Wat voor snelle wagen bouw jij?
Moderator: Moderators
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
wegens alle fantastische reacites in dit topic :
van

naar

in 2 weken
van

naar

in 2 weken
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5881
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
Is nie slech nie. 
Ff off-topic: Heeft Mirjam ooit haar video van de AVRO Vulcan on-line gezet die ze op Fairford had gefilmd?

Ff off-topic: Heeft Mirjam ooit haar video van de AVRO Vulcan on-line gezet die ze op Fairford had gefilmd?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
nope, niet online, zal haar wel ff vragen 

Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
Nou, ik heb dus ook een autotje, waar nog het eea aan moet worden versleuteld, dus gelijk ff hier posten. 



(met de sneeuw van vorige week)
to-do lijstje:
Electrisch:
- kabelboom onder de motorkap repareren/reviseren/upgraden.
- electrische raampjes lopen niet lekker, ff naar bedrading kijken/mechanisme smeren/motor controleren en evt reviseren.
- ruitensproeipomp doet niets, waarschijnlijk of de pomp, of de bedrading. ruitensproeipompje voor de achterruit is ook stuk, moet vervangen worden.
- stadslicht en mistlicht voor doen t niet. (zie kabelboom)
- oude radiobedrading verwijderen, evt andere speakers kopen, en stroomvoorziening radio nog eens netjes aansluiten op de juiste zekering.
- juiste watertemperatuursensor installeren om de meter op het dash te laten werken. (zie kabelboom)
Mechanisch:
- trekhaak
- olielekje (lekke pakking bij verdeler) dichtplakken met vloeibaar pakking
- kleppen stellen
- kleine beurt
- veerpootbrug + onderdraagarmbrug kopen en installeren
- plastic binnenkanten voor voorspatborden regelen zodat daar geen zooi meer binnekomt, ook plastic plaat onder de onderkant installeren. scheelt roest, schade, luchtweerstand en viezigheid.
Interieur:
- gasveren achterbak zijn lam/blijven halverwege steken, ff nieuwe regelen en dr op zetten.
- contactslot omwisselen zodat het weer matched met de deursloten.
Exterieur:
- sideskirt vastzetten, hangt los aan 1 hoek
- wat steenslag en krassen bijwerken.
- velgen opnieuw wit spuiten (of nieuwe velgen regelen, ben nog ff op zoek, maar budget is nu (door eerder geposte reden) even op.)
Done:
- bedrading radio uitgezocht, originele radiovoorbereiding is stuk, door iemand anders ingebouwde spaghettig is *ook* stuk. nieuwe speakersnoeren getrokken. nu in ieder geval muziek!
- pookknop (die dr af bleef vallen door ex sjhonny eigenaar "shortshifter" afgezaagde pook) met epoxy kneedgum vastgezet.
- trekhaak gekocht.
- 1 knopje van de electrische ramen omdraaien zodat ze consequent zijn ipv kruislings ingedrukt moeten worden.
- dikke boete gekregen toen ik n kleine reparatie uitvoerde (en kleppen had willen stellen).




(met de sneeuw van vorige week)
to-do lijstje:
Electrisch:
- kabelboom onder de motorkap repareren/reviseren/upgraden.
- electrische raampjes lopen niet lekker, ff naar bedrading kijken/mechanisme smeren/motor controleren en evt reviseren.
- ruitensproeipomp doet niets, waarschijnlijk of de pomp, of de bedrading. ruitensproeipompje voor de achterruit is ook stuk, moet vervangen worden.
- stadslicht en mistlicht voor doen t niet. (zie kabelboom)
- oude radiobedrading verwijderen, evt andere speakers kopen, en stroomvoorziening radio nog eens netjes aansluiten op de juiste zekering.
- juiste watertemperatuursensor installeren om de meter op het dash te laten werken. (zie kabelboom)
Mechanisch:
- trekhaak
- olielekje (lekke pakking bij verdeler) dichtplakken met vloeibaar pakking
- kleppen stellen
- kleine beurt
- veerpootbrug + onderdraagarmbrug kopen en installeren
- plastic binnenkanten voor voorspatborden regelen zodat daar geen zooi meer binnekomt, ook plastic plaat onder de onderkant installeren. scheelt roest, schade, luchtweerstand en viezigheid.

Interieur:
- gasveren achterbak zijn lam/blijven halverwege steken, ff nieuwe regelen en dr op zetten.
- contactslot omwisselen zodat het weer matched met de deursloten.
Exterieur:
- sideskirt vastzetten, hangt los aan 1 hoek
- wat steenslag en krassen bijwerken.
- velgen opnieuw wit spuiten (of nieuwe velgen regelen, ben nog ff op zoek, maar budget is nu (door eerder geposte reden) even op.)
Done:
- bedrading radio uitgezocht, originele radiovoorbereiding is stuk, door iemand anders ingebouwde spaghettig is *ook* stuk. nieuwe speakersnoeren getrokken. nu in ieder geval muziek!

- pookknop (die dr af bleef vallen door ex sjhonny eigenaar "shortshifter" afgezaagde pook) met epoxy kneedgum vastgezet.
- trekhaak gekocht.
- 1 knopje van de electrische ramen omdraaien zodat ze consequent zijn ipv kruislings ingedrukt moeten worden.
- dikke boete gekregen toen ik n kleine reparatie uitvoerde (en kleppen had willen stellen).
[sig?]
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
topic titel = "Wat voor SNELLE wagen bouw jij?" 

Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
Met het nodige werk is zelfs een baksteen een snelle wagen.
Mijn FIAT 128 3P Coupe uit 1978 had 135 pk op 7600 rpm uit een opgeboorde 1300 CC motor. Heeft me toen de nodige centen gekost, vooral tijdens gebruik, banden en koppelingen sleten sneller dan een doorsnee kauwgom. (had ik toen geweten wat ik nu weet, had ik 220 pk gehad uit een passend motorblok, dat van de Fiat Punto Turbo uit 1990.)
Mijn FIAT 128 3P Coupe uit 1978 had 135 pk op 7600 rpm uit een opgeboorde 1300 CC motor. Heeft me toen de nodige centen gekost, vooral tijdens gebruik, banden en koppelingen sleten sneller dan een doorsnee kauwgom. (had ik toen geweten wat ik nu weet, had ik 220 pk gehad uit een passend motorblok, dat van de Fiat Punto Turbo uit 1990.)
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
met een lasapparaat en een slijptol past alles, in april post ik hier wel de resultaten van een 1979 carina gekruist met een 1991 ford scorpio 

Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
hij is snel zat
en ik heb nog wel wat ideeen in mn hoofd voor een 2e, maar dat kan nog wel ff duren voor ik gevonden heb wat ik zoek..

[sig?]
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
definieer snel ?
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5881
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
Als jij dat nou gedaan had in je eerste post, had je dat nu niet hoeven vragen.WJ wrote:definieer snel ?

Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5881
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
On topic: Ik ben momenteel bezig een voormalige nitro truggy schaal 1:8 te strippen. Alles wat er in zat foor de gloeimotor en filter en brandstof moet er eerst uit, dan maak ik zo veel mogelijk plek voor een Castle Creations 1800 rpm/v motor, een 150A ESC, 4 cellen lipo 5000mAh, 20kg stuurservo en een SR300 ontvanger. Als die wagen klaar is heb ik een theoretische eindsnelheid van tegen de 70 km/uur op het gras.
Ik moet nog een paar dingen regelen, zoals een batterijhouder en waterdichte ontvangerbox. Dat ga ik met HDPE doen. De accu, motor, regelaar, montageplaat en servo heb ik al binnen.
Ik moet nog een paar dingen regelen, zoals een batterijhouder en waterdichte ontvangerbox. Dat ga ik met HDPE doen. De accu, motor, regelaar, montageplaat en servo heb ik al binnen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
tja, topic is niet van mij, dus eerste post is niet van mijleo-rcc wrote:Als jij dat nou gedaan had in je eerste post, had je dat nu niet hoeven vragen.WJ wrote:definieer snel ?

Re: Wat voor snelle wagen bouw jij?
+/- 75 pk op 680 kg?
ja, het kan nog wat sneller, dat komt nog wel.
alle versies:
-1.6 16v (>115 pk), zelfbouw dus.. (gaat dr ooit nog wel komen
)
officiele versies:
-1.4 mpi. 'GTI' (95 pk) (zeldzaam)
-1.3-sport (dubbele carb) (95 pk) (zeldzaam)
-1.4 carb. 'GT' (86 pk) (zeldzaam)
-1.4 inj. 'GT' (75 pk) (de mijne dus)
-1.4 carb. 'gewoon' (65 pk) (geen idee, hij bestaat op papier, zal wel eens het blok in de 1e generatie 4x4 kunnen zijn)
-1.1 carb. (54 pk)
-1.1 inj. (60 pk) (meestvoorkomende)
-1.0 inj. (50 pk)
-1.0 carb. (45 pk) (goedkoopste basismodel)
-1.5 diesel (58 pk)
-1.4 diesel (50 pk) (beroemde zuinigheid, 1:25 rijden is in praktijk makkelijk haalbaar!)
dr was ook een 4x4 versie, die standaard met 1.4 benzine of 1 van de 2 dieselmotoren werd geleverd, helaas heel erg zeldzaam (alleen in frankrijk, zwitserland en oostenrijk geleverd in kleine oplage), maar als ik dr een weet te vinden voor leuke prijs dan wil ik die combineren met de 1.6 16v, en dr n leuke rally style wagen van maken..

alle versies:
-1.6 16v (>115 pk), zelfbouw dus.. (gaat dr ooit nog wel komen

officiele versies:
-1.4 mpi. 'GTI' (95 pk) (zeldzaam)
-1.3-sport (dubbele carb) (95 pk) (zeldzaam)
-1.4 carb. 'GT' (86 pk) (zeldzaam)
-1.4 inj. 'GT' (75 pk) (de mijne dus)
-1.4 carb. 'gewoon' (65 pk) (geen idee, hij bestaat op papier, zal wel eens het blok in de 1e generatie 4x4 kunnen zijn)
-1.1 carb. (54 pk)
-1.1 inj. (60 pk) (meestvoorkomende)
-1.0 inj. (50 pk)
-1.0 carb. (45 pk) (goedkoopste basismodel)
-1.5 diesel (58 pk)
-1.4 diesel (50 pk) (beroemde zuinigheid, 1:25 rijden is in praktijk makkelijk haalbaar!)
dr was ook een 4x4 versie, die standaard met 1.4 benzine of 1 van de 2 dieselmotoren werd geleverd, helaas heel erg zeldzaam (alleen in frankrijk, zwitserland en oostenrijk geleverd in kleine oplage), maar als ik dr een weet te vinden voor leuke prijs dan wil ik die combineren met de 1.6 16v, en dr n leuke rally style wagen van maken..

[sig?]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 27 guests