Deze parkeer je bij een transportbedrijf of vrachtwagenparkeerplaats, gratis.

Hmm, ga eens op zoek naar een afgeschreven spelcontainer van de kermis.
Hoe dan?

kalme nelis

Post by kalme nelis » Fri Nov 28, 2003 11:10 pm

...of het onderstel van een stevige aanhangwagen en hem daarop bouwen...

Jeroen

Post by Jeroen » Sat Nov 29, 2003 2:49 pm

MJM wrote:Stel je hebt een oplegger met huif. Met kleine wielen zodat de vloer laag is. Daar bouw je dan links en rechts een vloer, die je 90° op kunt klappen. Zo heb je een 3-delige vloer. Daar omheen een lage stalen afzetting om robots tegen te houden. Later een hek of zelfs een PC wand om brokstukken tegen te houden. Gevolgd door een opplaatsbaar dak.

Goed idee marien.
Meld me bij deze aan voor eventuwele boue ruimte en ik zal mijn ogen open houdenvoor eventuwle oplegger

Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Sat Nov 29, 2003 3:40 pm

Ik meen dat Flex hier ook al eens wat ideeen voor heeft uitgewerkt.
Jonno is er trouwens op afgestudeerd :)
Denken jullie wel aan het (gebrek aan?) budget?

Jeroen

Post by Jeroen » Sat Nov 29, 2003 4:19 pm

zolang je geen lexaan gaat gebruiken zullen de kosten wel mee vallen..

iceman

Post by iceman » Sat Nov 29, 2003 6:37 pm

en wie mag jonno zijn ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

Cavecrusher

Post by Cavecrusher » Sat Nov 29, 2003 8:04 pm

das toch die dude van Roaming Robots?

Zenith
Site Admin

Post by Zenith » Sat Nov 29, 2003 8:55 pm

Yup.

MJM
Moderator

Post by MJM » Sat Nov 29, 2003 10:50 pm

Wanneer de drempel van de oplegger genomen is kan de rest rustig opgebouwd worden. Eerst een vloer met lage stalen omheinig zodat wat zoiets als de huidige DRG arena krijgen maar dan steviger. Later kunnen daar hoge hekken omheen gezet worden. Die kunnen (na inkomsten) aangevuld worden met PolyCarbonaat. Volgende stap is een dak. Zo kun je in een aantal stappen naar een mobiele klasse 1 arena toe.
Marien
Roboteer

kos

Post by kos » Mon Dec 01, 2003 12:17 am

Vanmiddag heb ik ff zitten buurten met een oom van mij die af en toe wat machines en opleggers oplapt. Hij had geen idee wat zo'n 2e handse oplegger kost, maar hij wist wel een adresje. Ergens in Made langs de maasroute zit een grote vrachtwagen sloop. Het exacte adres wil hij wel opzoeken als we echt interesse hebben. Alleen weten we niet of het noodzakelijk is dat zo'n oplegger opnieuw gekeurd moet worden als je daar een vaste opbouw voor maakt.

Toen kwam een andere oom van mij met het idee om een containerbak te gebruiken. Dat bestaat eigenlijk niet meer dan 2 H of [-balken met een paar afstandskokers en trekogen om de bak met een arm of met lieren op een vrachtwagen te hijsen. Het hangt van de vrachtwagen af, maar voor beide uitvoeringen kunnen er trekogen op gemaakt worden. Zo'n containerbak hoeft niet gekeurd te worden. Mocht het zover komen dat we ooit zo'n bak maken en het is niet te ver weg, dan wil mijn oom die bak ook wel wegbrengen voor een event.

Het voordeel van een containerbak is dat het veel goedkoper is en compacter om weg te zetten. Transportkosten blijf je toch houden. Een ander idee was om de zijkanten dan uitklap baar te maken met behulp van 2 oude hydraulische laadkleppen die je er aan de zijkant op maakt. Die laadkleppen zijn weer makkelijk te vinden bij die sloperij in Made. Zo moet toch een arena te maken zijn van 6x8 meter lijkt mij. En die arena wordt veel lager omdat je dan niet met wielen zit te kijken. De vloer kan dan al op een 18-20cm vanaf de grond komen schat ik.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

Post Reply