Scholencompetitie / Hallo

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
w.eckhardt
Posts: 4
Joined: Sun Jul 12, 2015 12:45 am
Location: Bilthoven
Contact:

Scholencompetitie / Hallo

Post by w.eckhardt » Sun Jul 12, 2015 12:56 am

Hallo,

Ik heb me toch maar eens aangemeld op dit forum, vooral geinspireerd door de nieuwe serie Battlebots die is uitgekomen.

Ik ben Jan Willem Eckhardt, leraar Natuurkunde/Scheikunde op het Openbaar Lyceum Zeist en op "de Ruimte" in Soest. Daarnaast heb ik een huiswerk/profielwerkstuk/examenbegeleidingsbedrijf vooral gericht op Havo/VWO bovenbouw. Ik heb aardig wat ervaring met het zelfbouwen van drones en mijn bedrijfsruimte bevat ondertussen ook een zelfgebouwde 3D-printer en lasersnijder (40W, ideaal voor plexiglas). Ook ben ik met een leerling bezig om controle-panelen te bouwen voor FlightSimulatorX.

Nu was ik al van plan om mijn derde-klassers van beide scholen met behulp van arduino's een line-follower te laten maken, maar ineens kwam dit idee:

- Ik werk op 2 scholen
- Competitie is leuk
- Een line-rider competitie is saai

Kortom: Ik heb de mogelijkheid om een scholencompetitie in ant-weights (of een andere gewichtsklasse) op te zetten!
Als er al meer van dit soort competities zijn in Nederland, dan sluit ik me hierbij natuurlijk graag direct aan. Zo niet, dan ga ik deze zomer eens kijken of ik een paar basismodellen kan bouwen als voorbeelden voor mijn leerlingen.

Mijn ervaringen met afstand-bestuurbare robots zijn nog zeer beperkt, maar als er hier toevallig meer natuurkunde-leraren rondlopen of mensen tips hebben voor events om aan mee te doen / workshops om bij aan te sluiten: GRAAG!

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Scholencompetitie / Hallo

Post by kalme nelis » Sun Jul 12, 2015 12:02 pm

Allereerst welkom,