Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...
Moderator: Moderators
-
g-lap
-
team ODT wrote:Ok. Nou, zal ik dan even snel. De aandraaimomenten van een subaru kop zijn belachelijk. Ik zit nu op te zoeken hoeveel Newtonmeter de meeste mensen gebruiken en dat zit ergens rond de 100Nm (dat moet ik dan wel zelf omrekenen want die Amerikanen (ja, geen Japanners, dat kan ik niet lezen) hebben weer voeten met inchen....

) want subaru vind dat je het maar gewoon moet gokken. Klinkt gek he. Nou je moet ze dus eerst 29Nm aandraaien en dan 69Nm vervolgens ze 180 graden losdraaien, de middelste vastzetten op 34Nm en de buitenste op 15Nm. Nou mijn momentsleutel merkt 15 Nm niet eens op. Dus weet ik veel of ik dan goed zit want daarna moet ik ze 80 of 90 graden aandraaien en dan nog een keer..... Hoe kan dat nou precies zijn. Vage shit.
Zo, heb ik hier ook even zitten zeuren. Heb ik het goed gedaan?
Wacht maar tot je ooit de 4X4 versnellingsbak met de hoge en lage versnellingen van Subaru moet reviseren.... dat is nog een stuk ingewikkelder dat wat jij hier moet doen. Ik heb geasisteerd bij beiden zowel de motor als de versnellingsbak en als je de handboek volgt (was wel een nederlandse gelukkig ) dan valt de motor best mee hoor.

-
team ODT
-
Ik blij dat ik fijn een 901 Porschebak gebruik

Tja, ik heb ze mooi op 105 Nm aangedraait. Bedacht ik me wel dat nu het verschil tussen de middelste en de buitenste niet meer bestaat, maar ach, ik kwam met alle wel ongeveer op 2x 80 a 90 graden uit. Of een heel klein beetje meer, maar dat heb ik gewoon uit mijn geheugen gewist...... Ik blijf het maar vage shit vinden, maar het komt toch wel aardig uit. Anyway, ik verwacht dat ik dit blok toch heel snel ga opblazen (vreemd he...?!?) Niet dat het zo belangerijk is, maar ik las toevallig dat er niet meer zoveel geklaagd werd hier dus dacht ik: "Laat ik het eens proberen"
-
g-lap
-
Een voordeel van de Subaru motoren is wel dat als je ze opblaast de schade meestal nogal meevalt, zo kunnen de zuigers normaal nooit de kleppen raken als de distributieriem stuk gaat
Wat doe je eigelijk met de kombinatie Subaru motor /Porsche versnellingsbak ?
Het lijkt mij (onder normale omstandigheden) wel een super betrouwbare combinatie !
-
team ODT
-
Nou zou ik dit niet normale omstandigheden noemen maar ik denk dat mijn pk/kg verhouding wel zo is dat ik het allemaal niet heel snel kapot maak als ik alles een beetje netjes gebruik. Het ziet er nu iets netter uit (schoner en de koppen zitten erop) maar ik ben nu even druk met mijn dagelijkse auto. APKtje, en god wat word ik weer uitgemolken alleen maar omdat ik even vergeten was wat voor datum het was...... Maar binnenkort weer fijn verder met de kever, tis alleen vrij lastig om onderdelen te krijgen in Nederland. Zelfs de subarudealer kan me bepaalde (standaard) dingen niet zomaar leveren.....?
(hmmm, is er ook een 'wat voor snelle wagen bouw jij' topic?)
-
WJ
-
team ODT wrote:(hmmm, is er ook een 'wat voor snelle wagen bouw jij' topic?)
dat topic wil ik ook wel

-
pepe
Dat vind ik ook prima!
Golf 2 Gti 16 v
Motorblok 1800 KR wordt helemaal gereviseerd, andere nokkenassen (265 graden inlaat).
Cilinderkop geflow
Grotere zuiger van een 1900
2 webbers DCEO 40
Afgedraaid vliegwiel
Spaghettie spruikatuk 4-2-1
Sportive dempers.
Dan ooit al ik tijd en geld heb wordt de auto gespoten en van binnen gedan.
ik denk 1 jaar klaar te zijn, (de motor is klaar over een paar weken)
-
g-lap
-
In België kan ik je wel een adres geven waar je zowat alle Subaru onderdelen kan vinden (of anders zoeken zij ze wel voor jou).
Mario, is daar ook een paar keer geweest toen hij met zijn mini Subaru busje rondreed. Die kerels hebben ook een hele boel van dit soort motoren compleet gereviseerd voor een club van ULM vliegtuigen die ook allemaal die motoren gebruikte wegen hun formidabele betrouwbaarheid en zeer goede gewichts/pk verhouding.
Als midden België niet te ver lijkt voor wat je nodig hebt laat het dan maar horen dan stuur ik je die gegevens wel via PM door.
-
leo-rcc
- Site Admin
-
"'wat voor snelle wagen bouw jij" topic.
U vraagt, wij draaien.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
-
team ODT
-
Haha, Hij is er. Het topic. Mooi. Nu heel veel foto's erop zetten, dat is het leukst.

Wat de onderdelen betreft, die ik momenteel nodig heb kunnen gewoon via de post. Dus of het nou uit het zuiden van Nederland of België moet komen..... Ik heb net een aantal adresjes gekregen maar ik kan altijd nog een extra gebruiken, dus heel graag.
-
team ODT
-

Een uit de oude doos, toen de kever nog niet van mij was en er daadwerkelijk mee geraced werd.
-
Henning
Leuke vakantie ootoo...
-
g-lap
-
In dat kever busje zit een dikke opgefokte porsche motor, helaas was de koeling niet optimaal.....
-
Mischa
Hoe dan?
-
Henning
Dat busje is kwa uiterlij keen VW maar het complete innerlijk is Porsche
Aan het eind van de race hadden ze 2 extra airducts geplaatst en toen konden ze wel enorm hard blazen...
Geniaal moment van die rally:
Duiste agent houdt ze aan; Hoe hard reden julie; XX km/uur; Wtf dan kan nooit met die bus; Oke we reden XX km/uur; Prima, next time wat rusitger hea
Terwijl ze gewoon belachelijk hard rond kachelden

-
WJ
-
mijn rappe automobiel.