Wat voor snelle wagen bouw jij?

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

Post Reply
flex

Post by flex » Fri Feb 22, 2008 11:58 am

Ik wil al tijden aan het ontwerpen gaan, echter wil ik eerst bepaalde koop delen hebben om in te tekenen zodat ik in het ontwerp er rekening mee kan houden. een motorblok is daar een belangrijke start bij. Daar bij nog een diferentieel en delen van de wielophanging (maar wil zelf de A-armen maken)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

team ODT

Post by team ODT » Fri Feb 22, 2008 12:31 pm

Ik was laatst bij een gast en die had zo'n super 7 cloon (gok westerfield) met een cbr blok erin. Geen achteruit, maar die had ie ook helemaal niet nodig. Ding kan draaien op een eurocent en anders stap je even uit en duw je m naar achteren. Superlicht dus en met kentekenplaten.

Op volksrod.com is een gast en die wil een motorblok in zijn kever bouwen. Beetje aan de zware kant maar er worden wel wat tips gegeven in dat topic over transmissies en mogelijkheden. Maar dat is natuurlijk America.
http://www.volksrods.com/forum/showthread.php?t=19332

En dat gezegd is er natuurlijk ook de grap van een motorblok in een micro auto. De smart diablo is bv geweldig maar zo zijn er ook fiatjes 500 en mini's met motorblokken erin.

Een heel eigen wagentje bouwen.... zoals gezegd, lastig met typegoedkeuring.
blog my spot or spot my blog
http://art-oddities.blogspot.com/

wat voor snelle auto bouw ik.....
http://1302rs.blogspot.com/

flex

Post by flex » Fri Feb 22, 2008 12:36 pm

De truuk met de keuring is om in de UK je SVA test te laten doen (slingle vehicle aproval). Dan kan je een UK export kenteken aanvragen en deze moet door de RDW omgezet worden naar een NL kenteken. Je kan ook gelijk door de RDW je kenteken keuring laten doen maar daar zijn de mensen bij de RDW minder happig op.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Greasy claw Ruud

Post by Greasy claw Ruud » Fri Feb 22, 2008 7:10 pm

WJ wrote:das ook geen snelle wagen :)
Das gewoon een wagen :)
Ja, maar hij roest wel snel :wink: . Enne wacht maar tot de Corolla klaar is met een blacktopje.
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

Blade

Post by Blade » Mon Feb 25, 2008 2:22 pm

Ookal is het geen snelle wagen, ik bouw hem wel :)

Image

Alu plaatjes terug van de watersnijder!

Image

Image

Image

Stuuring moet ik nog in orde maken, en alles wat je nu nog van hout ziet, wordt van carbon. Voor de rest nog wat minor things. Ik heb woensdag presentatie van het ontwerp. De uitlijning etc heb ik dan nog niet voor mekaar maarja :)
Building in progress 10%

WJ

Post by WJ » Mon Feb 25, 2008 4:19 pm

Greasy claw Ruud wrote:
WJ wrote:das ook geen snelle wagen :)
Das gewoon een wagen :)
Ja, maar hij roest wel snel :wink: . Enne wacht maar tot de Corolla klaar is met een blacktopje.
een 4age 20v blacktop ?
in een ae86 ? of een ae101 ;)

Glenn

Post by Glenn » Mon Feb 25, 2008 5:29 pm

wow blade! ziet er strak uit!
(\__/)
(O.o )
(> < )

Greasy claw Ruud

Post by Greasy claw Ruud » Mon Feb 25, 2008 10:54 pm

Heb een E110 G6R en daar moet een BT in komen van het najaar. Wel geinig, 165 pk met een 6 bak. Zal niet superbruut worden, maar het begin is er.
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

pinty

Post by pinty » Fri Mar 28, 2008 12:02 am

Blade wrote:Ookal is het geen snelle wagen, ik bouw hem wel :)

Image

Alu plaatjes terug van de watersnijder!

Stuuring moet ik nog in orde maken, en alles wat je nu nog van hout ziet, wordt van carbon. Voor de rest nog wat minor things. Ik heb woensdag presentatie van het ontwerp. De uitlijning etc heb ik dan nog niet voor mekaar maarja :)
leuk ontwerp, maar toch een kleine noot van kritiek: Ik had de motor niet rechtstreeks met een snaar verbonden, maar er een tandwiel overbrenging tussen gezet. Dit is beter voor de motor (niet zo belastend). De motor krijgt nu namelijk ook te maken met zijdelingse krachten op de as, en dan vinden ze niet zo fijn....
de TeringTukker

WJ

Post by WJ » Fri Mar 28, 2008 1:44 pm

hoeveel toeren doet dat motortje ?
40000 ?

Glenn

Post by Glenn » Sat Mar 29, 2008 1:40 pm

even een vraagje tussen door: WJ: ben jij morgen op het japanse autosport festival in Assen? Omdat het dus japanse auto's zijn en er zijn ook drift series.. Ik wou wel is komen kijken :P

Glenn
(\__/)
(O.o )
(> < )

Blade

Post by Blade » Mon Mar 31, 2008 9:15 pm

De motor doet 600rpm/v @ 12V = 7200RPM. Hij verstookt dan ongeveer 0,9kW. Vrij veel koppel dus. Tandwielen wou ik niet aanbeginnen vanwege tijd-druk en slijtbaarheid. Het was een schoolproject en ik had gewoon niet de tijd om er een mooie tandwielconstructie van te maken.

Daarom heb ik ook gekozen voor een motor met een laag toerental, zodat ik er geen dikke vertraging in hoefde te zetten.

Image Zo staat hij er nu iig bij. Bijna fertig.
Building in progress 10%

inventor

Post by inventor » Tue Apr 01, 2008 6:20 am

Ook vet gedaan, dat alle vier te wielen kunnen sturen!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

WJ

Post by WJ » Tue Apr 01, 2008 3:04 pm

Glenn wrote:even een vraagje tussen door: WJ: ben jij morgen op het japanse autosport festival in Assen? Omdat het dus japanse auto's zijn en er zijn ook drift series.. Ik wou wel is komen kijken :P

Glenn
Ja, daar was ik ook :) Die Witte 200SX S13, die een beetje erg hard ging.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Sun Apr 06, 2008 4:44 pm

WJ's wagen komt langs bij RTL Autowereld die nu aan de gang is.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply