computer wetenswaardigheden.

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

MJM
Moderator

Post by MJM » Sun Oct 19, 2008 5:25 pm

Ik denk idd dat dat het is. MS Outlook doet het wel bij ongeveer 30 adressen per keer, kan dat?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex

Post by flex » Sun Oct 19, 2008 5:35 pm

het is nu makelijk om MS af te kraken... Maar ik weet niet wat outlook als max. aan kan.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Wed Nov 26, 2008 11:06 am

Het zou kunnen dat er mensen zijn zoals ik die een faktuur binnen hebben gekregen van 'Scrappy's Electronics' voor 166,15. Dit is een valse faktuur die verstuurd is aan huidige en voormalige klanten van Opus Supplies. Betaal deze faktuur niet, en mocht je al betaald hebben, laat deze onmiddelijk storneren door je bank.
Opus Supplies wrote:Belangrijk bericht: Valse facturen van Scrappy’s Electronics

Maandag, 24 november 2008

Sinds zaterdagmiddag 22 november hebben zich enkele tientallen verontruste klanten bij ons gemeld die valse facturen hebben ontvangen van Scrappy's Electronics. Het betreft facturen voor een bedrag van € 166,15 voor een “Sony dvd box 100 rewritable 3x” die Scrappy's Electronics aan u zou hebben geleverd. Voor meer informatie verwijst de factuur naar een 0900-nummer dat 80 cent per minuut kost. Wij verzoeken u de valse facturen niet te betalen. Mocht u naar aanleiding van de valse factuur inmiddels al een betaling hebben verricht, dan kunt u uw bank verzoeken het bedrag te laten storneren (teruggestorten).

Wij vermoeden dat Scrappy's Electronics voor het verzenden van de valse facturen gebruik heeft gemaakt van de klantgegevens uit een oud klantenbestand van Opus Supplies. Wij hebben nog niet kunnen vaststellen hoe Scrappy's Electronics de beschikking heeft weten te krijgen over een deel van onze klantgegevens, maar duidelijk is wel dat het uitsluitend naam- adres- en woonplaatsgegevens betreft. Bank- en creditcardgegevens worden door ons niet bewaard of opgeslagen. Scrappy’s Electronics kan dus niet middels automatische incasso bedragen van uw rekening laten afschrijven.

Wij zijn er uiteraard erg van geschrokken dat onze klantgegevens op deze wijze misbruikt zijn. Opus Supplies hanteert een zeer streng privacybeleid. De veiligheid en beveiliging van persoonsgegevens heeft bij ons altijd de allerhoogste prioriteit en uw persoonlijke informatie wordt niet verkocht of doorgegeven aan derden. Wij doen er dan ook alles aan om te voorkomen dat derden kennis kunnen nemen van onze klantgegevens.

Uiteraard hebben wij naar aanleiding van de meldingen die bij ons zijn binnengekomen direct maatregelen genomen. Zo hebben wij inmiddels strafrechtelijk aangifte gedaan bij de politie, die de zaak thans onderzoekt. Voor het persbericht van de politie verwijzen wij u naar de volgende link: http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid ... ronics.asp. Verder hebben wij contact opgenomen met de OPTA die het 0900 nummer dat op de valse facturen vermeld werd inmiddels heeft afgesloten.

Zodra er meer informatie is, zullen wij daar zo spoedig mogelijk over berichten.
Voor de goede orde, Opus is al jaren een bekend en gerenommeerd bedrijf en heeft zelf niets te maken met deze facturen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex

Post by flex » Thu Dec 18, 2008 12:33 am

Voor de case-mod geeks onder ons:
http://www.coolermaster.com/microsite/C ... uction.pdf
http://www.coolermaster.com/microsite/C ... COSMOS.pdf

Knutsel je eigen papieren Coolermaster pc behuizing.
Niels Schotten

Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

flex

Post by flex » Sat Apr 18, 2009 8:01 pm

op m'n vaders vista systeem komt een melding van een virus/trojan (comsa32.sys).. avg helpt niet. PC tools spyware tool er op (v6) die aan de gang. vind een beestje (comsa32.sys, xhxh.exe) op het systeem dat maar niet weg wil. zelf ff sleutelen aan de file en een scan later heet het systeem schoon. dus we rebooten. Overigens de pc al enkele scans lang losgehaald van het internet..
vista start op en komt met een melding dat er wat omzeep is waardoor er een verivicatie niet klopt. hier komt hij maar niet ui. dus reboot naar save mode. en omdat vista PC tools, ouder dan v4, iet goed vind, wij draaien dus v6.. toch maar de spyware tool er af gegooit. pc start nu wel op met als resultaat dat AVG 8.5 zo'n beetje alle exe files als geinfecteerdt beschouwd. van pegasus mail tm ieexplorer, notepad en wat al niet meer..... Heel vreemd...
Niels Schotten

Babeth

Post by Babeth » Thu Jul 30, 2009 1:50 pm

Ben happy happy al mijn oude bestanden aan het uploaden op de nieuwe computer. Ze werden op mirakuleuze wijze gered en ik ben überhappy (er is een roboteer die mijn eeuwige dankbaarheid heeft...).
Nu altijd een back-up op externe harde schijf maken sè, dan kan het hartezeer van dataverlies door een ontplofte computer mij niet meer overkomen.
Gelukkig komt mijn nieuw externe harde schijfje met een eigen programma die automatisch back-ups kan maken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

flex

Post by flex » Thu Jul 30, 2009 4:05 pm

welke recovery sw is er gebruikt?
Ik heb er nodig om m'n hdd terug te halen.
door een switch van sata naar ahci en terug naar sata lijkt de ntfs tabel zoek te zijn geraakt. maar de data is er nog.
Ik had een proggie die dat aantoond. maar dat was een trail/demo en kon dus niks terug halen... (en geen werkende crack/serial voor te vinden)
Niels Schotten

Jeroen

Post by Jeroen » Thu Jul 30, 2009 5:25 pm

flex wrote:welke recovery sw is er gebruikt?
Ik heb er nodig om m'n hdd terug te halen.
door een switch van sata naar ahci en terug naar sata lijkt de ntfs tabel zoek te zijn geraakt. maar de data is er nog.
Ik had een proggie die dat aantoond. maar dat was een trail/demo en kon dus niks terug halen... (en geen werkende crack/serial voor te vinden)
Probeer de Recovery Is posible (R.I.P) Live cd maar eens.
Geheel gratis, opensource en je OS start op vanaf een cd.

Daarna heb je je diverse tools om vanalles te bekijken en direct copieren naar een usb stick externe HD netwerk whatever.
http://www.tux.org/pub/people/kent-robo ... linux/rip/

flex

Post by flex » Mon Oct 12, 2009 10:44 am

Iemand ideeen:
op kantoor kunnen we met onze pc's niet op de site www.mptbv.nl komen. neem ik m'n eigen laptop en die via ons netwerk naar die site kom ik er wel op.heel vaag. en vandaag kwam ik er achter dat m'n email naar hun ook niet aankomt.
Niels Schotten

iiyama87

Post by iiyama87 » Mon Oct 12, 2009 11:06 am

Start -> Uitvoeren
Typ 'cmd' of 'command' in
Typ in het consolevenster 'ipconfig /flushdns'
[url=http://www.team-rcc.org]Team RCC[/url]

flex

Post by flex » Mon Oct 12, 2009 11:10 am

Helaas, geen soelaas :(
Niels Schotten

MJM
Moderator

Re: computer wetenswaardigheden.

Post by MJM » Sun May 06, 2018 11:35 am

Ik ben op zoek naar een goede, betrouwbare VPN leverancier. Welke ervaringen hebben jullie?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Mon May 07, 2018 9:36 am

Tunnelbear werktte altijd goed voor mij.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Damic

Post by Damic » Sun Jun 17, 2018 8:47 pm

flex wrote:
Mon Oct 12, 2009 10:44 am
Iemand ideeen:
op kantoor kunnen we met onze pc's niet op de site www.mptbv.nl komen. neem ik m'n eigen laptop en die via ons netwerk naar die site kom ik er wel op.heel vaag. en vandaag kwam ik er achter dat m'n email naar hun ook niet aankomt.
Op het werk staat een proxy server gelinkt aan ee nfirewall enzo en als je inlogt via de proxy worden ook al je request gescreened en als je gje gewone laptop inplugt werkt alles gewoon omdat de proxy word gebypassed? Dat is een "veilig" netwerk :shock:

leo-rcc wrote:
Mon May 07, 2018 9:36 am
Tunnelbear werktte altijd goed voor mij.
Is nu van McAffee dus amerikaans en die staan onder patriot act dus of het nog wel veilig is is een andere vraag.

LTT (LinusTechTips) maakte altijd reclame voor hun en gebruikte het ook als ze in het buitenland zaten *broke up vid*, maar nu zijn ze over naar PIA https://www.privateinternetaccess.com
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

MJM
Moderator

Post by MJM » Tue Jun 19, 2018 9:42 pm

Ik heb NordVPN aangezet. Lijkt het okee te doen.
Marien
Roboteer

Post Reply