Workshop Commissie
Moderator: Moderators
Workshop Commissie
Ik zit in de workshop commissie en na het kijken van de eerste aflevering van series 7, hebben we nog wat zitten kletsen en nadenken.
Ik heb mijn idee voor een workshop, georganiseerd door DRG, ff in een word documentje gezet. Mensen die mee willen denken, graag ;)
http://members.lycos.nl/teammieters/for ... missie.doc
Ik heb mijn idee voor een workshop, georganiseerd door DRG, ff in een word documentje gezet. Mensen die mee willen denken, graag ;)
http://members.lycos.nl/teammieters/for ... missie.doc
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
www.EFWAH.nl
-
Op zich een goed idee om op deze manier de verschillende commissies van de grond te trekken. Wat mij betreft open je per commissie een topic, zodat een ieder er kan neerzetten wat zo'n commissie zou kunnen betekenen en hoe dit in te vullen. Ik denk inderdaad dat het op dit moment erg belangerijk is om het verenigingsleven meer leven in te blazen. Voorlopig lijkt het me dat wij de enigste zijn om de RobotGames in Nederland en Belgie levendig te houden.
Wat betreft het voorstel van Carlijn: Het ziet er goed uit. Ik denk als je goed kunt aangeven wat iemand moet kunnen om aan een workshop deel te nemen, hoe je het precies organiseert, wat je behandelt en wat men na het volgen van deze workshop kan etc. (wat zou een partner er voor voordeel aan hebben), er ZEER ZEKER voldoende partners zijn om dit samen met ons van de grond te trekken.
Wat betreft het voorstel van Carlijn: Het ziet er goed uit. Ik denk als je goed kunt aangeven wat iemand moet kunnen om aan een workshop deel te nemen, hoe je het precies organiseert, wat je behandelt en wat men na het volgen van deze workshop kan etc. (wat zou een partner er voor voordeel aan hebben), er ZEER ZEKER voldoende partners zijn om dit samen met ons van de grond te trekken.
Ik vind het idee van Carlijn wel oke, en het is altijd handig om voordat je zo'n workshop echt gaat geven en mensen er voor laat betalen, om een soort 'try out' te doen ofzo.
Mijn idee daarvan is omdat bv. op "De Jonge Onderzoekers Eindhoven" te doen. Want daar kunnen de materialen en gereedschappen van DJOE gebruikt worden. Dus voordat er dan echt materialen en gereedschappen gekocht worden, kan de workshop een keer proefdraaien ofzo, zonder dat daar dan veel extra kosten aan worden verbonden.
De workshop zou daar op een zaterdagmiddag gegeven kunnen worden. Van 13.00 tot 17.00.
Dus als dit iets lijkt, laat dan even weten, want het is wel handig om het een paar maanden van te voren aan te kondigen zodat de leden zich ervoor kunnen inschrijven.
Mijn idee daarvan is omdat bv. op "De Jonge Onderzoekers Eindhoven" te doen. Want daar kunnen de materialen en gereedschappen van DJOE gebruikt worden. Dus voordat er dan echt materialen en gereedschappen gekocht worden, kan de workshop een keer proefdraaien ofzo, zonder dat daar dan veel extra kosten aan worden verbonden.
De workshop zou daar op een zaterdagmiddag gegeven kunnen worden. Van 13.00 tot 17.00.
Dus als dit iets lijkt, laat dan even weten, want het is wel handig om het een paar maanden van te voren aan te kondigen zodat de leden zich ervoor kunnen inschrijven.
- blackbeast
Misschien iets om over na te denken. Hoe zit het met aansprakelijkheid als je iemand bijvoorbeeld leert lassen tijdens een workshop en die persoon steekt per ongeluk zijn eigen voet in brand (of die van de buurman). Ga je je hier tegen verzekeren of laat je iedereen een papier tekenen waarin staat dat DRG niet aansprakelijk is en in hoeverre is dit rechtsgeldig?
Verder is het misschien handig om mensen bij het opgeven al aan te laten geven welke workshops ze willen volgen zodat je er 's morgens niet achterkomt dat iedereen een duwdoos wil bouwen en niemand wil lassen.
groeten Tom
Verder is het misschien handig om mensen bij het opgeven al aan te laten geven welke workshops ze willen volgen zodat je er 's morgens niet achterkomt dat iedereen een duwdoos wil bouwen en niemand wil lassen.
groeten Tom
Die van de verzekering is een goede. Je kan ze volgens mij het beste zo'n formulier laten tekenenen, maar dat is bij grote ongevallen volgens mij niet rechtsgeldig. Moet de commissie daar naar kijken of doet het bestuur dat?
Ik wou zo ie zo een inschrijfformulier maken, waarin ze hun 1 t/m 4 de keus aangeven voor de workshop. Hierin kan je ze ook laten tekenen voor eigen risico.
Ik zou ook graag iemand hebben tijdens de workshop die EHBO heeft. Welke mensen van de roboteers hebben een EHBO-diploma en zouden een training willen geven?
Ik wou zo ie zo een inschrijfformulier maken, waarin ze hun 1 t/m 4 de keus aangeven voor de workshop. Hierin kan je ze ook laten tekenen voor eigen risico.
Ik zou ook graag iemand hebben tijdens de workshop die EHBO heeft. Welke mensen van de roboteers hebben een EHBO-diploma en zouden een training willen geven?
www.EFWAH.nl
www.EFWAH.nl
- leo-rcc
- Site Admin
Ik heb mijn EHBO gehad, die is echter al verlopen. Met mijn huidige baan ben ik namelijk niet meer verplicht om het te hebben dus vergoed de baas het niet meer.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Ik heb nooit officieel EHBO gehad maar heb wel praktijkervaring (klinkt raar maar als je een paar jaar hebt meegedraait in een organisatie dat gewelddadige bosspelen organiseert of deel hebt uitgemaakt van een stuntteam...).
In theorie dient er op elke georganiseerde activiteit minstens een verbandkist en een lijst met nood-oproepnummers (met ondermeer die van de plaatselijke arts van dienst, apotheek van wacht, dichtsbijzijnde hulppost) aanwezig te zijn. Heeft het DRG zo'n verbandkist en zo ja, wie is er verantwoordelijk voor ? Ook moet je in theorie voor zo'n activiteit vaststellen wie de EHBO verzorgt, wie verantwoordelijk is om de noodoproep(en) te doen en wie het eventuele ziekenvervoer verzorgt om paniekerige toestanden te vermijden en de wagen in kwestie zodanig te parkeren dat deze ongehinderd weg kan.
En normaal gezien zou het DRG een verzekering moeten hebben om de "kleinere" evenementen op te vangen. Daarvoor moet je als ik me niet vergis wel lid van de vereniging zijn.
In theorie dient er op elke georganiseerde activiteit minstens een verbandkist en een lijst met nood-oproepnummers (met ondermeer die van de plaatselijke arts van dienst, apotheek van wacht, dichtsbijzijnde hulppost) aanwezig te zijn. Heeft het DRG zo'n verbandkist en zo ja, wie is er verantwoordelijk voor ? Ook moet je in theorie voor zo'n activiteit vaststellen wie de EHBO verzorgt, wie verantwoordelijk is om de noodoproep(en) te doen en wie het eventuele ziekenvervoer verzorgt om paniekerige toestanden te vermijden en de wagen in kwestie zodanig te parkeren dat deze ongehinderd weg kan.
En normaal gezien zou het DRG een verzekering moeten hebben om de "kleinere" evenementen op te vangen. Daarvoor moet je als ik me niet vergis wel lid van de vereniging zijn.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Onderstaande mail heb ik naar 3 campers gestuurd van het robot wars kamp. Wat ik ook onderaan de mail heb gezet, is dat ik denk dat de campers een mooie doelgroep voor de workshop zijn. Maar misschien kunnen andere roboteers deze vragen ook doorspelen naar vrienden die weinig tot geen kennis van robots hebben, maar toch wel interesse hebben om te bouwen. Antwoorden kan je dan denk ik het beste ff naar mij mailen, dan kan ik een algemene conclusie trekken uit alle reacties.
Ik zit als lid van de Dutch Robot Games (DRG) vereniging in de workshop commissie.
En daar komt mijn vraag vandaan. Jullie hebben allemaal een redelijke basis kennis voor het bouwen van een robot, maar als DRG de mogelijkheid zou geven om een workshop te volgen tegen een kleine vergoeding, zou je dat dan doen?
Wat voor een soort workshop verwacht je? (welke onderwerpen)
Hoelang en op wat voor een soort dag zou je het willen hebben?
En wat verwacht je van de inhoud zelf? (Praktijk/theorie)
In bijgevoegd worddocument staat een opzet zoals een workshop vanuit mijn ogen goed te doen is. Zou je eerst de bovenstaande vragen willen beantwoorden en dan pas het documentje willen lezen (nulmeting doen ;)). Mijn vragen over mijn opzet zijn:
Zou jij naar zo'n dag komen?
Hoeveel zou jij ervoor willen betalen?
Weet jij een organisatie bij jou in de buurt die met ons zou willen samenwerken?
