Guilford 24 juni

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Guilford 24 juni

Post by Jeroen » Thu Jun 21, 2012 8:34 pm

zal zwaar worden ;) maar ik zal er rond half 6 zijn.
What goes up must come down...

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Guilford 24 juni

Post by iceman » Thu Jun 21, 2012 8:34 pm

ho ho ... doe maar 6 ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Guilford 24 juni

Post by Jeroen » Thu Jun 21, 2012 8:46 pm

mja ben liever een half uur te vroeg, ik ken mezelf :P
What goes up must come down...

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Guilford 24 juni

Post by iceman » Fri Jun 22, 2012 7:45 am

heb je een gps ... die van mij heeft af en toe kuren ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Guilford 24 juni

Post by Jeroen » Fri Jun 22, 2012 12:24 pm

eigenlijk niet voor europa :(
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Guilford 24 juni

Post by Jeroen » Sun Jun 24, 2012 11:41 pm

Even een update voor alle thuisblijvers, we hebben een geslaagd event gehad.
Waarbij de successen eerder persoonlijk waren dan dat ze met trofee 's uitgedrukt worden. Maargoed.
Kort verslag:

Hades en Gravity waren al vroeg op de plaats van bestemming.
Gravity stond er klaar voor, waarbij enkel de flessen gevuld moesten worden. Hades had nog enkele werkzaamheden nodig, onder andere de nieuwe speedcontroller inbouwen en de cilinder terug in elkaar schroeven. Beide waren simpele taken en slaagde direct maar koste wel wat tijd. Deze was er gelukkig.
Ruim op tijd waren dan ook de flessen gevuld en stonden beide machines te wachten op actie.

De trekking was gedaan, en in de eerste show had Hades 2 keer actie en Gravity 1 keer.
Bij het eerste gevecht van Hades bleek bij het oplinken al snel dat er een probleem was met het co2 systeem.
En tijdens het gevecht was er dan ook geen flipper actie. Wel was er een snelle compacte machine te zien. Helaas zonder actief wapen en scremec.

Na het gevecht werd de robot al snel uit elkaar gehaald om de oorzaak te zoeken, deze lag in de burkerts.

Het tweede gevecht, waarbij hades en Gravity samen in een whitboard tegen 2 andere mochten was leuk, Gravity kreeg 1 flip, en werd toen vakkundig tegen de wand aan geflipt. Hier ging het mis, gravity reageerde niet meer, en de flipper bleef open staan. De link lag er uit, later kwam ik er achter dat dit niet het enige was. Hades bleek al snel wel betrouwbaar te zijn in de aandrijving, echter nog geen actief wapen.

Na het gevecht de robots bekeken, hades werd uit elkaar getrokken, nog steeds een probleem met de burkerts mede dankzij mij hoorde ik. Al weet ik niet zeker wat hier van waar was...
Gravity was er erger aan toe. Na het oplinken ging direct 1 motor draaien, ik wist het meteen, sideewinder defect :(. Geluk bij een ongeluk Marco had een spare bij die tot op die ochtend in Hades zat, maar eigenlijk van Jeroen ( kos) was. Na een kort telefonisch overleg met jeroen, heb ik deze mogen lenen.

Goed, ik aan het sleutelen aan Gravity, Marco en stefan aan het werk aan Hades.
Beide robots waren net op tijd klaar om me te doen aan de volgende ronde.
Hades was het eerste aan de beurt, echter bleek al snel dat je soms meer geluk dan wijsheid moet hebben. Waar alle eerdere problemen opgelost waren barste er een slang in Hades. Deze slang zat tussen de fles en de buffertank. Helaas had geen van de andere teams een vergelijkbaar model beschikbaar. Dus Hades lot was besloten. Nog wel twee gevechten, maar zonder flipper. Al met al is gebleken dat de aandrijving, elektronica, bestuurbaarheid, robuustheid en de betrouwbaarheid van het gehele systeem, op de pech met de slang en kleppen na, erg goed zijn. Hades wordt een veel belovende machine, al ben ik en vele met mij nieuwsgierig naar zijn flipkracht.

Terug naar het tweede gevecht van Gravity, dit was een legendarisch gevecht wat mij nog lang bij zal blijven. Het was een competitie gevecht tegen iron ore 5, , Maelstrom en ST Hamer.Helaas had ik de slew / reactie tijd van de sidewinder niet ingesteld, dus reed ik nogal nerveus.

Deze is gewonnen! En daarnaast was het ook de eerste keer dat ik zonder hulp de roamingrobots arena kon uitrijden.
De winst betekende ook direct mijn derde gevecht, de finale!

Finale was tegen Ripper, Maelstrom en iron ore 6.
Deze was voor gravity kort maar krachtig. Hij eindigde niet in de arena maar erlangs. Tussen de staalkabels door.

Al met al een goede dag waarbij we wederom onze krachte en zwakte's hebben mogen ervaren.
Gravity wordt steeds beter, en is er bijna klaar voor. Hades mag zijn flipper nog gaan bewijzen, maar de aandrijving is dik in orde.

Bewegende plaatjes met geluid volgen
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Guilford 24 juni

Post by maddox » Sun Jun 24, 2012 11:54 pm

Ik ben verdorie zeer nieuwsgierig ivm de Burkerts van Hades.

Zoveel kan er in theorie niet mis mee gaan, alhoewel we in Antwerpen ook mogen ervaren dat er rare dingen kunnen gebeuren.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Guilford 24 juni

Post by Jeroen » Mon Jun 25, 2012 12:18 am

What goes up must come down...

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: Guilford 24 juni

Post by Mischa » Mon Jun 25, 2012 12:24 pm

Ziet er zeer goed uit! Alleen dat wippen bij het optrekken kan als het er om gaat spannen je nekken. PulverizeR heeft daar een oplossing voor die hierbij mogelijk ook gaat werken.

Is die robot die in de put verdween voormalig St Agro?
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Guilford 24 juni

Post by leo-rcc » Mon Jun 25, 2012 1:49 pm

Mischa wrote:Is die robot die in de put verdween voormalig St Agro?
Correct, maar het binnenwerk is al aardig veranderd. Doet het goed op het live circuit ook, vorig jaar in de O2 was die top 8 meen ik.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Guilford 24 juni

Post by iceman » Mon Jun 25, 2012 9:06 pm

olla ... net thuis ... beetjke moe ... morgen uitgebreid verslag ... SUPER WEEKEND ... ! ! !
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Guilford 24 juni

Post by Jeroen » Mon Jun 25, 2012 9:35 pm

Mischa wrote:Ziet er zeer goed uit! Alleen dat wippen bij het optrekken kan als het er om gaat spannen je nekken. PulverizeR heeft daar een oplossing voor die hierbij mogelijk ook gaat werken.

Is die robot die in de put verdween voormalig St Agro?
De bedoeling is dat dat elektrisch opgelost wordt door een juiste slew instelling ( of zoiets) Die had ik nog niet goed gezet bij deze tijdelijke speedo.
kwestie van wennen, was dan ook mijn 2e gevecht met deze aandrijving erin.
What goes up must come down...

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Guilford 24 juni

Post by iceman » Tue Jun 26, 2012 8:28 pm

we hebben zelf wat gefilmd maar kwalteit was bar slecht , hier wel wat redelijk duidelijke filmpjes
http://www.youtube.com/user/MicroGravity100
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 43 guests