Wat voor snelle wagen bouw jij?
Moderator: Moderators
Ik wil al tijden aan het ontwerpen gaan, echter wil ik eerst bepaalde koop delen hebben om in te tekenen zodat ik in het ontwerp er rekening mee kan houden. een motorblok is daar een belangrijke start bij. Daar bij nog een diferentieel en delen van de wielophanging (maar wil zelf de A-armen maken)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Ik was laatst bij een gast en die had zo'n super 7 cloon (gok westerfield) met een cbr blok erin. Geen achteruit, maar die had ie ook helemaal niet nodig. Ding kan draaien op een eurocent en anders stap je even uit en duw je m naar achteren. Superlicht dus en met kentekenplaten.
Op volksrod.com is een gast en die wil een motorblok in zijn kever bouwen. Beetje aan de zware kant maar er worden wel wat tips gegeven in dat topic over transmissies en mogelijkheden. Maar dat is natuurlijk America.
http://www.volksrods.com/forum/showthread.php?t=19332
En dat gezegd is er natuurlijk ook de grap van een motorblok in een micro auto. De smart diablo is bv geweldig maar zo zijn er ook fiatjes 500 en mini's met motorblokken erin.
Een heel eigen wagentje bouwen.... zoals gezegd, lastig met typegoedkeuring.
Op volksrod.com is een gast en die wil een motorblok in zijn kever bouwen. Beetje aan de zware kant maar er worden wel wat tips gegeven in dat topic over transmissies en mogelijkheden. Maar dat is natuurlijk America.
http://www.volksrods.com/forum/showthread.php?t=19332
En dat gezegd is er natuurlijk ook de grap van een motorblok in een micro auto. De smart diablo is bv geweldig maar zo zijn er ook fiatjes 500 en mini's met motorblokken erin.
Een heel eigen wagentje bouwen.... zoals gezegd, lastig met typegoedkeuring.
blog my spot or spot my blog
http://art-oddities.blogspot.com/
wat voor snelle auto bouw ik.....
http://1302rs.blogspot.com/
http://art-oddities.blogspot.com/
wat voor snelle auto bouw ik.....
http://1302rs.blogspot.com/
De truuk met de keuring is om in de UK je SVA test te laten doen (slingle vehicle aproval). Dan kan je een UK export kenteken aanvragen en deze moet door de RDW omgezet worden naar een NL kenteken. Je kan ook gelijk door de RDW je kenteken keuring laten doen maar daar zijn de mensen bij de RDW minder happig op.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
- Greasy claw Ruud
- Posts: 620
- Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
- Location: de hel
- Contact:
Ookal is het geen snelle wagen, ik bouw hem wel 

Alu plaatjes terug van de watersnijder!



Stuuring moet ik nog in orde maken, en alles wat je nu nog van hout ziet, wordt van carbon. Voor de rest nog wat minor things. Ik heb woensdag presentatie van het ontwerp. De uitlijning etc heb ik dan nog niet voor mekaar maarja


Alu plaatjes terug van de watersnijder!



Stuuring moet ik nog in orde maken, en alles wat je nu nog van hout ziet, wordt van carbon. Voor de rest nog wat minor things. Ik heb woensdag presentatie van het ontwerp. De uitlijning etc heb ik dan nog niet voor mekaar maarja

Building in progress 10%
- Greasy claw Ruud
- Posts: 620
- Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
- Location: de hel
- Contact:
leuk ontwerp, maar toch een kleine noot van kritiek: Ik had de motor niet rechtstreeks met een snaar verbonden, maar er een tandwiel overbrenging tussen gezet. Dit is beter voor de motor (niet zo belastend). De motor krijgt nu namelijk ook te maken met zijdelingse krachten op de as, en dan vinden ze niet zo fijn....Blade wrote:Ookal is het geen snelle wagen, ik bouw hem wel
Alu plaatjes terug van de watersnijder!
Stuuring moet ik nog in orde maken, en alles wat je nu nog van hout ziet, wordt van carbon. Voor de rest nog wat minor things. Ik heb woensdag presentatie van het ontwerp. De uitlijning etc heb ik dan nog niet voor mekaar maarja
de TeringTukker
De motor doet 600rpm/v @ 12V = 7200RPM. Hij verstookt dan ongeveer 0,9kW. Vrij veel koppel dus. Tandwielen wou ik niet aanbeginnen vanwege tijd-druk en slijtbaarheid. Het was een schoolproject en ik had gewoon niet de tijd om er een mooie tandwielconstructie van te maken.
Daarom heb ik ook gekozen voor een motor met een laag toerental, zodat ik er geen dikke vertraging in hoefde te zetten.
Zo staat hij er nu iig bij. Bijna fertig.
Daarom heb ik ook gekozen voor een motor met een laag toerental, zodat ik er geen dikke vertraging in hoefde te zetten.

Building in progress 10%
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5881
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
WJ's wagen komt langs bij RTL Autowereld die nu aan de gang is.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests