buffer gezocht

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Binnenkort is er een beperkte voorraad full pressure buffers in gewoon staal beschikbaar. De 2 liter versie zou op 42 € komen, de 3Liter op 56€ eu.
Deze hebben een 3/8 bsp aansluiting, een getapt gat dus.

Gewicht zit rond 1.5 kg voor de 2 liter, 2 kg voor de 3 liter versie.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
mr orange
Berichten: 24
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 9:41 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door mr orange »

Mario, ik heb wel interesse in de 2 liter buffertank. Heb je wat meer info over de afmeting? Zou het ook mogelijk zijn om wat aanpassingen eraan te krijgen, zoals een 1/2 inch aansluiting voor naar de cylinder en een extra 1/4 inch aansluiting voor mijn 100 PSI veiligheidsventiel?

Jarno
Team Sater
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

De 2 liter buffertank is 500mm lang, en bestaat uit 3 45mm buizen die bij elkaar horen,de tanks die al voorbereid zijn bestaan dus uit 3 die in elkaar gezet zijn in driehoek., we kunnen losse tanks leveren, die naar jouw wens zijn gemaakt.Maar die kosten meer vrees ik.
We moeten dan nieuwe deksels gaan maken.Maar ja, het kan wel.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
mr orange
Berichten: 24
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 9:41 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door mr orange »

Bedankt voor de info Mario. Helaas is de lengte van de buffer meer dan ik kwijt kan in mijn robot. Ik zal dus iets anders moeten gaan maken.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Bof, de lengte is niet zo'n probleem, die buizen inkorten is weerom geen moeite of effective meerkost.Trouwens, na een berekening voor sater II ben ik eruit dat jullie voor Versie 1 met 3 liter mooi toekomen, voor versie 2 6 liter nodig hebben als je volle profijt wil halen hieruit.

Custom bouwen kan nog, maar ik ben wel afhankelijk van firma's die dan commercieel onderdelen voor me vervaardigen.
Het voordeel van de voorgenoemde buffertanks is dat deze opgebouwd zijn uit delen van een afgeketst project, vandaar de zeer lage prijs.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

50 cm niet in je robot kwijt kunnen ??? Wow, word een mooi compact botje dan !
mr orange
Berichten: 24
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 9:41 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door mr orange »

Ik probeer uiteraard wel compact (LxBxH = 800x650x300 mm) te bouwen maar kleiner dan 50 cm lukt me niet. Het gaat me vooral om de plaats waar ik de buffer wil hebben. De buffer moet voorin in de breedte tussen de gearboxen passen en daar heb ik maar een dikke 350 mm. De diameter van de buffer mag (moet) echter vrij groot worden.

@ maddox
De beide cylinders hebben een volume van een ongeveer 0,5 liter per stuk. Heb je dan zoveel volume (jij rekent 6 liter) nodig in de buffer?
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Oeps, made a poepoe.. je komt toe met een 3L versie.

350...effe denken...

wat dacht je van een bundel buizen die 85mm breed is,en 170 hoog?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
mr orange
Berichten: 24
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 9:41 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door mr orange »

Die zouden goed passen in de robot. Jij hebt mogelijkheden om daar een ongeveer 3 l grote buffer mee te maken? Zo ja, dan ben ik weer een en al oor.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Mijn voorstel behelst een 3.06 L grote buffer, de buitenmaten zijn opgegeven. Alleen de hoofdvraag is, wat heb je ervoor over, want da's compleet buiten de maten van de "El cheapo-non custom " buffers.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
mr orange
Berichten: 24
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 9:41 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door mr orange »

Voorlopig heb ik er nog niet veel voor over omdat ik ook nog wat andere opties onderzoek die niet van commerciele bedrijven en dito prijzen (ik weet dat dit erg op kan lopen) afhangen.

Aangezien ik de rest niet wil vervelen met nog meer posts zal ik je wel even mailen.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

zoek jij maar lekker rond knul...

JE VIND HET NIET.

als je binnen afzienbare tijd (2 jaar) een robot wilt bouwen, zou ik maar snel zijn met het maken van beslissingen, zo niet, bij team kasap gaan...
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

WJ, het is wat laat geworden nietwaar....
Mr Orange is Jarno, van Team Sater, met Sater 1 al bewezen dat ze een taaie rijdende rakker kunnen bouwen, en Sater II is ook niet mis.Alleen nog niet af,maar wel bepaald van afmetingen.Geen Newbie die per ongeluk gehoord heeft dat een buffer de prestaties kan verbeteren.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
docproc
Berichten: 228
Lid geworden op: di jul 29, 2003 11:28 am

Bericht door docproc »

Dank je Mario, toch wil ik ook nog even onze team-eer verdedigen.

WJ: er zijn teams die een andere strategie volgen dan jij. Die niet alleen maar COTS-onderdelen kopen (Common Off The Shelf), maar proberen om alle opties langs te lopen om een budget/prestatie/zelfbouwplezier-optimale oplossing te vinden.
Leuk voor je dat je het zo goed heb gedaan bij S7 (en knap), maar ga nu niet iedereen die een andere weg bewandelt dan jijzelf belachelijk maken.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

ik maak je niet belachelijk.

Maar ik weet (nou ja weet) dat het vinden van zoiets als een full pressure buffer tank een zo goed als onmogelijke taak is. Ik wens je uiterraard veel succes met het vinden ervan...
En vind het ook erg grappig dat jij mijn robot een cots robot noemt.

Al had ik gedacht dat er dan wel meer van dit type robots waren, als alle onderdelen zomaar off the shelf verkrijgbaar waren...