13-15 April 2007 MMM V (GRA)

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Sun Apr 15, 2007 3:27 am


User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sun Apr 15, 2007 10:43 pm

leo-rcc wrote:Hannibalito 1 ging tegen Pusher en Pizzabox. Pizzabox moest opgeven, iets reageerde niet, dus ik ben daarna alleen tegen Pusher aangetreden. Leuk gevecht, veel geflipt, geen problemen, ik won.
Het was niet 'Pizzabox', maar 'Scary Cube' die was uitgevallen in dat gevecht. Een doos met een schijf die menigeen nog met de hand durfde tegen te houden :wink: PusheR belandde al vrij snel tegen de kant en stond daar op de punt vast. Ik heb met toegeven van de winst wel gevraagd de wedstrijd uit te rijden (wat overigens niet van invloed zou zijn geweest op de uitslag) om te zien of PusheR de flips kon hebben en genoeg juice aan boord had voor vijf minuten.

Uiteindelijk heeft PusheR zijn derde wedstrijd gewonnen, welke ook zijn mooiste wedstrijd was. Zijn vierde en laatste wedstrijd heeft hij niet gereden. Bij het plaatsen in de arena bleek één kant niet meer te willen. Nul punten ditkeer waardoor 'Hellfire' waarmee ik volgens mij gelijk stond met aantal punten op mij voorkwam. Hellfire dus tweede en PusheR toch nog derde. Niet gek voor een eerste rit.

Zondag was speeldag. Eerst de snelheidsregelaar vervangen aan de kant die niet meer wilde. Dat hielp niet en het bleek de motor te zijn die stuk was. Na deze vervangen te hebben kon ik op de valreep nog meedoen met het feather-voetbal. Het zou een nederland duitsland worden met Hanibalito1 aan mijn zijde tegenover drie duitse machines. Helaas had PusheR een vreemde bug waardoor hij steeds stil kwam te liggen en na een tikje weer even wilde. Tot tweemaal toe had ik de bal op de voorkant en vrij baan naar de goal, maar weigerde PusheR verder te rijden. Hanibalito had wat moeite met srimechen, waar ik m ook niet meer bij kon helpen. Het eindigde 0-2. Misschien moeten we toch maar toegeven dat duitsland beter is in voetbal....?

Of toch niet?

Een volgende voetbalwedstrijd volgde. Nu met alle feathers en raptors tesamen, opgedeelt in twee groepen. De bug bij PusheR bleek een los zittende RL te zijn en deze leek nu te zijn opgelost. Deze chaotische wedstrijd eindigde in een 3-0. Alle drie de goals waren voor PusheR 8)

Als laatste ging alles dat nog reed de arena in en de laatste die nog zou rijden zou daar de winnaar van zijn. In de chaos verloor PusheR al vrij snel een aandrijving (ik denk een snelheidsregelaar) en ik besloot maar wat doelloos te gaan rondspinnen op de overgebleven aandrijving. Dit was blijkbaar funest voor de andere snelheidsregelaar en een mooi wit rookpluimpje was het resultaat.... Het einde van de wedstrijd heb ik niet meer gezien, maar volgens mij was het een tweestrijd tussen Hellfire en Hanibalito1 met de laatste als winnaar. Verbeter mij als ik er naast zit.

Al met al een zeeeer geslaagd weekend en zeer gemotiveert ben ik (met inmiddels weer werkende remmen) veilig thuis gekomen!
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Apr 15, 2007 11:20 pm

Aha, het was Scary Cube, mijn fout. Het was al laat en ik was al weer de helft van mijn gevechten vergeten de minuut nadat ik ze gevochten had.

Die wie het het langst volhoud partij is in gelijkspel geeindigd tussen Hellfire en Hannibalito 1. Dirk en ik reden op onze laatste milli amperes en het was oervervelend geworden. Dus beide hebben we aangegeven dat het over was. Langer doorrijden was totaal nutteloos.

Na laden bleek ik nog 300 milliamperes over te hebben in een GP3700.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Apr 16, 2007 8:13 am

3x 1e + 1x 3e = 1e plaats.

stomme duitsers.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Apr 16, 2007 3:10 pm

Ik wil foto's!!!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Mon Apr 16, 2007 3:21 pm

Blijkbaar hebben we een goed event gemist...
Jan was nog zijn atelier aan het verbouwen en ik had een behoorlijke vertraging bij mijn vakantie terugvlucht.... (staking in Zaventem)
Sorry Mario, ik heb je bericht pas zondag avond opgemerkt...dus te laat om nog te reageren.
Hopelijk krijgen we alles klaar voor het event in Brussel en anders rijd ik daar wel met mijn eigen robot/zender combinatie.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Apr 16, 2007 4:04 pm

We hebben jullie gemist! Maar goed om te horen dat er geen vervelende dingen zijn gebeurd, want daar waren we een beetje bang voor.
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Apr 16, 2007 4:26 pm

WJ wrote:3x 1e + 1x 3e = 1e plaats.
Het word nog leuker, schijnbaar telt je slechtste score niet mee. Dit voor als je 1 ronde niet mee kan doen voor reparaties dat je er niet meteen uit ligt. Maar dus is het eigenlijk alleen maar 3x eerste. Wazig, op zijn zachtst gezegd.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
marc
Posts: 209
Joined: Wed Oct 22, 2003 8:56 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by marc » Mon Apr 16, 2007 5:04 pm

wie heeft er dan daar gewonnen?
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Apr 16, 2007 5:41 pm

Conflict sowieso. maar deze regeling is dusdanig dat er best nog meer eerste plaatsen zijn.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Mon Apr 16, 2007 5:59 pm

...Je had al gezegd dat ze niet blij waren met je nieuwste machientje. Wellicht is dit hun antwoord :P. Maar goed, je krijgt je kans nog wel...

[edit] Ik lees net op het duitse forum dat er nog nagerekend gaat worden. En dat winnen onderdeel van de fun is heb je groot gelijk in. Het bouwen en gebruiken van de robots tot het uiterste van hun vermogen[/edit]

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Apr 16, 2007 8:09 pm

Mwah, ik geloof niet dat het opzet is, daar is het evenement ook veel te relaxt voor. Er is gewoon een vergissing gemaakt ergens.

Maar het pakt leuk uit voor Carlijn. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Apr 16, 2007 9:27 pm

Joh boeie! Volgens mij heeft elke robot trouwens zo'n orkonde gekregen. Daar ben ik wel blij mee, een aandenken aan de eerste ritten met PusheR 8)
Hoe dan?

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Apr 16, 2007 9:31 pm

Het was een lekker weekend. Goede locatie; dichtbij de snelweg en voldoende ruimte.

Bij Maniac had ik het idee van; het rijdt EN hopelijk aan het einde van het eerste gevecht nogsteeds :wink: . Nadat ik ontdekt had dat de snelheid wel heeel erg traag was en ook geen duwkracht, verwachte ik helemaal weinig ervan. Maar zowaar ik ben uiteindelijk "2de" geworden (iig 2 wedstrijden gewonnen en 1x 2de, van 1 gevecht weet ik het niet meer). Hierbij speelt ook een hele grote rol dat ik geluk heb gehad met de lotingen, aangezien ik niet tegen Nebelwerfer heb hoeven vechten.
Maar Maniac heeft wel behoorlijke klappen gehad (vooral op zondag) iig tegen het dak aan geflipt, en dan pas 3,4 Kg :D

Bij Pizzabox ben ik na het vorige event vergeten de ontvanger uit te zetten en die was dus totaal leeg. (Heel stom, vergeten ff test te rijden voor de eerste ronde), accu iig omgewisseld en in het gevecht daarna deed hij het perfect; heeft tegen Hannibalito volgens mij alle hoeken van de arena gezien, maar bleef rijden (en gelukkig geen OOTA mogelijk). In het gevecht daarna was ik aan 1 kant de reductiekwijt, achteraf bleek dat de pinnetjes, aan de kant van het wiel, los waren gekomen. Pinnetjes vast geklemd met een stukje papier ertussen en de laatste ronde gevochten, maar aan het einde waren ze al weer los.
Kreeg nog wel een tip om met remmenreiniger en een sterke Loctite dit vast te zetten, maar ben vergeten te vragen welke Loctite nr. hij bedoelde :roll: Iemand een tip/idee welk nr ik het beste kan pakken? Ijzer op ijzer, moet niet meer loskomen.

Voetballen vond ik erg geslaagd, helaas was het buiten de tijd, maar Maniac heeft toch een goal gescoord! Ook het hotel was erg goed en zoals we het nu opgelost hebben niet duur.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Mon Apr 16, 2007 9:39 pm

loctite 275 en gaat nooit meer los, echt nooit.

Carlijn loctite is duur is niet mogelijk om een klein beetje lassen.

Maar als jij wilt loctite ik heb het, niet veel , maar voor een paar dingen heb ik wel.

misschien volgende evenement?

sorry ik weet dat die is off topic!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests