UK WK 2006 23 tm 27 augustus

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

totaal anders van vorm klopt niet...

langgerekter dat zeker.

ik zal wel even een vergelijkend plaatje zoeken :)
die platte vlakken op de zijkant, de manier waarop de flipperarm erin hangt, etc...

ding ziet er exact hetzelfde uit als G5 helaas :(
dus die moet ik weer ombouwen.
Gebruikersavatar
Greasy claw Ruud
Berichten: 620
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 5:37 pm
Locatie: de hel
Contacteer:

Bericht door Greasy claw Ruud »

WJ, pas op, je hoofd. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Bericht door iceman »

Turbulence ziet er alles behalve hetzelfde uit als G3 ! kort gedrongen bot , schuine ramp van voren , bovenop flat , lage druk cilinder , G was lang gerekt met grote flipperarm , Turbulence net niet !
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door iiyama87 »

Volgens mij denkt WJ dat elke flipper robot op die van zijn lijkt :wink:
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Bericht door iceman »

Van mij mag hij dat zeggen , heeft nog altijd de allerbeste flipper ooit gemaakt ( ook UK mee gerekent ) , maar qua ontwerp / design heeft hij deze keer geen gelijk dat Turbulence op G3 lijkt , Hades lijkt dan nog het meeste op G3 , alhoewel live gezien ook weer niet .....
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

turbulence :

Afbeelding

Gravity :

Afbeelding

goed, de overeenkomsten :

De schuin naar beneden en naar binnen lopende voorkant, en de flipper arm die tussen de voorste balken van het frame in ligt.
De flipperarm zelf is verschillend, die van turbulence is gebogen, die van Gravity niet. Maar na het draaipunt van de flipper lijken de robots weer aardig op elkaar. scheef naar achter naar beneden lopende vlakken, dezelfde vlakken over de wielen heen. En hetzelfde gebruik van kleuren om platte vlakken van kokers te scheiden (allebei geript van Dantomkia).
Achter de wielen lopen beide robots weer op dezelfde manier met scheve vlakken naar binnen. Grote verschil is wel dat Turbulence netjes, recht en symmetrisch is. En waarschijnlijk in veeeeel te lange tijd is gebouwd ;)
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Bericht door iceman »

Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

WJ schreef:De schuin naar beneden en naar binnen lopende voorkant, en de flipper arm die tussen de voorste balken van het frame in ligt.
De flipperarm zelf is verschillend, ... Maar na het draaipunt van de flipper lijken de robots weer aardig op elkaar. scheef naar achter naar beneden lopende vlakken, dezelfde vlakken over de wielen heen. ...
Achter de wielen lopen beide robots weer op dezelfde manier met scheve vlakken naar binnen.
Inderdaad, precies Scrap1.
;-)
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Hallo, bijna elke flipper is een wig.... :roll:
Hoe dan?
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Is het misschien mogelijk de filmpjes op de bugs site te benoemen zodat men weet welke gevechten het zijn? Dan hoef ik ze niet allemaal eerst te downloaden (wat hier nogal traag gaat).
Hoe dan?
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Ik neem er meestal de moeite niet voor... ik heb ze wel eens gecomprimeerd, dat koste al enorm veel werk.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Alle flippers die na gravity gekomen zijn hebben zich wel min of meer op gravity gebaseerd.....
Maar alle flippers die ervoor bestonden hadden ook al een wigvorm.
Wat mij betreft was gravity wel een heel goede, toen hij nog bestond zeker de krachtigste flipper.
Maar ondertussen zijn de nieuwste flippers nog beter geworden. Niet echt in kracht, wel in de manier om onder andere robots te geraken.
Turbulence daarentegen is bij de nieuwe generatie flipper zeker niet diegene die het meeste op gravity lijkt er zijn er een paar die er nog meer op lijken en zeker een paar die er nog meer op gebaseerd zijn.
De mensen van kronic bijvoorbeeld geven dat ook onomwonden toe.....
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Nog een paar leuke foto's:

http://www.teammad.co.uk/ukchamps.htm
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

G-lap, manieren om onder andere robots te komen, vertel ?
Wel handig voor G5 :)
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Wel ik heb nog eens goed naar die gravity foto gekeken en ik denk dat jij eigenlijk ook al de goede manier had.... wij (en de meeste andere oude flippers) hadden die duidelijk niet.
Ondertussen hebben wij een paar manieren uitgeprobeerd (vandaar die tanden op onze robot) maar toch kan het blijkbaar nog beter.
Het komt eropneer dat de punt van de flipper altijd op de vloer moet blijven. Maar zoals hierboven gezegd blijkt dat jij dat toen ook al aardig voor elkaar had :oops: en juist daar zit ook een groot deel van de efficientie van de nieuwste generatie flippers zoals Kronic en Turbulence. Maar om dit praktisch te kunnen realizeren moet je als basis behoorlijk wat flipperkracht op overschot hebben en dat was een paar jaar geleden natuurlijk juist het sterke punt van Gravity.
Iets wat nog niet echt 100% op punt staat bij turbulence vermits ze soms moeite hebben om de andere robot oota te flippen. Maar zoals de finale duidelijk maakt is dit met een beetje geluk niet echt nodig :wink: