- Arena_Open.PNG (937.6 KiB) Viewed 16683 times
Arena Commissie
Moderator: Moderators
- Cavecrusher
Re: Arena Commissie
You know what would make great armor? Baby kittens!
Trying is having the intention to fail.
- Cavecrusher
-
Ziet er goed uit
en het eerste gevecht is ook al bekend
ben benieuwd waneer er gebouwd gaat worden

- Cavecrusher
We zullen eens goed moeten gaan nadenken over hoe en waar we dit gaan doen.
De trailer waar dit ontwerp op berust is een Tiny House Trailer.
https://www.aanhangerkopen.nl/TH540
Hierop wordt het middendeel van de vloer en het dakframe bevestigd. hieraan worden de overige delen aangehangen.
De vraag is waar we deze opbouw maken en monteren, plus het is een flinke aanhanger en we hebben hoogte + kraan nodig voor de assemblage.
De trailer waar dit ontwerp op berust is een Tiny House Trailer.
https://www.aanhangerkopen.nl/TH540
Hierop wordt het middendeel van de vloer en het dakframe bevestigd. hieraan worden de overige delen aangehangen.
De vraag is waar we deze opbouw maken en monteren, plus het is een flinke aanhanger en we hebben hoogte + kraan nodig voor de assemblage.
Hoe nu verder? "Iedereen" wil zo'n mobile arena graag in gebruik nemen.
Wat is de status? Wat moet er gebeuren? Wie organiseert het? Welke plannen voor fabricage en financiering kunnen we ervoor bedenken (giften, sponsordeals, aandelen, netwerk)?

Wat is de status? Wat moet er gebeuren? Wie organiseert het? Welke plannen voor fabricage en financiering kunnen we ervoor bedenken (giften, sponsordeals, aandelen, netwerk)?

Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
- Cavecrusher
Financiering en opbouwlocatie is nog een probleem.
Ontwerp uitwerken en detailering is gewoon werk/uren.
Ontwerp uitwerken en detailering is gewoon werk/uren.
Ik heb voor het bespreken van de financiering, omdat daar wellicht gevoelige en tactische info gedeeld wordt, een draadje geopend in het achterkamertje. Wanneer dat lekker loopt zal ik t.z.t. hetzelfde doen om opbouwlocaties te bespreken.
Als je nu denkt: "daar kan ik niet bij, ik wil graag mijn steentje bijdragen en ik hoor al een poosje bij deze groep" stuur mij een PM hierover en ik geef je toegang tot die discussie(s).
Als je nu denkt: "daar kan ik niet bij, ik wil graag mijn steentje bijdragen en ik hoor al een poosje bij deze groep" stuur mij een PM hierover en ik geef je toegang tot die discussie(s).
Marien
Roboteer
Roboteer
Opbouwlocatie is geen groot probleem. Ik heb de mogelijkheid in Vilvoorde. Tot een paar 100m² .
Er is wel een ferme maar aan verbonden. We moeten de beheerder van het pand overtuigen met een goed plan en toezeggingen om zonder "winst" mee te werken aan zijn events. (zijn er niet zoveel)
We hebben daar ook mogelijkheden tot fabrikage in eigen beheer. Atelier Vilvoorde -een makerspace- is van een roboteer.
Voor het grotere/lompere werk zal wat extra materiaal of mankracht nodig zijn.
Het grote nadeel is natuurlijk het "ver weg van alles en iedereen".
Voor de rest, zou ik eens in blij moeten posten, maar ik heb terug meer tijd en goesting om dingen te doen.
Er is wel een ferme maar aan verbonden. We moeten de beheerder van het pand overtuigen met een goed plan en toezeggingen om zonder "winst" mee te werken aan zijn events. (zijn er niet zoveel)
We hebben daar ook mogelijkheden tot fabrikage in eigen beheer. Atelier Vilvoorde -een makerspace- is van een roboteer.
Voor het grotere/lompere werk zal wat extra materiaal of mankracht nodig zijn.
Het grote nadeel is natuurlijk het "ver weg van alles en iedereen".
Voor de rest, zou ik eens in blij moeten posten, maar ik heb terug meer tijd en goesting om dingen te doen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Dat klinkt goed.
De afstand is wel lastig, maar dat probleem speelt altijd voor onze verspreidde groep. Een appartement in de buurt voor 1 of 2 weken, met voldoende ruimte voor een (eventueel wisselende) bouwploeg is wellicht een oplossing.
De afstand is wel lastig, maar dat probleem speelt altijd voor onze verspreidde groep. Een appartement in de buurt voor 1 of 2 weken, met voldoende ruimte voor een (eventueel wisselende) bouwploeg is wellicht een oplossing.
Marien
Roboteer
Roboteer
- Cavecrusher
Iemand ervaring met hengen/duimen en/of knevelbouten. Ben aan het kijken voor het scharnier werk.
Is het goed gekomen met de scharnieren?
Marien
Roboteer
Roboteer
- Cavecrusher
[attachment=0]117583323_324871595589105_3816903814958838315_n.jpg[/attachmen
Zeker, alleen de deurscharnieren zelf nog, maar dat zijn gewoon stevige poortscharnieren.
Zeker, alleen de deurscharnieren zelf nog, maar dat zijn gewoon stevige poortscharnieren.
- Attachments
-
- 117583323_324871595589105_3816903814958838315_n.jpg (144.17 KiB) Viewed 13273 times