Ik denk dat robot campers een mooie doelgroep zijn voor deze workshop en vandaar dat ik jullie dit mail.
Weet je nog andere campers die het niet erg vinden om dit in te vullen, dan mag je deze mail zeker doorsturen.
Alvast heel erg bedankt!!!
Groetjes Carlijn
Ik zit als lid van de Dutch Robot Games (DRG) vereniging in de workshop commissie.
En daar komt mijn vraag vandaan. Jullie hebben allemaal een redelijke basis kennis voor het bouwen van een robot, maar als DRG de mogelijkheid zou geven om een workshop te volgen tegen een kleine vergoeding, zou je dat dan doen?
Wat voor een soort workshop verwacht je? (welke onderwerpen)
Hoelang en op wat voor een soort dag zou je het willen hebben?
En wat verwacht je van de inhoud zelf? (Praktijk/theorie)
In bijgevoegd worddocument staat een opzet zoals een workshop vanuit mijn ogen goed te doen is. Zou je eerst de bovenstaande vragen willen beantwoorden en dan pas het documentje willen lezen (nulmeting doen ;)). Mijn vragen over mijn opzet zijn:
Zou jij naar zo'n dag komen?
Hoeveel zou jij ervoor willen betalen?
Weet jij een organisatie bij jou in de buurt die met ons zou willen samenwerken?
Ik denk dat robot campers een mooie doelgroep zijn voor deze workshop en vandaar dat ik jullie dit mail.
Weet je nog andere campers die het niet erg vinden om dit in te vullen, dan mag je deze mail zeker doorsturen.
Alvast heel erg bedankt!!!
Groetjes Carlijn
www.EFWAH.nl
www.EFWAH.nl
Euhm.. ik wil best EHBO-en hoor.. Binnenkort beginnen mijn opfriscursusjes weer, dus dan kan ik er weer lekker tegenaan!Carlijn wrote:Als ik naar mijzelf kijk en naar Summercampus en Technika 10, wil ik toch minstens 1 persoon hebben die een officieel EHBO-diploma heeft. Volgens mij kan je je dan ook beter indekken tegen schade, maar dat weet ik niet zeker.

Hoe bloediger, hoe beter! (of is dat niet de goede instelling?)
Maar wat bedoel je precies met die training? En ik kan uiteraard niet garanderen dat ik altijd tijd heb.
Zorgen moet je niet maken.
Zorgen moet je doen.
Zorgen moet je doen.
Voor Joke. Als je kijkt naar de opzet die ik nu heb, zijn er verschillende workshops op zo'n dag. Ik denk dat een EHBO'er niet de hele dag hoeft te wachten tot er iets gebeurt, maar ook gewoon een workshop kan geven. Als de EHBO'er dan ergens nodig is, moeten andere die workshop even opvangen. Dus welke workshop je wilt geven, hangt van jezelf af, welke denk je te kunnen geven. (kan dus ook een andere zijn dan die in het word-bestand, zolang het maar interessant is ;) )
En over dat hoe bloediger hoe beter: allemaal best, zolang je maar niet expres met stanleymesjes gaat rond gooien :P
Maar idd lijkt het mij slimmer om meer dan 1 persoon met EHBO-diploma te hebben, want al zou je altijd tijd hebben, je kan ook een keer ziek zijn. Maar als die er niet zijn, dan kunnen we idd kijken naar mensen die er wel veel kennis van hebben.
En over dat hoe bloediger hoe beter: allemaal best, zolang je maar niet expres met stanleymesjes gaat rond gooien :P
Maar idd lijkt het mij slimmer om meer dan 1 persoon met EHBO-diploma te hebben, want al zou je altijd tijd hebben, je kan ook een keer ziek zijn. Maar als die er niet zijn, dan kunnen we idd kijken naar mensen die er wel veel kennis van hebben.
www.EFWAH.nl
www.EFWAH.nl
Ik zit ook in de workshop commissie en ik kan wel een verkorte basiscursusje elektrode lassen geven. Het lasapparaat van mijn pa kan ik wel lenen denk ik en elektroden tegen inkoop prijs moet ook wel lukken voor een keer.
Mijn EHBO cursus ben ik allang vergeten, meestal breng ik ze gewoon naar het ziekenhuis. Na afgelopen jaar kunnen ze daar wel eens korting gaan geven.
Mijn EHBO cursus ben ik allang vergeten, meestal breng ik ze gewoon naar het ziekenhuis. Na afgelopen jaar kunnen ze daar wel eens korting gaan geven.
Technically speaking, Whiskey is a solution.