22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

IBF
Posts: 18
Joined: Sun Apr 17, 2005 9:21 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by IBF » Mon Oct 24, 2016 8:10 pm

Hi roboteers,

I may say "many many thanks" for the organisation of this event! I felt very happy, as I drove today back to home and thought this hours about the last two days.
Some of you had a very hard stress about moderation, putting arena-door to close or open with man-power, doing startlist, calculating points and repairing the eye-catch-bots.
Sorry for the invalidity with the german TV-team. I thought, It was planed for only 1 day. Three dominate TV-persons are allocating many "space" in front of the arena.
Very effectiv was the use of the 2 TV-monitors . I was surprised on Friday about this. In my opinion, the public in the third to 10. row were very happy about this.
New for me was the sound for countdown and so on. Sounds very professional!

On sunday evening, when desintegrating the arena, Jonas, Ralf an me had a visit of a man. It seems that he belongs to the organisation-team of FACTs. He told us, that days ago he had no idea about the fighting robots. Actually during some fights, he had a look to the stand and was very excited. Now, he pleased us to be at the next FACTs again. (As we are only guests, we guided him to Nils. :-) )

The two days, I did some photos. But not about the fights, because there was many video-equipment. Normally bots in the working benches, the arena in total view or ..... the cosplays. :-) . With Stef I build a video documentation about building the rubber-wires. The pictures on CD, I will send to Jeroen and Babeth. If somebody else has interest, please contact me.

Thank you for beeing guest at your competition.

Reiner / IBF

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Frank » Mon Oct 24, 2016 8:40 pm

Ik heb ook een top weekend gehad

Zaterdag deed Brobot het goed alleen jammer van het beperkt Co2 flesje.
Ik sluit een Brobot 2 nog niet uit 8)
DX-11 VS PlayStation 3 was een minder geslaagd duel
dat de NTM 50/60 van de disk niet zo best meer was wist ik maar dat me wiel aandrijving nu al stuk zou gaan zag ik niet aankomen, zaterdag avond overnacht in huizen chaos Mario en Babeth hartstikke bedankt voor de gastvrijheid, Daar nog 2 wielmoeren gemaakt voor de nieuwe neptune 28 aandrijving voor DX-11 en een nieuw wapen motor ingepakt voor zondag.
Zondag weer optijd bij de Facts direct aan het bouwen begonnen, ondertussen Brobot toegevoegd aan de competitie waaronder met hanibalito 3 en Leo een leuke flipfrenzy show hebben weggegeven, in de finale kwam ik hem nog een keer tegen CO2 weer te snel op en eindigde Brobot met een runaway (ga van het weekeind maar even kijken wat er stuk is) daarna de arena afbreken met een afgebroken koevoet :) en 3 uur naar huis rijden.

Iedereen bedankt voor het geslaagde weekeind en tot de volgende keer.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by kalme nelis » Mon Oct 24, 2016 8:57 pm

Reiner,

The tv crew did add some extra load to the event but not at a high cost in my opinion.
Sure they took up some space but were friendly enough and most of us understood their need to be in the front row when Andreas or any of the Germans fought. Do throw us a link when the documentary is finished, for I'd love to see it.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by flex » Mon Oct 24, 2016 11:04 pm

@Damic,
Die arena deur loopt normaal best redelijk. maar als de rail wat verschoven raakt (of de arena verschuift (heavy gevechten)) klopt de uitlijning niet meer zo best. en dan gaat hij extra goed klemmen. Dit event viel het nog wel mee. eerdere shows was de koevoet of moker er wel eens bij nodig.
Maar mijn DRG-verzwakte rechter elleboog is er niet blij mee. het hoge aantal gevechten zondag met de korte pauses was dan ook wel een killer voor m'n gestel.
Misschien eens denken aan een co2 cilindertje met klep of een 'linak' om de deur uit het 'slot' te duwen...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Mischa » Tue Oct 25, 2016 8:19 am

flex wrote:Misschien eens denken aan een co2 cilindertje met klep of een 'linak' om de deur uit het 'slot' te duwen...
een lange arm/deurgreep als soort koevoet=idee moet ook werken.
Hoe dan?

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Jeroen » Tue Oct 25, 2016 8:21 am

Mischa wrote:
flex wrote:Misschien eens denken aan een co2 cilindertje met klep of een 'linak' om de deur uit het 'slot' te duwen...
een lange arm/deurgreep als soort koevoet=idee moet ook werken.
Precies wat ik in gedachte heb. Zoals nooddeuren in een tunnel:

Image
What goes up must come down...

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by kos » Tue Oct 25, 2016 11:15 am

Ik kijk er met een gemengd gevoel op terug. Op zich was het een leuk evenement en was er veel te zien, maar omdat ik geen rijdende robot bij had, heb ik mij wel vaak verveeld. Als ik de arena niet had moeten transporteren, dan was ik daar op zondag niet geweest.
Omdat de bus te weinig PK's had was met name het wegrijden en inhalen erg lastig, maar uiteindelijk is het allemaal goed gegaan.

Zijn er hier inmiddels meer mensen die een aanhangwagen rijbewijs hebben?
Technically speaking, Whiskey is a solution.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by flex » Tue Oct 25, 2016 11:37 am

B-E bedoel je? Ik niet.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Damic
Posts: 210
Joined: Wed Jul 27, 2016 5:56 pm
Location: Mechelen [BE]
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Damic » Tue Oct 25, 2016 4:18 pm

Ik had bijna een C
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Jeroen » Tue Oct 25, 2016 8:58 pm



:D
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Jeroen » Wed Oct 26, 2016 1:35 am

Ik ging eigenlijk slapen, maar wilde dit toch afmaken:
What goes up must come down...

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by kalme nelis » Wed Oct 26, 2016 6:30 am

Wanneer je steeds een stukje van een gevecht verder neemt zie je de vloer telkens verder afbladeren :D

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Jeroen » Wed Oct 26, 2016 8:12 pm

Dat wordt wel een onderdeel van de volledige video. In dit filmpje zijn de gevechten al op volgorde, op de laatste na.
What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by MJM » Thu Oct 27, 2016 8:30 pm

kos wrote:Zijn er hier inmiddels meer mensen die een aanhangwagen rijbewijs hebben?
Ik helaas niet, maar het staat wel op mijn wensenlijstje.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by kenshee » Thu Oct 27, 2016 9:10 pm

Ik vond het een heel leuk evenement, alsook een toffe introductie (voor mij) tot het hele event-gebeuren :-).

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests