DRG "workshops"
Moderator: Moderators
DRG "workshops"
Voor de wetenschaps expo is de vraag gekomen om een interactief deel in te richten bij onze stand. Afgelopen zondag zijn hiervoor drie ideeen besproken waarbij Dennis en ik elk een idee verder gaan uitwerken tot 4 robots.
Mijn idee staat al beschreven in Live-events -> 8-10 mei 2008, WetenschapsEXPO, Brussel (B)
Kort gezegd, antweight welke in elkaar gezet wordt met duotec (conrad nr. 540536)
Daarvoor ben ik nog opzoek naar de volgende onderdelen om dit te realiseren (voor kerst graag reactie, aangezien ik ze in de kerstvakantie klaar wil maken)
- 8 servo voor te speedhacken (Ik heb er nu 2 van Leo die bij de spectrum zitten, die zijn ideaal)
- 4 servo's voor "wapen" 1 speedhacken rest gewoon
- 4 accu's. Ik heb eventueel 2-3 "penlite" accupacks. dus dan zou ik daarvan nog 1-2 moeten of 4 kleinere accu's
- 4 aan/uit schakelaars; ik heb er eventueel 2
- 4 ontvangers. moet met doosje eromheen, aangezien je behoorlijk hard moet duwen om het vast te klikken
- 4 antennes. Ik gebruik zelf van die mini-antenne van Carson, heb ik 2 stuks van reserve.
- 4 zenders dacht ik dat al geregeld waren (Leo?) zaten daar ook de kristalsets bij?
Heb je spullen die je uit wilt lenen uit het rijtje hierboven of iets anders wat je denkt dat nuttig is, post hier maar een berichtje.
Het idee is om 26 januari de robotjes klaar te hebben voor een "test"
Mijn idee staat al beschreven in Live-events -> 8-10 mei 2008, WetenschapsEXPO, Brussel (B)
Kort gezegd, antweight welke in elkaar gezet wordt met duotec (conrad nr. 540536)
Daarvoor ben ik nog opzoek naar de volgende onderdelen om dit te realiseren (voor kerst graag reactie, aangezien ik ze in de kerstvakantie klaar wil maken)
- 8 servo voor te speedhacken (Ik heb er nu 2 van Leo die bij de spectrum zitten, die zijn ideaal)
- 4 servo's voor "wapen" 1 speedhacken rest gewoon
- 4 accu's. Ik heb eventueel 2-3 "penlite" accupacks. dus dan zou ik daarvan nog 1-2 moeten of 4 kleinere accu's
- 4 aan/uit schakelaars; ik heb er eventueel 2
- 4 ontvangers. moet met doosje eromheen, aangezien je behoorlijk hard moet duwen om het vast te klikken
- 4 antennes. Ik gebruik zelf van die mini-antenne van Carson, heb ik 2 stuks van reserve.
- 4 zenders dacht ik dat al geregeld waren (Leo?) zaten daar ook de kristalsets bij?
Heb je spullen die je uit wilt lenen uit het rijtje hierboven of iets anders wat je denkt dat nuttig is, post hier maar een berichtje.
Het idee is om 26 januari de robotjes klaar te hebben voor een "test"
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
www.EFWAH.nl
- leo-rcc
- Site Admin
Ik zoek alle spektrum servos die we hebben bij elkaar.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
- leo-rcc
- Site Admin
Ik heb naast die 2 die je al van me hebt gekregen nog 6 S75 servos van Spektrum gevonden. Dus je hebt er in totaal 8 van me zodra ik deze heb opgestuurt. Dat zijn alle servos die ik heb van dat formaat. Er liggen er ook nog 4 bij Mario's zender, die kan je denk ik ook zo van hem hebben, wij gebruiken ze toch niet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Leo van Miert
Team RCC website.
@ leo; ik neem binnenkort nog even contact met je op via msn over hoe we het verder regelen.
Via Alexander heb ik de accu's geregeld. Duotec is ondertussen ook binnen.
Ontvangers zal het lastige onderdeel zijn, aangezien ze de meeste gestript zijn van hun behuizing, terwijl je die toch wel eromheen wilt hebben tijdens het aandrukken van de duotec (en het erop plakken ervan
) Zal eerst een bij mijzelf in de "voorraad" zoeken wat ik kan vinden 
Via Alexander heb ik de accu's geregeld. Duotec is ondertussen ook binnen.
Ontvangers zal het lastige onderdeel zijn, aangezien ze de meeste gestript zijn van hun behuizing, terwijl je die toch wel eromheen wilt hebben tijdens het aandrukken van de duotec (en het erop plakken ervan

Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
www.EFWAH.nl
- leo-rcc
- Site Admin
Wat is de status nu van de diverse projecten?
Ik weet dat Carlijn de mini botjes mee heeft genomen naar de clubdag. Dennis is nog bezig met zijn modulaire botjes. Hoe ver staat het daar nu mee?
Ik weet dat Carlijn de mini botjes mee heeft genomen naar de clubdag. Dennis is nog bezig met zijn modulaire botjes. Hoe ver staat het daar nu mee?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Leo van Miert
Team RCC website.
Dennis is 2 weken in het buitenland. Ik heb mijn bot tijdens de clubdag laten rijden. Nog met een kartonnen chassis maar ook een houten dek waarop 2 gereedschappen bevestigd waren. Een aantal mensen heeft getest met ballen verzamelen en ringsteken.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
- leo-rcc
- Site Admin
ik heb eens even door mijn kamers heen gezocht welke 40 mhz zenders ik nog heb, en ben op deze 3 uitgekomen:

Van links naar rechts, de Robbe Skysport 6A, De Robbe FX-18, en de Robbe F14. 1 6 kanaals en 2 8 kanaals zenders dus.
Nu weet ik niet of het mogelijk is om bijvoorbeeld de F14 te pakken en een soort van kastje te maken waarbij je 3 kanalen voor 1 robot pakt en 3 kanalen voor de ander, dus 1 2 3 voor robot 1 en 4 5 6 voor robot 2?
Verder heb ik een leuke deal gescoord voor 5 Corona ontvangers, die hebben geen ontvanger kristallen nodig.

Van links naar rechts, de Robbe Skysport 6A, De Robbe FX-18, en de Robbe F14. 1 6 kanaals en 2 8 kanaals zenders dus.
Nu weet ik niet of het mogelijk is om bijvoorbeeld de F14 te pakken en een soort van kastje te maken waarbij je 3 kanalen voor 1 robot pakt en 3 kanalen voor de ander, dus 1 2 3 voor robot 1 en 4 5 6 voor robot 2?
Verder heb ik een leuke deal gescoord voor 5 Corona ontvangers, die hebben geen ontvanger kristallen nodig.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Leo van Miert
Team RCC website.
- leo-rcc
- Site Admin
Dat klopt. Het is off topic. 
Electro, 540 motor.

Electro, 540 motor.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Leo van Miert
Team RCC website.