MSR-RCR Dubbel RC Schakelmodule, 15EUR

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Jim
Posts: 374
Joined: Sun Mar 11, 2007 3:01 pm
Location: Anna Paulowna

Post by Jim » Mon Mar 23, 2009 8:18 pm

is dit nou een relais of een speedo, ik bedoel kan die alleen maar vol/uit of ook daar tussen in?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Mar 23, 2009 9:20 pm

Relais. 2 wisselrelaitjes. Ze kunnen aan en uit schakelen.
Niks dat ze met het voltage kunnen doen tenzij je de relais wil uitbranden.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
wisefire
Posts: 228
Joined: Thu Aug 25, 2005 3:40 am
Location: Schagen

Post by wisefire » Mon Mar 23, 2009 11:51 pm

ik heb geen atmel programmer liggen, bovendien heb ik ook de programeer omgeving niet daarvoor geinstalleerd.. wel de PIC omgeving van microchip.. maar daar draaien die dingen net niet op.. :D
Mischa wrote:Ik heb er zo één meegenomen dit weekend, van mij mag je er mee aan de gang. Kijken of het wat voor je is.
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Tue Mar 24, 2009 7:29 am

Het programeren zou ik inderdaad thuis moeten doen. Echter kan ik wel ter plekke aan het programma werken, dus eventueel op een event zelf. Mochten er wat kleine dingen veranderd moeten worden.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Jul 22, 2009 9:06 am

ik wil ook wel graag zo'n switch, waar kan ik het geld naartoe overmaken :)

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed Jul 22, 2009 4:13 pm

Dit geld even voor iedereen, niet alleen WJ.

Er zijn nu een aantal mensen in het bezit van deze schakelaars en deze zijn met een aantal op en aanmerkingen gekomen. Ik ben dus bezig met een nieuwe firmware update voor de switch wat het schakelpunt sneller en nauwkeuriger moeten maken. De failsafe zal er wel uit gehaald worden, tenzij daar nog behoefde aan is.

Ik schat dat tegen het weekend de nieuwe firmware voltooid en getest is en dan zal ik ze weer 'verkopen'.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Jul 23, 2009 8:55 am

Het weghalen van de failsafe, houd dat in dat ik met de RB6000 ontvanger dan nog wel steeds een failsafe heb als ik deze schakelaars gebruik?
Hoe dan?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Thu Jul 23, 2009 9:08 am

Zeker Mischa, de BR6000 is specifiek met dat in gedachte geprogrameerd. Als het signaal wegvalt gaan die naar de 0 stand.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 23, 2009 9:08 am

De failsafe functie heeft nul comma nul nut achter een BR6000 want de BR6000 is degene die het failsafen doet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Fri Jul 24, 2009 11:37 am

Mooi, niks aan het handje dus! (Ik heb nog twee van deze schakelingen in bestelling staan he)
Hoe dan?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Fri Jul 24, 2009 2:47 pm

Mischa wrote:Mooi, niks aan het handje dus! (Ik heb nog twee van deze schakelingen in bestelling staan he)
Dat weet ik, je bent niet de enige.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Thu Jul 30, 2009 1:44 am

Ik wil er graag 4 bestellen!

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Jul 30, 2009 10:47 am

Whoa, dan moet ik zelf maar eens onderdelen bij gaan bestellen!

De firmwareupdate is voltooid. Hij schakelt nauwkeuriger en sneller, maar de failsafe is er uit gehaald!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Sun Aug 02, 2009 8:50 pm

Mijn aanbevelingen zijn eigenlijk dat dat schakelaartje beter vervangen kan worden door een "hardware" jumper.. Dus met 2 pinnentjes.. Het ziet er wel leuk uit zo en zal vast wel werken. Maar is een zwak plekje. ;)
En het ic voetje. Erg goed voor service.. Maar ik heb een speedo waarvan de eprom nog steeds ergens in de UK arena vloer rond zwerft ( als die nog bestaat ;) ) Die kan eruit springen dus ;)

Ook mogen mijn versie's zonder schroef aansluiting. ( ik ga ervanuit dat je ze zelf soldeert? )

Dat de failsafe eruit is is alleen maar goed. Aangezien die toch in mijn zender zit.

( owja wat is de levertijd? )
Last edited by Jeroen on Sun Aug 02, 2009 8:54 pm, edited 1 time in total.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Aug 02, 2009 8:53 pm

Jeroen wrote:Mijn aanbevelingen zijn eigelijk dat dat schakelaartje beter vervangen kan worden door een "hardware" jumper.. Dus met 2 pinnentjes.. Het ziet er wel leuk uit zo en zal vast wel werken. Maar is een zwak plekje. ;)
Voor het instellen zal de schakelaar ongeveer 5 seconde lang ingedrukt moeten worden, dus mocht hij door trillingen/klappen verbinding maken is dit geen probleem omdat dit niet voor 5 seconden lang zal gebeuren!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests