huisdieren...wat moet je ermee ;)
Moderator: Moderators
Re: huisdieren...wat moet je ermee ;)
Huize Chaos heeft vanavond 2 nieuwe feliene bewoners bijgekregen: Gorgor en Rikishi. Ze zijn nog wat schuw voor mensen (zaten in een groep zwerfkatten) maar voelen zich na een uurtje al héééélemaal thuis... joenges, kunnen die klein mannen frètten zeg* !!!
(* vertaling: "jeetje, wat kunnen die kleintjes doorkanen")
Gorgor is een halflangharig (vermoedelijk zit er Coone of Boskat in de voorouderboom) oranje-wit mormel met schattige toefjes haar dat uit z'n oren piekt, Rikishi is een oranje-witte tabby en wat kleiner van bouw (ook wat banger). Er zijn al foto's genomen maar de schatjes staan er niet op hun best op, ze zijn nog volop de boel aan het verkennen, en aan het wennen aan die rare mensen en vooral aan die grote andere katten. Ik heb enkele foto's op mijn facebook gezet (hier).
(* vertaling: "jeetje, wat kunnen die kleintjes doorkanen")
Gorgor is een halflangharig (vermoedelijk zit er Coone of Boskat in de voorouderboom) oranje-wit mormel met schattige toefjes haar dat uit z'n oren piekt, Rikishi is een oranje-witte tabby en wat kleiner van bouw (ook wat banger). Er zijn al foto's genomen maar de schatjes staan er niet op hun best op, ze zijn nog volop de boel aan het verkennen, en aan het wennen aan die rare mensen en vooral aan die grote andere katten. Ik heb enkele foto's op mijn facebook gezet (hier).
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
prachtig poesje.
Ik leg het uit.Ik begon het merken dat mijn poesje (Kora Brits korthaar/Noorse boskat Siley bily) sinds september. zij weiger om voedsel. Ik had het besloten om naar dierenarts. dokter zegt het fraai met poesje. gaat het in alles in orde... alleen ze heeft last van hormoon. Ik twijfel het nog steeds Ik dacht het gewoon laten gebeuren. oktober: Ik merkt het dat ze nog mager worden. en ook ze pist overal mijn bed, eigen mand, papierbak. Ik twijfel het of ik vergeten wcbakje laten schoonmaken. Ik zag maar die zonet schoon is. Ik snap het echt niet. Ik nam mn poesje naar dierenarts. Ik hoorde dat ze alles in prima... alleen nog steeds hormoon. Ik moet steriliseren/castreren informatie rondgekeken. Ik probeerde om andere voedsel te geven. Ik zag gaat ze wel beetje eten. Ik dacht het langzaam komt wel in goed... tot nu heden. nog mager... maar ze loop het prima. snelle rennen en zoveel geslapen... zij verloor het gewichten. Ik besloot het echt naar andere dierenarts dat ze duurste is maar professional behandelen. Ik hoorde het vandaag dat ze gaat het niet zo goed... ze moest naar operatie... dokter zegt het misschien hartproblemen of ook opblaasonsteking.
Morgen hoor ik het wel uitslag... Ik duim het voor mijn poesje hopelijk blijven.. ze is 1.3 jaar oud. Ik baal het rest..
Ik leg het uit.Ik begon het merken dat mijn poesje (Kora Brits korthaar/Noorse boskat Siley bily) sinds september. zij weiger om voedsel. Ik had het besloten om naar dierenarts. dokter zegt het fraai met poesje. gaat het in alles in orde... alleen ze heeft last van hormoon. Ik twijfel het nog steeds Ik dacht het gewoon laten gebeuren. oktober: Ik merkt het dat ze nog mager worden. en ook ze pist overal mijn bed, eigen mand, papierbak. Ik twijfel het of ik vergeten wcbakje laten schoonmaken. Ik zag maar die zonet schoon is. Ik snap het echt niet. Ik nam mn poesje naar dierenarts. Ik hoorde dat ze alles in prima... alleen nog steeds hormoon. Ik moet steriliseren/castreren informatie rondgekeken. Ik probeerde om andere voedsel te geven. Ik zag gaat ze wel beetje eten. Ik dacht het langzaam komt wel in goed... tot nu heden. nog mager... maar ze loop het prima. snelle rennen en zoveel geslapen... zij verloor het gewichten. Ik besloot het echt naar andere dierenarts dat ze duurste is maar professional behandelen. Ik hoorde het vandaag dat ze gaat het niet zo goed... ze moest naar operatie... dokter zegt het misschien hartproblemen of ook opblaasonsteking.
Morgen hoor ik het wel uitslag... Ik duim het voor mijn poesje hopelijk blijven.. ze is 1.3 jaar oud. Ik baal het rest..
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.
- leo-rcc
- Site Admin
Sterkte Ridouan, ik hoop dat het goed komt.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Ridouan, wij hadden zoiets met ons Frankette, die had Feline infectieuze peritonitis: ze sliep veel, plaste overal,vermagerde sterk... en dat was dodelijk. Vraag daar eens achter, of is het misschien nierproblemen (wat gelukkig wel nog te behandelen is) ?
We voelen heel sterk met je mee...
We voelen heel sterk met je mee...
Ik was met mijn vriendin samen naar Dierenarts. Ik hoorde dat poesje rongerfoto(weet ik niet woord) ze heeft primaa maar ze heeft tekort longen uit luchten. ze heeft moeite om adem houden. Dat blijkt was ze al dat met geboorte dat ze last van. ze heeft tijdje met geboren is het ziekte. Lijkt het me erg sterkt dat onbetrouw van eigenaar die 10 poesje en overal stink. en 5 bench bij poesje.... Ik herinner nog heel goed nauwelijks. ze heeft hart problemen. dus ze moeten medicijnen voor hart levenslang. Dokter heeft mijn kora geprobeerd checken of ze plaste in bak. om urine onderzoeken... het was niet gelukt Ik moest urinedoos meenemen. ik heb met poesje meegenomen. toen kwam ik even thuis. ik zag kora zoekt een wc(eigen wc tuurlijk) Ik heb urine opnemen. meteen ging ik naar dierenarts. half uur later hoorde ik dan dat ook nog slecht nieuws. ze heeft opblaasonsteking. Dokter denk het dat niet langer blijven leven. maar laten we hopelijk duim voor Kora...
dat kost het veel betalen. Ik vond het erg moeilijk om accepteren dat kora 1 jaar oud is. ....
Leo, babeth dankje
dat kost het veel betalen. Ik vond het erg moeilijk om accepteren dat kora 1 jaar oud is. ....
Leo, babeth dankje
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.
Het is nooit leuk met huisdieren als ze ziek zijn! Sterkte.
What goes up must come down...
Levi zat mooi te poseren, maar juist als je de camera pakt staatie op...;

Hoe dan?
Tof, katten die hun maaltijd meebrengen.
Deze ochtend, ik ga de werkplaats in op zoek naar een trechter (ruitenwisservloeistof in de wagen bijvullen), hoor ik zo'n sappige "splertttsss" onder mijn Birkenstock. Een stevige veldmuis, dank U wel.
Deur open, platte muis de vrije natuur in. Ligt er een forse duif in de tuin, pluimen overal. Ja lap, nog een dooie duif erbij. (al de 2de in evenveel weken)
Wil die opruimen. Leeft dat beestje nog. Geringd en gechipped...
Om een lang verhaal kort te houden, 1 bezoek aan de dierenarts later zitten we nu met een grondig ontsmette duif in een krat , te proberen de eigenaar te bereiken. Telefoonnummer staat op 2 vleugelpennen. Handig toch.
Deze ochtend, ik ga de werkplaats in op zoek naar een trechter (ruitenwisservloeistof in de wagen bijvullen), hoor ik zo'n sappige "splertttsss" onder mijn Birkenstock. Een stevige veldmuis, dank U wel.
Deur open, platte muis de vrije natuur in. Ligt er een forse duif in de tuin, pluimen overal. Ja lap, nog een dooie duif erbij. (al de 2de in evenveel weken)
Wil die opruimen. Leeft dat beestje nog. Geringd en gechipped...
Om een lang verhaal kort te houden, 1 bezoek aan de dierenarts later zitten we nu met een grondig ontsmette duif in een krat , te proberen de eigenaar te bereiken. Telefoonnummer staat op 2 vleugelpennen. Handig toch.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Helaas heeft het beestje de nacht niet overleefd.
De eigenaar heeft vanochtend nog gebeld, en hij vond het wel vriendelijk om het geprobeerd te hebben.
De eigenaar heeft vanochtend nog gebeld, en hij vond het wel vriendelijk om het geprobeerd te hebben.
Dierenarts koste ons niks. Die kerel is zeer geschikt, en doet niet moeilijk. Natuurlijk, als de duif meer werk dan een potje jodium had gekost had het een ander verhaal geweest.
De dierenarts zou die duif zelfs bijgehouden hebben als er niet diezelfde ochtend eerder al een gewonde hond en 2 gewonde katten waren binnengebracht. Hij heeft maar een beperkt aantal kooien, en staat er alleen voor... En het is niet de eerste keer dat er een gewond op straat gevonden dier werd binnengebracht en men niet hoefde te betalen (zoals met onze kat Bean Sidhe toen buren van enkele huizen verder hem van de straat hadden opgeraapt na een ongelukkige ontmoeting met een doorrijder, waarna de politie hen vriendelijk naar de dichtsbijzijnde dierenarts bracht die dus onze kat gratis verzorgde maar hoewel de kat hem bekend voorkwam zich helaas niet kon herinneren dat-ie van ons was en het die arme mensen ook niet kon zeggen... afijn, goed nabuurschap kan wonderen doen en een dag later hadden we hem terug... toen wij daarna aanboden alsnog te betalen voor de gegeven behandeling weigerde hij vriendelijk. Dit is dezelfde dierenarts die mij korting gaf toen ik een zwerfkatje liet steriliseren.).
Maar goed, nu weet ik ook meteen hoe je een gewonde vogel kunt drinken geven.
Kennis vergaren is nooit verloren moeite...
Maar goed, nu weet ik ook meteen hoe je een gewonde vogel kunt drinken geven.

Oeska vandaag moeten laten inslapen :'( Dit weekend zag mijn vader dat ze een bult (achteraf tumor) in haar wang had. Ze was ook weer afgevallen en had weer erg veel last van vocht in haar longen. Vanmorgen naar de dierenarts en besloten het gevecht voor haar te stoppen.
Ik zal je missen meis

Ik zal je missen meis

Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
www.EFWAH.nl
Gecondoleert Carlijn. Arme Oeska. Maar je hebt je best gedaan en de poezelige dame goeie jaren bezorgt.
Ik hoop dat me hetzelfde overkomt
Ik hoop dat me hetzelfde overkomt