DRG EVENTS IN DE TOEKOMST

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Nog een clubdag voor het einde van dit jaar?

Peiling eindigde op vr sep 29, 2006 6:06 pm

NEE
1
4%
ja
19
79%
Maakt niet uit
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 504
Lid geworden op: za sep 11, 2004 7:36 am
Locatie: Rotterdam

DRG EVENTS IN DE TOEKOMST

Bericht door Edwin »

Tijdens de UK in Kettering is er tussen ook tussen DRG(bestuurs)leden gesproken over de events in de toekomst.
Een aantal puntjes:
-Er komt nog een mailing aan DRG-leden over dit onderwerp.
Daar kunnen ook getallen in genoemd worden wat DRG nodig heeft om ergens een tweedaags FCC-evenement op te zetten.
-Ergens een FCC-evenement op zetten kost zo veel geld dat inschrijfgeld een druppel op een gloeiende plaat is. Bovendien moet je alle roboteers op het vaste land aantrekken en aanvullen met Engelse, om een bezet toernooi te organiseren. Daar helpt inschrijfgeld niet in, eerder prijzengeld.
-Er gaat gekeken worden om de wellicht de arena op te gaan bouwen om deze af te bouwen.
Misschien kunnen we daar een evenement zonder publiek te houden. Maar ook hier loop je tegen opstakels, zoals vergunningen/brandweer ed.
Dit gaan we (ik) onderzoeken.
-Clubdagen met of zonder feathers en/of heavies moeten we idd erin houden; misschien nog dit jaar?
Anders zeker weer in het voorjaar.
It is just a machine!!!
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Cavecrusher schreef:leo-rcc wrote:
Carlijn is wel met iets bezig had ik begrepen, en Iiyama87 ook. Maar hoe ver die zijn is mij ook niet bekend.


en ik dan??
Was je ergens mee bezig dan? :roll:

:D
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Mijn idee is wel degelijk een feather competitie opzetten zoals de MMM events.
M.a.w. kleine arena maar wel met wanden. Dus geen hoge transport kosten maar wel een behoorlijk aantal deelnemers. Als je het opzet als een competitie met eventueel een klein aandenken voor de winnaar denk ik dat je ook een aantal duitse roboteers kan aantrekken.
Je kan als optie ook een paar heavy's laten proefrijden of een gymkana laten rijden.
En als je een pit in de arena zet krijg je zelfs met enkel duw feathers leuke gevechten. Je moet ook niet persé een bepaalde tijdblock vol krijgen dus kan je beter een gevecht minder maar wel ééntje met meer deelnemers plannen. Net zoals bij heavy's is het hoe meer robots in de arena hoe leukere gevechten. En in de laatste events die ik gezien heb, waren de feathers de leukere gevechten (OK minder spectakel dan de heavy's maar leuker voor de deelnemers).
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

wat is een gymkana?

Even los van de actief/passief/geen wapen discussie. Ik zie events doen met alleen maar feathers en raptors als een stap terug, niet vooruit. Ik ben dit jaar drukker bezig geweest met roboteeren dan ik ooit ben geweest in de voorgaande jaren, en heb nog aardig wat in de planning. Maar 80% van die plannen betreffen heavies. Dat komt omdat ik weet dat we een FCC capabele arena hebben en ik er dus ook van uit ging dat deze ook wel meer gebruikt gaat worden. Ik was dan ook maar wat blij toen ik zag dat Ruud een nieuwe heavy heeft gebouwd. Verse heavies zijn op dit moment zeker welkom.

Ik snap wel dat evenementen als Brussel moeilijk een heavy kunnen huisvesten en dat is ook de reden dat Hannibalito er is. Maar om nu meer te gaan focussen op feathers en raptors is iets wat ik zeker niet van plan ben (graag geen "ja maar op de boot zei je" commentaren want ik wil ivm onze meelezende oosterburen niet op het forum bespreken wat het word). Moet ik dan mijn plannen voor Splinter, Hannibal, en The Boot maar in de kast zetten?
Laatst gewijzigd door leo-rcc op do aug 31, 2006 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Zoiets als een partij Capoeira denk ik.

Er net naast slaan en dergelijke.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Doe ik in een echt gevecht ook. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

Ik denk dat wij moeten iets meer aandacht aan heavy robots geven, (het is helemaal niks verkeerd met het andere gewicht robots ) maar wij moeten wel eerlijk zijn, heavy robot geven wel een mooiere show , dus wij moeten proberen om meer evenementen mee doen of gewoon meer van onze eigen evenementen organiseren, hoeft niet iets heel groot te zijn als maar wij samen zijn en de public mag kijken , wat denken jullie bijvoorbeeld evenementen waar jij kunt punten verdienen en einde van het jaar de laste 6-8-10 robots mogen mee doen voor de kampion van Nederland ( dat is alleen een idee ),
Locatie,(sport zaal, plein van scholen, etc etc.) gewoon verspreid over de land dus dat beteken dat de roboteers die wonen dichter bij van de locatie misschien kunnen ze de arena bewaren tot de volgende evenement .
Transport dat moeten wij wel regelen, misschien kunnen wij met en transport bedrif iets regelen.

Ik weet dat alles kost geld dus daar moeten wij aan werken.
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

Meerdere lokale evenementen zie ik niet als een oplossing, omdat er niet genoeg heavys zijn. Ik denk ook dat de meeste mensen met een heavy het niet erg vinden om een stuk te rijden.

Het probleem is volgens mij niet alleen het vervoeren van de arena, maar ook het opzetten daarvan. Vooral bij de FCC-arena, maar ook bij de demo arena is het voor zover ik weet wel gewenst om er iemand met verstand ervan bij te hebben.


Ik weet niet of het een idee is, maar kan niet met een zooi kleine feather evenemeten (zoals Glap zegt) voldoende winst gemaakt worden om 1 of 2 fcc voor heavy's p/j neer te zetten waarbij die winst dan gebruikt wordt? Daarbij zie ik dan twee versie:
- een idee als utrecht, waarbij de organisator een korting krijgt, waardoor het wel door kan gaan. (mits geld het probleem was dit jaar).
- of iets voor onzelf, waar dan publiek bij aanwezig mag zijn, maar wij niet "verplicht" zijn een prestatie neer te zetten. Hierdoor is het niet zo erg als er niet voldoende heavy's zijn.

Een ander discussiepunt, naast transport en aantal evenementen, en ik denk veel groter probleem is, is het aantal robots. De heavys maar ook het kleinere spul. Met echte competitie komen er wel een paar roboteers uit engeland en duitsland, maar ik denk dat het gewenst is om naar een situatie te gaan waarbij wij als DRG voldoende robots hebben.

Ik denk dat het goed is om ook over deze vraag na te gaan denken.

Misschien kunnen we iets proberen via middelbare-scholen met goede technieklokalen, waar groepjes na school mogen knutselen. Maar dan heb je weer het probleem dat ze geen geld en vervoer hebben. Vervoer zou je kunnen door een school en een roboteer met grote auto te koppelen aan een school. Andere optie zijn ouders enthousiast te krijgen.
Maar je krijgt dan wel meer feathers, maar gaan ze door met bouwen van heavy's? Ik denk het niet, en die heb je toch wel een redelijk aantal nodig, om ooit door te gaan naar het idee van afgelopen kampioenschap in Engeland.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Is het een optie om de DRG FCC arena opgezet te krijgen in 1 van de hallen in Ruchpen voor zolang deze hal niet ergens anders voor gebruikt word? Dan kunnen we iig voor ons zelf zonder al te veel transportkosten een clubdag houden.

Het is maar een idee.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

Beste mensen ff een pauze nemen,

Ik denk dat veel van ons weet het niet wat wij nodig (vergunning) hebben om een evenement te organiseren, ik bedoel eventueel een arena neer zetten en een beetje rijden en testen, misschien zijn mensen hier dat contact hebben
zo kunnen wij alles op een ritje zetten
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

ik vind het idee van de FCC arena ergens neerzetten en daar 1 á 2 keer per jaar een FCC competitie houden nog niet eens zo slecht. Zou dit in Ruchpen kunnen scheelt dit ook meteen in de transportkosten, die volgens mij toch de grootste kostenpost is voor een evenement.

We kunnen dan de grotere (ahoy) demoarena met misschien wat PC platen erbij gebruiken om dan de demo's en kleinere evementen. Met de PC platen en doek eroverheen, zou dit volgens mij voldoende zijn om in iedergeval de feathers een kans the geven om FCC te vechten. Heavies zullen het dan rustig aan moeten doen, maar dat doen ze de afgelopen 2 jaar ook al.

just my 2 cents
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

pepe schreef:Beste mensen ff een pauze nemen,

Ik denk dat veel van ons weet het niet wat wij nodig (vergunning) hebben om een evenement te organiseren
Ow dat weet ik maar al te goed.

Eigenlijk zijn er 2 soorten evenementen:

1 met publiek (open)
2 zonder publiek (besloten)

Voor evenementen met publiek heb je een hinderwetvergunning nodig, moet de brandweer de faciliteiten controleren, moeten goede toiletaire voorzieningen getroffen worden (1 toilet per 100 bezoekers) en zo verder.

Voor evenementen zonder publiek is dit allemaal niet nodig. Zolang de accomodatie maar aan alle bouwvoorschriften en brandveiligheidseisen vodoet (net als wanneer ik een feestje bij mij thuis zou houden dat ook geld) is er niks aan de hand.

Ik heb jarenlang evenementen ge-organiseerd van 200 tot 600 man, en ik ben daarmee in 2001 gestopt.

Als je goedkoop uit wilt zijn, is een besloten evenement (een clubdag dus) verreweg het simpelst en goedkoopst. Maar dat houd ook in, geen inkomsten.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

gymkana is een rij behendigheids wedstrijd.
Dus we zetten een paar verkeerskonussen in de arena waardoor een soort van parkoers ontstaan en dat moet je dan zo snel mogelijk afleggen zonder de konussen te raken.
De heavy's kunnen (beter leren) rijden terwijl er toch een soort van competitie is zonder gevechten en zonder de nood aan een FCC heavy arena.

Wat betreft het inrichten van evenementen zijn er 3 hoofdvoorwaarden:
1) plaats (inclusief transport)
2) tijd
3) deelnemers

De eenvoudigste manier is om dit alles (behalve tijd) op te lossen met geld. Alleen heeft de stichting er niet teveel (genoeg) van om eigenhandig een groot evenement op te zetten.
Dus werd er tot nog toe gerekend op financiele inbreng van iets of iemand anders..... wat momenteel niet echt blijkt te lukken, net zoals in zowat alle andere sporten.

M.a.w. moeten we het over een totaal andere boeg gooien:
1) We zoeken met z'n allen naar een (liefst goedkope) plaats waar we een arena voor 1 of 2 dagen kunnen/mogen opstellen (een of andere loods). Indien dit niet gratis kan dan is het logisch om zo weinig mogelijk plaats te gebruiken = feather/demo arena.
2) Ook tijd is recht evenredig met de grote van de arena. Zoals eerder aangetoond kan je de feather/demo arena (zelfs met wanden) 's morgens opzetten en 's avonds afbreken.
3) deze formule geeft de feathers de kans op gevechten en de heavy's de kans op rij ervaring en ik denk dat je dan wel een behoorlijk deelnemersveld gaat bij elkaar krijgen.....

Het resultaat zou een soort van clubdag (dus zonder betalend publiek) met feathercompetitie kunnen worden, waar dan wel een inschrijvingsbijdrage per robot moet aangerekend worden zodat transport en eventuele huurkosten mee door de deelnemers (gebruikers) gedragen worden. In het beste geval (bij voldoende deelnemers) zou de vereniging zelfs winst kunnen maken, maar dat mag niet de hoofdbedoeling zijn.

Voor een FCC heavy event kan je met de huidige kosten (en tijd) gewoon niet buiten een externe financier. Wordt die gevonden des te beter en ik ben ook zeker dat het DRG bestuur daar momenteel zijn uiterste best voor doet, maar ondertussen helemaal niets ondernemen zou toch wel erg zonde zijn. Zeker nu in de UK gebleken is dat we bij DRG over voldoende robots beschikken.
En daarmee wil ik eigenlijk ook zeggen dat zulk een clubevenement dan ook niet nog eens extra op de schouders van de DRG bestuursmensen moet terecht komen maar eerder door de deelnemers moet gedragen worden.
Iets waar deze discusie in het beste geval zou naar toe moeten leiden. :wink:

Moest er ergens een gratis plaats gevonden worden waar de full FCC permanent kan geplaatst worden zou dit natuurlijk een enorm verschil maken, maar dat zie ik niet zo meteen gebeuren. :(
Alexander
Berichten: 1068
Lid geworden op: di aug 23, 2005 9:46 pm
Locatie: Delft

Bericht door Alexander »

kunnen wel talpa niet strikken voor geld en tv coverage? (dan hebben ze daar ook tenminste een zinnig tv programma :P)
[sig?]
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

kijken de metaal unie / OOM warm te krijgen met als insteek techniek leuk en aantrekelijk te maken. en op die manier geld los te krijgen. mogenlijk dat je dit in samenwerking met bv de industrieele week (jaarbeurs) gedaan kan krijgen. Op deze beurs komen ook redelijk veel scholieren langs.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...