Bron kwaliteit discussie
Moderator: Moderators
Bron kwaliteit discussie
PS: wat is de kwaliteid in p? 480, 720 of 1080?
Re: DVD's van de eerste 2 nederlandse wars
Het is van een VHS overgezet, dus wat denk jij zelf?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
dan denk ik zelf 720, maar je hebt ook rip klwaliteit dus kan ook 420 zijn
VHS (Video Home System) is een opname- en afspeelstandaard voor videorecorders.
Het heeft een beeldresolutie van 240 beeldlijnen. De eerste VHS-videorecorder werd in september 1976 geïntroduceerd door JVC. Andere formaten zouden volgen, zoals Betamax van Sony en Video 2000 van Philips, maar VHS werd uiteindelijk de algemeen geaccepteerde norm voor de videorecorder na een formaatoorlog. In 1987 kwam een verbeterde versie op de markt onder de naam Super-VHS.
Natuurlijk kan je een VHS upscalen naar 720 of 1080, maar dit heeft geen enkele zin omdat de bron deze kwaliteit niet heeft...Een beeldlijn is een lijn waaruit het beeld op een analoge TV of monitor is opgebouwd. Voor televisie zijn de meest bekende standaarden PAL met 625 beeldlijnen (waarvan 576 zichtbaar) , SECAM Secuential Alternative Mode en NTSC met 525 beeldlijnen (waarvan 480 zichtbaar). In eenvoudige monitoren voor bijvoorbeeld bewakingsdoeleinden worden ook wel kleinere aantallen beeldlijnen toegepast. In het verleden kenden Frankrijk, Luxemburg en Wallonië een systeem met 819 beeldlijnen en in het Verenigd Koninkrijk waren 405 beeldlijnen gebruikelijk.
In 1953 waren er in België voor het eerst zwart-wit televisie uitzendingen. In Nederland was men er 2 jaar eerder mee gestart. In België ontwikkelde men de 5-standaarden TV om ook de uitzendingen in de buurlanden te kunnen ontvangen (PAL 625 lijnen in Nederland en Duistland, SECAM 819 lijnen in Frankrijk). De BRT (Belgische Radio en Televisie) zond uit met 625 lijnen, de RTB (Radio Télévision Belge) in den beginne met 819 lijnen. Het videosignaal kon positief- of negatief gemoduleerd uitgezonden worden; vandaar al die standaarden.
Bij moderne TFT- en LCD-schermen is het begrip "beeldlijnen" niet meer relevant, daar wordt gesproken over resolutie in pixels.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
blue ray geeft een bron van 1080 en sommige dvd's van 720 dus ik kan niet vanaf hier weten wat de pixel rate is 

De bron is een VHS band, dat zegt genoeg!
nee niet echt... maar laten we discussie hier stop zetten voordat het topic wordt gesloten
Ik denk dat ik de regels van het forum na een jaar of 6 wel ken, en daardoor weet ik ook dat enkel deze post niet echt gewenst is. Deze bovenstaande posts zullen hoogstens onder gebracht worden in een nieuw Topic onder SOAP, met de titel 'Bron kwaliteit discussie' ofzo.Mitchell wrote:nee niet echt... maar laten we discussie hier stop zetten voordat het topic wordt gesloten
Re: Bron kwaliteit discussie
Zoals ik al zei...
was ik ook al achter 

Mitchell, de kwaliteit van de video-opnames zelf was al niet wat je tegenwoordig gewend bent. Pixel-rate gaat dus niet veel zeggen... zie het als het volgende: neem een foto die je grootouders van je ouders hebben gemaakt in de jaren '80 en scan die in. Je kunt de pixel-rate nog zo hoog zetten als de Mount Everest, klaarder en helderder gaat die gescande afbeelding niet worden. Dus heeft het geen zin om er een cijfer op te plakken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Ik meen last te hebben van lip-sync problemen met de dvd versie. hebben anderen hier al wat van gemerkt?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
totaal geen problemen hier
-
...ben nog altijd downloadende. Maar iemand vergeet telkens zijn torrent aan te zetten...
Server staat altijd aan 24/7, maar dit is niet het download topic btw
[url=http://www.team-rcc.org]Team RCC[/url]