Veiligheidscommissie
Moderator: Moderators
- tartarus2004
Ik heb nog een aantal van die groene stickers liggen, die de uitgang aanwijzen. Zoeits dus: http://www.vooralleveiligheid.nl/produc ... o_uit.html
tevens met vluchtroutes. Handig om bij events te hebben?
Indien we er wel iets mee kunnen, mail me dan even een adres waar ik die stickers heen kan sturen.
tevens met vluchtroutes. Handig om bij events te hebben?
Indien we er wel iets mee kunnen, mail me dan even een adres waar ik die stickers heen kan sturen.
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA
Robots: - titANTarus
- TBA
Dat is interessant, we kunnen die op bordjes plakken die we dan kunnen ophangen (hergebruiksvriendelijk). Kunnen we het publiek èn de deelnemers op een min of meer verantwoorde manier sturen. Kun je ze meenemen naar het eerstvolgende evenement ? Iemand anders kan voor de bordjes zorgen... alles ter plekke in orde maken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
- tartarus2004
brandbestrijding
Tijdens het toernooi in Utrecht hebben we een paar keer flinke rookvorming in robots gehad. 1 ervan was een brandend/ontploffend NiCd accu-pakket. Deze werd brandend in de pits gezet en meerdere mensen kwamen nieuwsgierig kijken. Dat was niet goed.
Hoe dienen we in het vervolg met brandende robots om te gaan?
Hoe dienen we in het vervolg met brandende robots om te gaan?
Er werd met het Snakebyte geloof ik ook al door iemand voorgesteld om de robot terug in de arena te zetten. Misschien is het een optie bij een rokende robot in het vervolg eerst de robot in de arena te laten en dan proberen te oordelen of het gevaarlijk is of niet.
Maar als het mogelijk is, is het natuurlijk het beste dat het gewoon naar buiten kan. Dus een buitendeur naast het pitgedeelte zou altijd wel prettig zijn.
Maar als het mogelijk is, is het natuurlijk het beste dat het gewoon naar buiten kan. Dus een buitendeur naast het pitgedeelte zou altijd wel prettig zijn.
If I ever find my inner child I will shoot it.
- leo-rcc
- Site Admin
En als die niet voorhanden is een aparte ruimte creëeren waarbij de robot geisoleerd van de pits en de arena staat. Wellicht met een blusdeken er overheen om exploderende delen binnen die deken te houden.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Of een soort van afzuigsysteem...ik kan me voorstellen dat een brandende batterij niet al te gezonde gassen afgeeft en dat je die het liefst kwijtwil.
Een blusdeken is niet zo nuttig denk ik, dan blijft het gewoon smeulen. Een brandblusser werkt waarschijnlijk beter. (blusbot ?)
Een blusdeken is niet zo nuttig denk ik, dan blijft het gewoon smeulen. Een brandblusser werkt waarschijnlijk beter. (blusbot ?)
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.
We zouden toch eens wat duidelijke richtlijnen daarover moeten opstellen, enkele suggesties:
- Dat er niet méér mensen dan nodig rond die rokende robot staan: de eigenaars en minstens 1 persoon die zich met de veiligheid bezig houdt (van het arenapersoneel ?)
- We hebben brandblussers staan maar wie zal ernaar grijpen ?
- Evacuatieplanning ? Voor zowel de mensen als eventueel de rokende puinhoop ? Er een soort draagberrie voor gebruiken ?
- Branddeken in de clubvoorraad ?
Andere voorstellen en/of ideeën ?
- Dat er niet méér mensen dan nodig rond die rokende robot staan: de eigenaars en minstens 1 persoon die zich met de veiligheid bezig houdt (van het arenapersoneel ?)
- We hebben brandblussers staan maar wie zal ernaar grijpen ?
- Evacuatieplanning ? Voor zowel de mensen als eventueel de rokende puinhoop ? Er een soort draagberrie voor gebruiken ?
- Branddeken in de clubvoorraad ?
Andere voorstellen en/of ideeën ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]
- leo-rcc
- Site Admin
De blusdeken is niet om de brand te blussen (lukt je toch niet met een nicad brand) maar om de ploffende delen van de accu's binnen de robot te houden. Waarom dan specifiek een blusdeken, die kan zelf niet branden.Nantheos wrote:Een blusdeken is niet zo nuttig denk ik, dan blijft het gewoon smeulen. Een brandblusser werkt waarschijnlijk beter. (blusbot ?)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Leo van Miert
Team RCC website.
De (grote) brandblusser werdt er wel degelijk bij gehaald. echter blies metn er eerst al een kleine co2 fles van een robot in leeg. wat overigens niet echt helpt bij een nicd... Verder werkte er maar 1 man om de flinke berg schrijven van het panser te verwijderen. dit ging mij te traag en ging ik zelf ook maar helpen schroeven. Hoe sneller je bij de spullen kan komen hoe beter... Geen idee hoelang de accu had blijven smeulen als je er een deken over had gedaan(niks doen en afweachten dus) en hoe veel schade (lucht en robot) dat opleverdt.. Blusbot had geholpen als de robot last zou hebben gehad van brandend plastic e.d. dat wil wel met CO2. Al kun je bij veel robots slecht er in komen...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Het probleem is dat blusdekens dus wel branden... Ze zijn meestal van glasvezel gemaakt, oudere blusdekens ook nog wel eens van heel fijn geweven wol. Zowel wol als glasvezel brand niet, maar smeult en STINKT. Het idee van een blusdeken is dat je de zuurstof weghaald bij de vlam, waardoor hij dus dooft. Tegen wegvliegende delen kun je de robot beter gewoon in de arena met zo min mogelijk mensen laten staan. En dan openschroeven en blussen of de smeulende delen naar buiten smijten.leo-rcc wrote:
De blusdeken is niet om de brand te blussen (lukt je toch niet met een nicad brand) maar om de ploffende delen van de accu's binnen de robot te houden. Waarom dan specifiek een blusdeken, die kan zelf niet branden.
hmm ik heb nog wel een gasmasker liggen ..
die kun je kopen bij elke dump, nieuwe vulling erin en je bent safe