22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Carlijn » Fri Oct 21, 2016 9:39 am

Succes met je gesprek!
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by maddox » Fri Oct 21, 2016 10:12 am

Dank je.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Esther
Posts: 81
Joined: Tue Nov 27, 2012 1:25 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Esther » Fri Oct 21, 2016 10:55 am

We zien jullie morgen :-)

(ja ik weet het; eindelijk weer ns)
We don't stop playing because we grow old,
we grow old because we stop playing

- George Bernard Shaw -

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by kenshee » Fri Oct 21, 2016 11:17 am

Ik zal vandaag niet kunnen helpen, ik zit in hetzelfde bootje als Damic...

@Mario: veel succes!

User avatar
Damic
Posts: 210
Joined: Wed Jul 27, 2016 5:56 pm
Location: Mechelen [BE]
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Damic » Fri Oct 21, 2016 7:48 pm

/me staat ingepakt en opgeladen klaar :D
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Frank » Fri Oct 21, 2016 8:23 pm

Klein vraagje, zijn er tafels aanwezig of zelf meenemen ?

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by kalme nelis » Fri Oct 21, 2016 8:36 pm

Werkbanken werden geregeld volgens Jeroen op pagina 3

Doordat er VEEL MEER tijd in de herbouw van Bulls It is gaan zitten is mijn deelname beperkt tot een FW en een BW.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Jeroen » Fri Oct 21, 2016 9:50 pm

Sorry for this last minute update. I just got back from the EXPO and received our parking and entry tickets.

Parking will be at P4 ! It is gone be a bit hectic, so please be patient. I will be there around 8.30 myself to give out the tickets and entry card. Any trouble, give me a call
What goes up must come down...

User avatar
Damic
Posts: 210
Joined: Wed Jul 27, 2016 5:56 pm
Location: Mechelen [BE]
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Damic » Sat Oct 22, 2016 6:10 am

P4 is wel logischer voor ons :) moeten we niet door de main hall.
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

User avatar
Damic
Posts: 210
Joined: Wed Jul 27, 2016 5:56 pm
Location: Mechelen [BE]
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Damic » Sun Oct 23, 2016 6:17 am

Zaterdag was al leuk, scrustie heeft het een beetje overleefd alleen de wielen :bleh:
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by kalme nelis » Sun Oct 23, 2016 9:18 pm

Net weer terug thuis met een moe en voldaan gevoel.

Op de stuurissue (links is rechts, rechts is links) na heeft de revisie van Bulls it het niet slecht gedaan. De wielen moeten beter en ik heb verse loctite nodig voor hun ophanging maar het is een goede basis. Hopelijk vind ik binnenkort de tijd om hem echt af te maken zodat deze gewoon klaar voor een volgend event staat.

Iedereen hartstikke bedankt voor een gezellig event, de opbouw en de afbouw.
De tv schermen waren top en zou ik persoonlijk graag zien terugkeren bij andere beursen.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by flex » Sun Oct 23, 2016 9:56 pm

Top weekend geweest.
Het opbouwen ging goed. het kopieren van de vloer ging soepel. Volgende keer toch maar weer OSB....
Licht, geluid en video waren goed geregeld. Het wordt met de keer mooier :)
De arena deur deedt het goed. Geen echte problemen gehad met dat de deur niet zonder gereedschap open wilde.
Voor het eerst in tijden ook weer een runaway/beserker bot (Brobot) welk door Hanibalito gelukkig klem gereden kon zodat ik hem nog veilig kon deaktiveren :)
Het timen van de lichten met het audio/video startsignaal blijft wel wat lastig....
De duitse tv crew liep niet bijster in de weg gelukkig.
Het publiek vond ons blijkbaar erg leuk aldus de organizer van Facts. En er waren zo'n 45000 bezoekers dit weekend.
Grote kans dat we er in April ook weer bij mogen zijn, dus start de bouw (planning) maar vast :): )
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Jeroen » Sun Oct 23, 2016 11:17 pm

Iedereen weer bedankt voor een geslaagd weekeinde!
Niels bedankt voor de arena taken, chapeau voor je scherpte bij het activeren, en deactiveren. Jeroen vd Loo bedankt voor het vervoer van de arena. Deelnemers uit alle landen bedankt voor wederom een top show! En natuurlijk iedereen die kwam helpen bij de op en afbouw bedankt :)

Ondanks dat het een en ander wel is goed gekomen zag ik toch veel slechte zaken dit weekeinde. De schermen waren leuk, en zijn ook door de organisatie betaald, maar helaas had de camera een dode hoek. Ik heb opnames gemaakt, maar helaas zonder geluid. De beelden vallen daardoor erg tegen. Wellicht kan ik er wat leuks van maken, maar toch... Het een en ander was niet voldoende door getest. Voor een volgende show wil ik dan ook echt toe naar een automatisch systeem wat ligt, geluid, video en recording automatisch met 1 druk op de knop start, en stopt. En ook met een druk op de knop door niels kan worden gedaan. Verder wil ik graag een banner rondom de bovenkant van de arena, om het een en ander wat aan te kleden. Dit had ik al in de planning voor dit event, maar de banners konden niet gedrukt worden zoals ik dat wilde in het tijdbestek, voor een normaal budget.

Aandachtspunten voor de volgende keer : Meer crew, het ontbreken van marien werd zondag goed opgevangen door Mischa (waarvoor dank ) en Zaterdag door iedereen. Maar de show moet iets vloeiender voor het publiek, ook waren de sessies soms erg lang. Ik zou dan liever meer korte shows doen. ( note to self, plannen die shit vooraf beter) Wat me dan ook op het volgende brengt : De hele tent moet wat netter worder aangekleed. Geen kabels overal kris kras, niet overal hoopjes zooi. Hier was ik zelf ook aansprakelijk voor, kwestie van tijd die vrijdag niet goed benut werd door geneuzel.

Logistiek was ook drama zaterdagochtend, de deur die maar even open ging, en vanavond ook best laat weer voor we eruit konden...

Excuses aan Walter en zijn team, die voor een Ant competitie kwamen, die niet van de grond kwam. Ik ga vanaf volgend event hier meer focus op leggen. Daarvoor kan ik wel hulp gebruiken van iemand die zich geroepen voelt om de ant competitie te runnen, en aandacht wil geven aan een nieuwe ant arena.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by maddox » Sun Oct 23, 2016 11:53 pm

Meer schermen en camera's of deftige tribunes. Nu stonden mensen 8 rijen dik rond de 3 zijdes van de arena en zag de eerste rij maar een deel van de actie. De rest probeerde te volgen op de 2 schermen die er hingen.
Een tribune kost veel moeite, plek en bijhorende fondsen.
Schermen zijn al een pak minder moeite en kosten. Een HD ready scherm van 1 jaar geleden is goed genoeg om op een afstand naar te kijken en kost in verhouding bitter weinig en gaat gerust een paar jaar mee. Ook kwa plaatsing is het weinig moeite.

Een idee dat Niels en ik net hadden. Hang een paar gopro's of dergelijke camera's in de arena, en laat 1 persoon die tijdens het gevecht geen directe taken heeft de beelden volgen, en de selectie maken ter plekke. 1 beeldscherm met X camera's tegelijk, en 1 beeldscherm(gekoppeld met de publieksbeeldschermen) dat de actie gefilmd volgens de "regisseur" weergeeft aan't publiek.

De kabels. Ik weet zowat zeker dat Team RCC de bevindingen van Bronebots ook heeft gedeeld met het DRG. Om kabels op de vloer te vermijden moeten we of onder de vloer gaan, of in de lucht. Wat palen met daartussen de bekabeling gespannen is geen slecht idee.
Misschien te combineren met de standaarden van de extra TV schermen?

Pits. Het is moeilijk in te schatten welk team hoeveel plek nodig heeft.
Ik weet dat team RCC een slokop is, maar we brengen dan ook een hoop machines en gereedschap mee.
1 mogelijke oplossing. Op voorhand uittekenen waar en wie komt te staan met welke machines, en ergens een verloren hoekje houden voor "overflow". En dat goed doorgeven aan de teams.

Deuren/doorgang ter opbouw/afbraak. Daar hebben we weinig invloed op tenzij we de "overkopelende" organisatie willen intimideren en wegjagen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Damic
Posts: 210
Joined: Wed Jul 27, 2016 5:56 pm
Location: Mechelen [BE]
Contact:

Re: 22-23 Oktober Facts 2016 Gent

Post by Damic » Mon Oct 24, 2016 5:46 pm

flex wrote:Top weekend geweest.
Het opbouwen ging goed. het kopiëren van de vloer ging soepel. Volgende keer toch maar weer OSB....
Licht, geluid en video waren goed geregeld. Het wordt met de keer mooier :)
De arena deur deed het goed. Geen echte problemen gehad met dat de deur niet zonder gereedschap open wilde.
Voor het eerst in tijden ook weer een runaway/beserker bot (Brobot) welk door Hanibalito gelukkig klem gereden kon zodat ik hem nog veilig kon deactiveren :)
Het timen van de lichten met het audio/video startsignaal blijft wel wat lastig....
De duitse tv crew liep niet bijster in de weg gelukkig.
Het publiek vond ons blijkbaar erg leuk aldus de organizer van Facts. En er waren zo'n 45000 bezoekers dit weekend.
Grote kans dat we er in April ook weer bij mogen zijn, dus start de bouw (planning) maar vast :): )
Licht en geluid automatiseren he :)
Ik vond persoonlijk wel dat je soms wat last had met de deur, maar dat is mijn gedacht.
Jeroen wrote:Iedereen weer bedankt voor een geslaagd weekeinde!
Niels bedankt voor de arena taken, chapeau voor je scherpte bij het activeren, en deactiveren. Jeroen vd Loo bedankt voor het vervoer van de arena. Deelnemers uit alle landen bedankt voor wederom een top show! En natuurlijk iedereen die kwam helpen bij de op en afbouw bedankt :)

Ondanks dat het een en ander wel is goed gekomen zag ik toch veel slechte zaken dit weekeinde. De schermen waren leuk, en zijn ook door de organisatie betaald, maar helaas had de camera een dode hoek. Ik heb opnames gemaakt, maar helaas zonder geluid. De beelden vallen daardoor erg tegen. Wellicht kan ik er wat leuks van maken, maar toch... Het een en ander was niet voldoende door getest. Voor een volgende show wil ik dan ook echt toe naar een automatisch systeem wat ligt, geluid, video en recording automatisch met 1 druk op de knop start, en stopt. En ook met een druk op de knop door niels kan worden gedaan. Verder wil ik graag een banner rondom de bovenkant van de arena, om het een en ander wat aan te kleden. Dit had ik al in de planning voor dit event, maar de banners konden niet gedrukt worden zoals ik dat wilde in het tijdbestek, voor een normaal budget.

Aandachtspunten voor de volgende keer : Meer crew, het ontbreken van marien werd zondag goed opgevangen door Mischa (waarvoor dank ) en Zaterdag door iedereen. Maar de show moet iets vloeiender voor het publiek, ook waren de sessies soms erg lang. Ik zou dan liever meer korte shows doen. ( note to self, plannen die shit vooraf beter) Wat me dan ook op het volgende brengt : De hele tent moet wat netter worder aangekleed. Geen kabels overal kris kras, niet overal hoopjes zooi. Hier was ik zelf ook aansprakelijk voor, kwestie van tijd die vrijdag niet goed benut werd door geneuzel.

Logistiek was ook drama zaterdagochtend, de deur die maar even open ging, en vanavond ook best laat weer voor we eruit konden...

Excuses aan Walter en zijn team, die voor een Ant competitie kwamen, die niet van de grond kwam. Ik ga vanaf volgend event hier meer focus op leggen. Daarvoor kan ik wel hulp gebruiken van iemand die zich geroepen voelt om de ant competitie te runnen, en aandacht wil geven aan een nieuwe ant arena.
Meen je dat nu alles zonder geluid :( ow en in't vervolg een paar TB aan HDD's meebrengen zodoende dat je alles mooi kunt opnemen ;)
Meer crew: ik heb de zondag heel de tijd niets gedaan en wat gezeten, in't vervolg geef je mij maar iets simpel dat ik kan doen ;)

Moest er de mogelijkheid zijn om op voorrand een foto te maken van elke robot en wat stats bij te plaatsen enzo bij in de pc te zetten zodoende dat de mensen kunnen zien wie tegen wie moet (Battlebots/Robot Wars achtig)

Het word tijd dat ik aan mijn spinner begin :)

ps. we zijn op het werk wat aan't opruimen en raad eens wat we zijn tegengekomen en weg mag :p een WHITE BOARD, ik gaan proberen om dat te redden :)
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 41 guests