garagevloer

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

Post Reply
Carlijn

garagevloer

Post by Carlijn » Fri Feb 03, 2012 2:06 pm

Ik wil de vloer van mijn schuur verbeteren. Op het moment is een betonplaat met kleine oneffenheden, waarvan 1 hoek behoorlijk vochtig is.
Na wat googelen kwam ik op een soort van plastic tegels uit (bv http://www.swisstrax.nl/), special voor garages. Ik heb gemaild en voor lassen en hardsolderen raden ze bescherming van de vloer aan, maar slijpen zou geen probleem moeten zijn (en lassen zou ik toch buiten doen ivm afzuiging)

Prijs is wel wat aan de hoge kant, maar het grote voordeel is dat ik ze zo kan leggen (geen probleem dat de vloer vochtig is en aangezien de schuur nu al vol staat zit je ook niet met droogtijden).

Mijn vraag is of iemand van jullie ervaring heeft met zo'n vloer.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

maddox

Re: garagevloer

Post by maddox » Fri Feb 03, 2012 3:35 pm

Wat noem je "prijzig"?

Ik vind het wel interessant. Lijkt me prima spul. Maar natuurlijk, die gaat niet lang proper of onbeschadigd blijven in een hard gebruikte werkplaats.

Ook is de vraag, hoe goed gaat het blijven liggen als er steekkarretjes en dergelijke over rollen met heavies?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Carlijn

Post by Carlijn » Fri Feb 03, 2012 5:32 pm

Tussen de 500 en 600 euro zou het gaan kosten voor mijn schuur. Egaliseren met egalisatiecement en coating zal wel goedkoper zijn volgens mij. Cement vloer erover (5 cm dik) of normale tegels zeg maar zullen er weer boven zitten denk ik.

Qua heavies erop vervoeren, dat zou geen probleem moeten zijn, het is gemaakt voor auto's ;)
www.EFWAH.nl

maddox

Post by maddox » Fri Feb 03, 2012 6:08 pm

Dan zou ik voor gewone stoeptegel gaan. dunne laag chape op de huidige vloer (veel compactuna erin,dan is het watervaster) en die dunne laag gebruiken als egalisatielaag voor de stoeptegels, die goedkoop en beresterk zijn.

kos

Post by kos » Fri Feb 03, 2012 8:09 pm

Qua kosten ligt eraan hoeveel je zelf kunt doen en of je puin zelf kunt afvoeren. Het beste is de oude vloeruit, folie en isolatie eronder en dan betonvloer met betonmatten erin storten. Ik heb dit bij mijn werkplaatsje gedaan en bevalt goed, ga het nu ook in de berging doen waar het water tussen de stoeptegels naar boven komt.
De stoeptegels gaan eruit, dus die heb ik genoeg in de aanbieding, anders gaan ze naar de stort, maar het zal het vocht probleem niet oplossen.

Die egalisatiemortel valt tegen. Is erg duur (+/-30 euro per zak van 20-25kg) en je hebt een dikke laag nodig wil het uit zichzelf vlaklopen. 3mm dikte is niet genoeg. Bij mijn huiskamervloer was het weggegooid geld. Ik denk dat je voor een garage beter een PU vloercoating van de bouwmarkt kunt gebruiken. Maar ik twijfel of het vocht dan nog wel uit de ondervloer kan.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

Carlijn

Post by Carlijn » Fri Feb 03, 2012 8:44 pm

Stoeptegels zie ik niet echt zitten, wordt de vloer ook meteen een stuk hoger van en de ruimte is al niet zo hoog.
Gehele vloer eruit zal moeilijk gaan, de muren staan namelijk op de vloer. Tevens zal dat een behoorlijke investering zijn waarbij het huis ook niet veel in waarde zou doen verhogen.
www.EFWAH.nl

maddox

Post by maddox » Fri Feb 03, 2012 9:08 pm

En gewoon rubbermat? 1 van mijn leveranciers heeft dat op rol.

MJM
Moderator

Post by MJM » Sat Feb 04, 2012 1:21 pm

Hoe groter de stukken (bv. rubber mat) hoe betaalbaarder het is.
Ik ben zelf kunststof "puzzelstukken" tegen gekomen (zoals: www.flex-tec.nl) die makkelijk leggen, maar ook niet goedkoop zijn. In werkplaatsen, rond verspanende machines, worden goede tegels gebruikt, daar zou ik eerst naar zoeken.
Underlayment (onze arenavloer) is ook bruikbaar en vermoedelijk goedkoper. Door de afmetingen (4' x 8') legt het snel en heeft het eindresultaat minder last van oneffenheden.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Carlijn

Post by Carlijn » Mon Feb 06, 2012 9:12 am

Het nadeel van de rubbermat en underlayment (had ik namelijk ook zelf al als idee gehad), is dat het allemaal direct op de vloer ligt, welke nog vochtig is. Omdat het vocht vanaf mijn buurvrouw komt (die haar woning huurt), is zij nu bezig om dit op te lossen via het huurbedrijf. Alleen die heeft vorige week gezegd dat ze daar voorlopig niks aan doen (ivm de kou en dat de straat open ligt).
Ik had nog wel gedacht om een 'zwevende houten vloer' te maken, Dus balkjes eronder, maar het vocht zit precies op een zijde/hoek en een zwevende vloer moet juist op de rand ook ondersteuning hebben.
www.EFWAH.nl

Post Reply