24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door inventor »

Chaos hier, wielen zijn 5mm te breed voor de wielkassen, en de tent sluit over een kleine twee uur! Nog even hard door knutselen wil Manta morgen nog met de competitie mee doen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door inventor »

Toch gelukt! Manta is er zeer op vooruit gegaan, nieuwe 100mm Colsons, nieuwe stalen tandwielen, nieuwe lagering, nieuwe assen en nu tweezijdig opgehangen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot morgen!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door leo-rcc »

Groeten uit een zonnig Rijswijk. De beurs is wat slecht bezocht maar onze robots trekken nog redelijk wat aandacht. Rick heeft nog een poging gedaan om de bijl van Kashei werkend te krijgen maar helaas. Verder kapt de ESC er regelmatig uit om de een of andere reden dus zetten we Kashei dit weekend niet meer in. Volgend evenement beter.

Van Hannibalito 3 ben ik de gasfles kwijt, maar ik denk dat ik die wel weet te liggen. Dus die flipt vandaag niet, maar dat komt dan morgen wel.

TAN en Spike en AD II rijden en doen hun ding in de ietwat te kleine arena voor hun, wat ook veel bekijks geeft.

Zometeen gaan we weer verder.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Mitchell
Berichten: 168
Lid geworden op: zo mar 14, 2010 11:10 pm
Locatie: Arnhem

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door Mitchell »

hoe is het vandaag gegaan? :)
Mitchell
Berichten: 168
Lid geworden op: zo mar 14, 2010 11:10 pm
Locatie: Arnhem

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door Mitchell »

suc6 weer vandaag :)
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door maddox »

Voor Team RCC was het een pech dag.

De oorzaak van Kashei's perikelen is gevonden. De aandrijving is wat ampere-hongerig. Zwaardere Speedo en bijhorende pantseraanpassing is in gang gezet.

Hannibalito 1 deed een rustige startwedstrijd, tot het gas op was, en onze Engelse vrienden de situatie gebruikten om H I tegen de arenawand rechtop te zetten. Normaal is dat geen probleem, ware het niet dat de rotklappen van die machine 1 las had gebroken. De ophanging van de rechter motor. Die wordt morgen hersteld en versterkt.

H III deed een fantastische eerste ronde. En de geöliede machine die Team RCC is geworden na al die jaren had de robot terug voorzien van gas en aan de lader binnen een paar minuten.
Helaas stond die lader ingesteld op 6 cellen LiFePo4, zoals ze in Kashei liggen. En gebruikt H III een 4 cell pack. Magische rook was het gevolg, en de veiligheid van de A123's is bewezen. Op wat rook, gesmolten krimpkous en 4 opgeblazen cellen na was er geen vuiltje aan de lucht.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door flex »

Mooi event geweest.
Heerlijke vloer om op te werken. en de arena vloer lag er ook weer eens heerlijk strak in.
Ook andere standhouders en stalletjes waren leuk om te zien en bezoeken.
Voro de verandering was het zender debakel eens geen probleem. Vooral ook omdat zo'n beetje iedereen inmidels op de 2.4ghz zit en daar door de enkele die nog op 40mhz zitten meer vrijheid hadden. Uiteraard had onze enige 40mhz zender op bijde kanalen al anderen zitten. Maar ook hier niets dan hartelijkheid. indien nodig kon het 'zend vergunning' knijpertje worden afgehaald bij de trucker die ook het kanaal gebruikte :)

Verder mooie wedstrijden welke gelukkig voor mij als jury OOK bij de wapen loze/arme bots toch wel duidelijke winnaars, ipv 4minuten duwen en trekken :)

Opbouwen en afbreken ging, imho, best lekker en soepel. We hebben het inmiddels al best goed in de vingers :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Mitchell
Berichten: 168
Lid geworden op: zo mar 14, 2010 11:10 pm
Locatie: Arnhem

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door Mitchell »

mooi, heeft er toevallig ook iemand gefilmd?
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door MJM »

Dat was volgens mij een geslaagd evenement. 16 deelnemende feathers, veel leuke gevechten en positive reacties van het publiek.
Ik wil de ploeg die vrijdag heeft opgebouwd, en zondag opgeruimd, hartelijk danken. De arena en de rest van de stand stond er goed bij; ruim en toegankelijk voor publiek en deelnemers. De lift voor de ramen is heel nuttig en het is goed dat de ramen lichter zijn gemaakt. Ondanks dat is het veel werk waarvoor we volgende keer graag nog meer ondersteuning willen.
Ik probeer nu de tussenstand van ons kampioenschap bij te voegen. Aan de top is het spannend. Van de 4 events tellen de 3 beste resultaten mee. Finale ronde: 27 juni in Wormerveer.
Bijlagen
toernooitelling2009-2010FW.zip
FW stand na Rijswijk
(103.23 KiB) 284 keer gedownload
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door MJM »

Zijn er al foto's en films beschikbaar?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Mitchell
Berichten: 168
Lid geworden op: zo mar 14, 2010 11:10 pm
Locatie: Arnhem

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door Mitchell »

ik hoop een filmpje :P
kalme nelis
Berichten: 1708
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 8:37 pm
Locatie: wormer
Contacteer:

Re: 24-25 april 2010 - Rijswijk - FW, RW - FCC

Bericht door kalme nelis »

...Ik heb de geleende camera ingeleverd en zal eind deze week die beelden krijgen (mis zelf de software en hdmi aansluiting om het te doen) Zodra ik ze heb zullen ze op het robotwars kanaal op youtube geplaatst worden...